ΟΛΘ: Αλλαγή σκυτάλης με νέο πρόεδρο τον Αθ. Λιάγκο
NewsroomΗ σημερινή τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ σηματοδότησε σημαντικές αλλαγές στη διοίκηση της εταιρίας. Νέος εκτελεστικός πρόεδρος στη θέση του κ. Σωτήρη Θεοφάνη αναλαμβάνει ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος ενώ διευθύνων σύμβουλος ο μέχρι τώρα επιχειρησιακός διευθυντής κ.Franco Cupolo.
Ο κ. Λιάγκος ήταν στέλεχος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και βρισκόταν μέχρι πρότινος στο ΔΣ του ΟΛΠ. Έχει διατελέσει ανώτατο διοικητικό στέλεχος σε τράπεζες, χρηματοοικονομικούς οργανισμούς και μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει πολυετή εμπειρία σε θέματα εταιρικής στρατηγικής ανάλυσης και εταιρικής διακυβέρνησης.
Ο κ. Cupolo ήταν μέχρι πρότινος στη θέση του επιχειρησιακού διευθυντή του ΟΛΘ. Διαθέτει εμπειρία άνω των 20 ετών στη λιμενική βιομηχανία, τόσο εντός της Ιταλίας όσο και στο εξωτερικό, σε εταιρείες-κολοσσούς όπως οι Maersk Line, Maersk Logistics και APM Terminals.
Ο κ. Θεοφάνης, θα παραμείνει στην ΟΛΘ Α.Ε. και θα μετέχει στο νέο διοικητικό συμβούλιο ως μέλος.
Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας, που είναι 10μελές και πενταετούς διάρκειας απαρτίζεται πλέον από τους Αθανάσιο Λιάγκο, Franco Cupolo, Βοris Wenzel, Αrthur Davidian, Αlexander Wilhelm Von Mellenthin, Άγγελο Βλάχο, Σωτήριο Θεοφάνη, Βaiqiao Leon Fu, Παναγιώτη Αλευρά (ανεξάρτητο μέλος) και Παναγιώτη Μιχαλόπουλο (ανεξάρτητο μέλος). Οι κύριοι Βλάχος, Αλευράς και Μιχαλόπουλος θα απαρτίζουν και την Επιτροπή Ελέγχου της Εταιρείας. Η θητεία του προέδρου θα είναι τριετής με δυνατότητα επέκτασης κατά δύο έτη.
Η τακτική γενική συνέλευση αποφάσισε επίσης τη διανομή μερίσματος 1,17 ευρώ/μετοχή, έναντι των 0,57 ευρώ/μετοχή που είχαν λάβει από τα κέρδη του 2018.
Σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη της τρέχουσας εταιρικής χρήσης, αναφέρθηκε ότι στο β’ τρίμηνο του 2020 έγινε φανερή, η αρνητική επίπτωση της πανδημικής κρίσης του covid-19 στην κίνηση του λιμένα, με μείωση στη διακίνηση containers κατά -6% και στο συμβατικό φορτίο κατά -31%. Στο α’ εξάμηνο η μείωση στη διακίνηση containers περιορίσθηκε στο -1% και, στο συμβατικό στο -19%.
Το 2019 τα κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 10,5 εκατ. ευρώ, στα 69 εκατ. ευρώ. Όπως επισημάνθηκε αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση στη διακίνηση, στη νέα τιμολόγηση αλλά και στις νέες διαδικασίες που εφαρμόστηκαν στην φορτοεκφόρτωση κοντέινερς αλλά και τη νέα διαδικασία για τα προς εξαγωγή φορτία. Το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε από 27,5% το 2018 στο 32,2% το 2019.
Τα κέρδη πρό φόρων ήταν 23 εκατ. ευρω, οι φόροι ήταν 6,5 εκατ. ευρω, και αφαιρώντας το 5% για το τακτικό αποθεματικό τα προς διανομή κέρδη του 2019 ήταν 15,6 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών θα διανεμηθούν τα 11,79 εκατ. ευρώ (η μεγαλομέτοχος South East Gateway Thessaloniki θα λάβει 7,9 εκατ. ευρώ) ενώ 3,84 εκατ. ευρώ μεταφέρονται στην επόμενη χρήση. Όπως τόνισαν παράγοντες της ΟΛΘ ΑΕ «αν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία, η ΟΛΘ ΑΕ θα περίμενε να συνεχιστεί η ανοδική πορεία και το 2020».
Η Γενική Συνέλευση, μετά από πρόταση του βασικού μετόχου και της διοίκησης, απάλλαξε από τις διαχειριστικές τους ευθύνες τις διοικήσεις της εταιρείας, για τα έτη 2018 και 2019 (Μέλλιου- Μακρή και Θεοφάνη), ενώ δεν απάλλαξε την απερχόμενη Διοίκηση των διαχειριστικών της ευθυνών για τη χρήση 2019, αλλά ούτε τους Ορκωτούς Ελεγκτές.
- Δολοφονία στην Εύβοια: Πώς προσπάθησαν να εξαπατήσουν οι δράστες τους αστυνομικούς - Ψάχνουν ακόμη το κίνητρο
- Κρήτη: Το χρονικό της δολοφονίας της 36χρονης που ο δράστης δεν γνώριζε καν - Τα πρώτα λόγια του
- Νύχτα ντροπής για το ελληνικό ποδόσφαιρο: Επίθεση στην αποστολή του ΠΑΟΚ από οπαδούς της ΑΕΚ
- Η μαγεία του Θεάτρου Σκιών μέσα από τα μάτια του γνωστού καραγκιοζοπαίκτη Γιάννη Χατζή