Έρευνα: Πώς πήγε η πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς
NewsroomΜείωση πωλήσεων κατέγραψε η συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας κατά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας, σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
Ειδικότερα, συνολικά το 82,8% των καταστημάτων κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα ενώ ένας στους τέσσερις εμπόρους είχε πτώση τζίρου πάνω από 50%. Στον αντίποδα, μόνο το 12,3% κατέγραψε αυξητικές τάσεις τζίρου.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών στην ανακοίνωση που εξέδωσε επισημαίνει πως ήταν αναμενόμενο η πλειοψηφία των επαγγελματιών να καταγράψει χαμηλούς τζίρους η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων. Ανάμεσα στους λόγους που συμβάλλουν στην μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση συγκαταλέγονται τα κλειστά καταστήματα εστίασης και οι κλειστές τουριστικές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση οι εργαζόμενοι τους που παραμένουν σε καθεστώς αναστολής ενώ την επισκεψιμότητα στα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας, σε σχέση με την περιφερειακά καταστήματα επηρέασε αρνητικά και η χρήση των μαζικών μέσων μεταφοράς.
Όσον αφορά στις κατηγορίες των προϊόντων που ξεχώρισαν θετικά κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς, τα καλλυντικά και τα γυναικεία είδη περιποίησης & ομορφιάς, είχαν τον μεγαλύτερο τζίρο ενώ ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, είχαν και τα παιδικά είδη.
Ανάμεσα στους παράγοντες που θα κρίνουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ένα στους δυο επαγγελματίες της Αθήνας θεωρούν ως σημαντικότερο παράγοντα την επέκταση της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους ενώ ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας αναφέρουν την χρηματοδότηση μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο Πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης, δήλωσε τα εξής: «Η αγορά δυστυχώς μίλησε και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις μας. Επισημαίναμε ότι όταν η Γερμανία κατέγραψε την πρώτη εβδομάδα πτώση τζίρου 35%, ήταν αναμενόμενο και στην Ελλάδα να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα.
Εκφράζοντας πλέον τα όσα μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις δήλωσαν στην συγκεκριμένη έρευνα, είναι επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την επέκταση της μείωσης ενοικίου έως το τέλος του έτους, την διευκόλυνση της χρηματοδότησης όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τις στοχευμένες φοροελαφρύνσεις που θα μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.
Ο Ε.Σ.Α και εγώ προσωπικά θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις και θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε δυναμικά με κάθε νόμιμο μέσο που διαθέτουμε, ώστε να ληφθούν έγκαιρα τα ρεαλιστικά και θαρραλέα μέτρα που απαιτούνται και όλοι μαζί, κατά τα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης, να ξεπεράσουμε τον σκόπελο και να μπούμε με αισιοδοξία στο 2021. Οι Έλληνες επιχειρηματίες που στάθηκαν όρθιοι μέσα στην δεκαετή κρίση, δικαιούνται να κερδίσουν τον τίτλο της βιώσιμης επιχείρησης. Το έχουν ανάγκη και εμείς αντίστοιχα έχουμε την υποχρέωση να τους τον προσφέρουμε».
Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15-5-2020, με τηλεφωνική προσέγγιση των επιχειρηματιών. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 204 καταστήματα. Τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα, ανήκουν στις κατηγορίες: Ενδύματα ανδρικά, γυναικεία, παιδικά, εσώρουχα, γραβάτες, είδη ραπτικής, δερμάτινα, γούνες, υποδήματα, τσάντες, είδη ταξιδιού, αξεσουάρ ένδυσης, είδη γάμου, βαπτιστικά, λευκά είδη, κεντήματα, υφάσματα, υφάσματα επιπλώσεων, είδη σπιτιού, χαλιά, οπτικά, κοσμήματα, ρολόγια, είδη δώρων, τηλεπικοινωνίες - αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη, μεγάλες επιχειρήσεις με οργανωμένο δίκτυο καταστημάτων σε όλες τις περιοχές.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές:
Το Κέντρο της Αθήνας, που περικλείει τις περιοχές από την Ακρόπολη έως το Εθνικό Αρχαιολογικό μουσείο και από την οδό Πειραιώς έως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.
Τις περιφερειακές αγορές του Δ. Αθηναίων όπως είναι η Πατησίων, η Κυψέλη, το Παγκράτι, το Κουκάκι, τα Ιλίσια, οι Αμπελόκηποι κλπ
Τις αγορές εκτός Δ. Αθηναίων που περιλαμβάνουν εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του Ε.Σ.Α, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη, το Γαλάτσι, το Ψυχικό κλπ.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά