Εξι χρόνια «φαγούρα» για αγωγό φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης – Νεγκότινο
Εύρης ΤσουμήςΗ κατασκευή του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την περιοχή της Μεσήμβριας έξω από τη Θεσσαλονίκη, στο Νεγκότινο της Βόρειας Μακεδονίας μπορεί να αποφασίστηκε και να σχεδιάζεται από το 2016 αλλά δε θα έχει ολοκληρωθεί πριν τα τέλη του 2022.
Αυτό αναφέρεται σε έκθεση του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στα Σκόπια, για την Οικονομία της Βόρειας Μακεδονίας.
Όπως τονίζεται, στις 14 Οκτωβρίου 2016 η ΔΕΣΦΑ και η εταιρεία αξιοποίησης ενεργειακών πόρων της Βόρειας Μακεδονίας (MER) υπέγραψαν στα Σκόπια, Μνημόνιο Κατανόησης για την κατασκευή διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου.
«Στο πλαίσιο αυτό, οι περιβαλλοντικές μελέτες έχουν υποβληθεί προς έγκριση και ο σχεδιασμός είναι σε εξέλιξη. Από πλευράς Βόρειας Μακεδονίας έχει υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης μέσω του Επενδυτικού Πλαισίου για τα Δυτικά Βαλκάνια (WBIF). Προς τούτο, οι δυο χώρες προχώρησαν στη σύνταξη σχεδίου διακρατικής “Συμφωνίας για την ανάπτυξη διασύνδεσης φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας”, του οποίου εκκρεμεί η υπογραφή» επισημαίνεται στην έκθεση.
Ο αγωγός αερίου θα ξεκινά από την περιοχή της Μεσήμβριας έξω από τη Θεσσαλονίκη, όπου θα υπάρχει διασύνδεση και με τον αγωγό TAP. Στη συνέχεια θα εισέρχεται στη Βόρεια Μακεδονία μεταξύ των περιοχών Μπογκορόντιτσα και Στογιάκοβο ενώ θα κατασκευαστεί ειδικός σταθμός για τη σύνδεση με την πόλη της Γευγελής. Ο αγωγός θα καταλήγει κοντά στο Νεγκότινο όπου θα ενώνεται με τον αγωγό φυσικού αερίου που ενώνει τη Βόρεια Μακεδονία με τη Βουλγαρία.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση «μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί η μελέτη περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδος – Βόρειας Μακεδονίας, οπότε και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού κατασκευής του έργου, με την κατασκευαστική περίοδο να εκτείνεται χρονικά μεταξύ 2021 και 2022».
Η Βόρεια Μακεδονία δίνει μεγάλη σημασία στην έγκαιρη και απρόσκοπτη ολοκλήρωση του αγωγού. Η γραμμή διασύνδεσης Νεγκότινο - Γευγελή βρίσκεται στη φάση προετοιμασίας της μελέτης εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και του σχεδιασμού υποδομών. Η κατασκευή αυτής της διασύνδεσης αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και θα χρηματοδοτηθεί από το Επενδυτικό Πλαίσιο για τα Δυτικά Βαλκάνια (WBIF) και με δάνειο από την ΕΤΕπ (ΕΙΒ). Η κατασκευή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022.
Ο αγωγός θα έχει μήκος περίπου 140 χιλιόμετρα και χωρητικότητα 3 δισ. κ.μ. αερίου. Το κόστος του έργου θα φτάσει περίπου τα 50 εκατ. ευρώ.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό