Χρυσές δουλειές κάνουν όσοι πωλούν κι εμπορεύονται μπαταρίες αυτοκινήτων
NewsroomΤα αυτοκίνητα έμειναν ακινητοποιημένα για πολλές ημέρες, ακόμη κι εβδομάδες και δεν ήταν λίγοι αυτοί που αμέλησαν να βάλουν «μπρος» το αυτοκίνητό τους για να δουλέψει η μπαταρία και να μην αδειάσει. Οπως δείχνει σχετική έρευνα, ήταν πολλοί αυτοί που το αμέλησαν με αποτέλεσμα να αυξηθούν κατακόρυφα οι πωλήσεις και οι αντικαταστάσεις μπαταριών αυτοκινήτων μετά την ακινησία των οχημάτων τις ημέρες των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης.
«Στα συνεργεία αυτοκινήτων διπλασιάστηκαν οι επισκέψεις των κατόχων που έρχονται για να αλλάξουν μπαταρίες. Η ακινησία των δύο μηνών ουσιαστικά χάλασε τη μπαταρία και την αχρήστευσε. Ειδικά αν ήταν παλιά», αναφέρει στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Αραβίδης.
Για τον ίδιο, το μεγάλο χρονικό διάστημα που τα αυτοκίνητα έμειναν εντελώς ακίνητα «ήταν αυτό που χάλασε τη μπαταρία. Αυτή σ' ένα αυτοκίνητο παίζει σημαντικό ρόλο και είναι ένα μέρος του αυτοκινήτου που πρέπει να βρίσκεται σε καθημερινή χρήση. Θα πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα ο οδηγός να βάζει σε λειτουργία το αυτοκίνητό του για να υπάρξει ροή ηλεκτρικής ενέργειας από τα στοιχεία της μπαταρίας. Αυτό είναι και ένα από τα μυστικά μακροζωίας ενός συσσωρευτή», σημειώνει ο κ. Αραβίδης.
Ο επί 40 και πλέον χρόνια πτυχιούχος μηχανικός και πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Σταματιάδης, τονίζοντας το πρόβλημα, επισημαίνει: «Ο κόσμος είτε δεν ήξερε είτε φοβόταν να κατέβει στο αυτοκίνητο είτε το αμέλησε και δεν το έβαζε σε λειτουργία τις ημέρες των περιοριστικών μέτρων. Αυτό, στην πράξη, αποδεικνύεται καταστροφικό. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που έχουν διπλασιαστεί οι επισκέψεις των αυτοκινήτων στα συνεργεία για αλλαγή της μπαταρίας. Μιλώντας με συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα, το πρόβλημα είναι ίδιο παντού».
Εντονη κινητικότητα έχει παρουσιαστεί και στα σημεία πώλησης μπαταριών, καθώς αρκετοί οδηγοί αγοράζουν τη μπαταρία και την τοποθετούν μόνοι τους, αν και οι σύλλογοι ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων υπογραμμίζουν ότι κάτι τέτοιο εγκυμονεί κινδύνους για τη σωστή λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου και πως η αλλαγή της μπαταρίας θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Σημειώνεται, ότι σε περίοδο ακινησίας ο οδηγός οφείλει συχνά να βάζει μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, να το κάνει μία μικρή βόλτα εάν αυτό είναι εφικτό ή αν δεν μπορεί να φορτίζει τη μπαταρία με έναν φορτιστή, γνωρίζοντας ότι απώλεια ενέργειας υπάρχει ακόμη και στα καινούργια αυτοκίνητα. Και αυτό γιατί η μπαταρία τροφοδοτεί αρκετά συστήματα ασφάλειας, τον συναγερμό αυτοκινήτου και διάφορα ηλεκτρικά όργανα. Φυσικά, όσο περνούν τα χρόνια, αυτές οι απώλειες γίνονται μεγαλύτερες λόγω των φθορών των καλωδιώσεων και της παλαιότητας των ηλεκτρικών μερών του αυτοκινήτου. Αυτός -άλλωστε- είναι ένας λόγος που η μπαταρία ενός καινούριου αυτοκινήτου διαρκεί πολύ περισσότερο από μία μπαταρία αντικατάστασης σε ένα παλαιότερο.
- Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Ο εφιάλτης της τρομοκρατίας επέστρεψε στην Ευρώπη – Οι χώρες ενισχύουν τα μέτρα ασφαλείας υπό τον φόβο «τυφλών» χτυπημάτων
- «Στην περιοχή υπάρχουν και άλλα ρήγματα»: Τι λένε οι επιστήμονες για τον σεισμό στο Θέρμο Αιτωλοκαρνανίας
- Ρόδος: Ο μεγάλος νικητής του ελληνικού τουρισμού - Εντυπωσιακή αύξηση επισκεπτών το 2024
- Το χαριτωμένο υποκοριστικό που έχουν δώσει στον Πρίγκιπα Τζορτζ οι συμμαθητές του