Βρήκε παγόβουνο το deal Μαρινάκη - Ross μετά από 15 μήνες
NewsroomΣε «ναυάγιο», όπως όλα δείχνουν, οδηγείται η πολυδιαφηµισµένη συµφωνία-µαµούθ του Βαγγέλη Μαρινάκη µε τη ναυτιλιακή Diamond S Shipping του Wilbur Ross, υπουργού Εµπορίου των ΗΠΑ. Παρά τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν και τους τόνους µελάνης που ξοδεύθηκαν από ελληνικά µίντια, τελικά οι δύο πλευρές αποφάσισαν -σύµφωνα µε όλες τις ενδείξεις- να τραβήξουν ξεχωριστούς δρόµους. Σε σχετικά σύντοµο διάστηµα , η πολυσυζητηµένη «συµµαχία» που υποτίθεται θα άλλαζε τα δεδοµένα στη ναυτιλιακή αγορά φαίνεται να καταρρέει, ανατρέποντας τον φιλόδοξο σχεδιασµό του Βαγγέλη Μαρινάκη. Σύµφωνα µε πληροφορίες που δηµοσιεύονται στο «Tradewinds», ο Ελληνας εφοπλιστής προχώρησε στην απόσυρση πάνω από 20 τάνκερ MR από τις συµφωνίες κοινής εκµετάλλευσης που είχε µε τη ναυτιλιακή Diamond S Shipping, µετά την πρόσφατη ανακοίνωση της τελευταίας για σύναψη στρατηγικής συνεργασίας µε τη δανέζικη Norden. Συγκεκριµένα, η Diamond S Shipping αποφάσισε να µεταφέρει 28 πλοία της στο Norient Product Pool (NPP), που διαχειρίζεται και ναυλώνει πλοία και ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Norden.
Απόσυρση των τάνκερ
Ο Ελληνας πλοιοκτήτης, σύµφωνα µε πληροφορίες που επικαλείται το «Tradewinds», πρόκειται να αποσύρει και τρία suezmaxes, τα οποία εκµεταλλεύονταν εµπορικά από κοινού µε την Diamond S Shipping. Την αποκλειστική εκµετάλλευση των τάνκερ που αποχωρούν από την κοινοπραξία θα αναλάβουν από τις 22 Ιουνίου η ιδιωτική εταιρεία του κ. Μαρινάκη, Curzon Maritime, στο Λονδίνο, καθώς και η Curzon Shipbrokers στην Αθήνα. Σύµφωνα πάντα µε το δηµοσίευµα του «Tradewinds», υπάρχει ρήτρα στη συµφωνία των δύο πλευρών, η οποία επιτρέπει στον Ελληνα εφοπλιστή να διαχειρίζεται εµπορικά τα 25 τάνκερ που εισέφερε στο deal για διάστηµα πέντε χρόνων. Τα συγκεκριµένα πλοία πάντως παραµένουν στην ιδιοκτησία της Diamond S, στην οποία ο κ. Μαρινάκης διατηρεί ποσοστό σχεδόν 7%, ενώ παράλληλα ελέγχει δύο από τις επτά θέσεις του ∆Σ της εταιρείας. Η αγορά, πάντως, αναρωτιέται τι κρύβεται πίσω από αυτή την εξέλιξη, η οποία στην ουσία ανατρέπει τον φιλόδοξο σχεδιασµό του Βαγγέλη Μαρινάκη για κυριαρχία στην κατηγορία των τάνκερ. Ναυτιλιακά στελέχη θεωρούν πως τόσο η συµφωνία της Diamond S Shipping µε τη Norden όσο και η απόσυρση των πλοίων της Capital Product υποδηλώνουν µια «χαλάρωση» της αρχικής συνεργασίας, καθώς πάνω από 50 πλοία δεν ελέγχονται πλέον εµπορικά από την Diamond S Shipping.
Φαίνεται πως οι 15 µήνες κοινής πορείας των δύο πλευρών δεν στάθηκαν ικανοί ώστε οι δύο πλευρές να συντονίσουν τον βηµατισµό τους. Παρά τον αρχικό ενθουσιασµό που εξέπεµψαν τα στρατηγεία των δύο πλευρών, τα πράγµατα -όπως φαίνεται- δεν εξελίχθηκαν βάσει των προβλέψεων, µε αποτέλεσµα οι σχεδιασµοί να µείνουν... στα χαρτιά. «Γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο ότι η συνεργασία δεν λειτούργησε όπως είχε προγραµµατιστεί» αναφέρεται στο δηµοσίευµα του «Tradewinds». Πηγή πάντως που γνωρίζει τα τεκταινόµενα στην Diamond S και την οποία επικαλείται το «Tradewinds», σχολιάζοντας την παραπάνω εξέλιξη, επισηµαίνει πως δεν υπάρχει ρήξη ανάµεσα στις δύο εταιρείες όσον αφορά στον τρόπο διαχείρισης του ενοποιηµένου στόλου. «Θα έλεγα απλώς πως ήταν περισσότερο θέµα απόδοσης και αρκετοί µέτοχοι -όχι µόνο η Capital Product- ήταν απογοητευµένοι από την απόδοση της Diamond S» είπε χαρακτηριστικά. Αυτό, όπως αναφέρει το «Tradewinds», συνέβαινε επί πολλά τρίµηνα και οι µέτοχοι διαπίστωναν τη χαµηλή απόδοση της εταιρείας.
«Τυμπανοκρουσίες»
Υπενθυµίζεται ότι τον Νοέµβριο του 2018 η Capital Product Partners LP (CPP) του Βαγγέλη Μαρινάκη ανακοίνωσε µε τυµπανοκρουσίες τη συγχώνευση του στόλου των τάνκερ της µε την Diamond S Shipping του Wilbur Ross, υπουργού Εµπορίου των ΗΠΑ. Η συµφωνία του Ελληνα εφοπλιστή, η οποία ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2019, είχε αποτιµηθεί σε 1,65 δισ. δολ. και θα δηµιουργούσε µία από τις µεγαλύτερες εισηγµένες εταιρείες τάνκερ στον κόσµο. «Ο συνδυασµός των δραστηριοτήτων δηµιουργεί έναν παίκτη µε παγκόσµιο αποτύπωµα» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά η VesselsValue.
Το νέο σχήµα διέθετε τον δεύτερο µεγαλύτερο στόλο δεξαµενόπλοιων Handy, ενώ ο µέσος όρος ηλικίας ήταν 7,8 έτη. Κορυφαίο στέλεχος της CPP είχε δηλώσει τότε ότι η παραπάνω συναλλαγή αντιπροσωπεύει ένα στρατηγικό βήµα για τη δηµιουργία υπεραξίας για τους µετόχους της. Η νέα εταιρεία αποκτούσε στόλο 68 πλοίων, 43 εκ των οποίων θα προέρχονται από την Diamond S Shipping και 25 από την Capital Product Partners. Οι διαπραγµατεύσεις των δύο πλευρών διήρκεσαν αρκετούς µήνες και περίµεναν τις κατάλληλες συνθήκες προτού δώσουν τα χέρια. Σκοπός της συνεργασίας τους ήταν να αυξήσουν τα κέρδη και να επωφεληθούν από έναν ανοδικό κύκλο στην αγορά των δεξαµενόπλοιων.
- Σε αναζήτηση «yesmen»: Γιατί ο Τραμπ επιλέγει όλο και πιο ακραίους για να στελεχώσει το υπουργικό του συμβούλιο
- Αμαλιάδα: Τι κατέθεσε για την Ειρήνη Μουρτζούκου η μητέρα του νεκρού Παναγιωτάκη - Οι πρώτες πληροφορίες
- Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ποιοι συμμετέχουν - Τι θα γίνει με τα μέσα μεταφοράς
- Το σατιρικό The Onion αγόρασε το Infowars του συνωμοσιολόγου Άλεξ Τζόουνς: «Σχεδιάζουμε μια… πολύ ηλίθια ιστοσελίδα»