Κτηματαγορά: Οι περιοχές που εν μέσω πανδημίας δημιουργούν επενδυτικές αξίες
Θεμιστοκλής-Ανδρέας ΜπάκαςΗ πανδημία του κορoνοϊού αποτέλεσε «ανάχωμα» στιγμιαίο ή/και μη στην θετική πορεία της κτηματαγοράς, εικόνα που θα ξεκαθαρίσει τους επόμενους μήνες ανάλογα με την διάρκεια του αόρατου «εχθρού» που έχει έρθει αντιμέτωπος όλο ο πλανήτης τόσο υγειονομικά όσο και οικονομικά.
Η Ελληνική κτηματαγορά, εν μέσω πανδημίας λόγω των μεγάλων έργων ανάπλασης και υποδομών που έχουν ήδη υπογραφεί και διαθέτουν τους πόρους, δημιουργεί νέες επενδυτικές ευκαιρίες που στο σύνολο τους θα προσεγγίσουν δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων και θα αναβαθμίσουν περιοχές που για χρόνια χαρακτηρίζονταν είτε «ξεχασμένες», είτε «υποβαθμισμένες».
Ταυτόχρονα, επενδύσεις πολυεθνικών εταιρειών με παράλληλες αναπλάσεις – υποδομές από το κράτος σε περιοχές που πολλές απ΄αυτές για πολλά χρόνια παράμεναν ξεχασμένες ενώ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο του Νομού Αττικής, επηρεάζουν θετικά την οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν επαρκείς εκτιμήσεις, ενώ καθοριστικό παράγοντα αποτελεί ο χρόνος υλοποίησης των έργων. Είναι πολύ σημαντικό για την προσέλκυση επενδύσεων τα έργα ανάπλασης να υλοποιούνται στους χρόνους που έχουν οριστεί.
Ο Πειραιάς αλλάζει και αποτελεί την επόμενη στάση για τους επενδυτές
Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών, να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάση των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει. Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος».
Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς, ενώ ο πύργος φάντασμα – ο κοιμισμένος γίγαντας του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί.
Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αφορά, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικών παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής του Αγίου Διονυσίου. Παράλληλα εκσυγχρονίζονται οι χρήσεις γης με την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων, τον έλεγχο κινήσεων και την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος φιλικού στην κίνηση πεζών και ποδηλάτων. Επιπρόσθετα με το συγκεκριμένο έργο, επιδιώκεται η βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών δυσλειτουργιών που καταγράφονται σήμερα.
Θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι.
Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, καθώς παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Τα οδικά έργα και οι επεκτάσεις σταθμών του μετρό και του τραμ ενισχύουν τη ζήτηση στις περιοχές που εξυπηρετούν.
Κάθε επέκταση του μετρό δημιουργεί νέα δεδομένα στην κτηματαγορά της εκάστοτε περιοχής, όχι μόνο στην αγορά κατοικίας, αλλά και στην αγορά επαγγελματικής στέγης, τουλάχιστον για τις περιοχές που γειτνιάζουν στους νέους σταθμούς και τους νέους οδικούς κόμβους. Η ζήτηση πριν την covid-19 εποχή καταγραφόταν θετική, ιδιαίτερα από τα μέσα του 2019 τόσο λόγω των αυξήσεων των τιμών στο κέντρο των Αθηνών ( δύσκολη η εύρεση αγοράς κατοικιών έως 800 €/τμ), όσο και των νέων έργων ανάπλασης που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.
Ο Πειραιάς διαθέτει ακόμη επενδυτικές ευκαιρίες με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να μην ξεπερνά τα 1.400 € για αυτοτελή λειτουργικά κτίρια που βρίσκονται μόλις 50m από το λιμάνι, ενώ διαθέτει κατοικίες που χρίζουν ανακαίνισης σε δελεαστικές τιμές.
Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές . Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποτελέσει η τύχη εγκαταλελειμμένων κτιρίων που βρίσκονται εντός της ζώνης του λιμένα του Πειραιά, κτίρια που σε πολλές περιπτώσεις παρομοιάζονται ως ωρολογιακές βόμβες για τους δημότες.
Μεταμορφώνεται το Φάληρο
Η αξιοποίηση της έκτασης από το ΣΕΦ έως το δέλτα του Φαλήρου, προβλέπει τη δημιουργία μεγάλου πάρκου 220 στρεμμάτων με 3.500 δέντρα και τριών χώρων στάθμευσης που θα προσφέρουν πρόσβαση στους πολίτες στη Θάλασσα. Το παράκτιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί, θα ενοποιεί τους όμορους τέσσερις δήμους Πειραιά, Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου με το θαλάσσιο μέτωπο.
Τα νέα έργα υποδομής δημιουργούν τις υποδομές για την δημιουργία της Πειραϊκής Ριβιέρας, ενώ δημιουργούν επενδυτικές ευκαιρίες στους όμορους δήμους.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι στις 17 Φεβρουαρίου του 2021 θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για τη μετατόπιση της γραμμής του τραμ από τη στάση Μοσχάτο έως τη στάση Τζιτζιφιές.
Μητροπολιτικό πάρκο Ελληνικού
Τα νότια προάστια της Αττικής, η Γλυφάδα, Βούλα και η Βουλιαγμένη αποτελούν διαχρονικά το μήλο της έριδος - ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, τόσο για τους εγχώριους αγοραστές όσο κα για τους αλλοδαπούς, κυρίως Κινέζους, ενώ, δεν ήταν λίγοι οι Σύριοι και Αιγύπτιοι κατασκευαστές που αρχές του 2015 -2017 που επένδυσαν σε διαμερίσματα τόσο για την απόκτηση της πολυπόθητης χρυσής βίζας όσο και ως μορφή επένδυσης για το μέλλον.
Σήμερα, ο βασικός σχεδιασμός περιλαμβάνει αναβάθμιση της παραλίας, οικιστικές αναπτύξεις, υπερ-τοπικό και τοπικό εμπόριο, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και χώρους αναψυχής κοινού, αξιοποίηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και κατασκευή νέων χώρων άθλησης, νέο γήπεδο γκολφ, χώρους ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις και ερευνητικά κέντρα, κλπ.
Θα κατασκευαστεί ένα από τα μεγαλύτερα Μητροπολιτικά Πάρκα Πρασίνου και Αναψυχής στο κόσμο, που συνδυαστικά με τους κοινόχρηστους χώρους πρασίνου του ακινήτου θα καλύπτουν έκταση 2.600.000 τ.μ., ήτοι 42% της συνολικής επιφανείας της έκτασης.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι στις 14 Ιανουαρίου του 2021 εγκρίθηκε η μελέτη για τη διαμόρφωση του πρώτου, μικρού, τμήματος του μητροπολιτικού πάρκου στο Ελληνικό από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ). Πρόκειται για χώρο 75 στρεμμάτων (από τις 4.000 στρ. του πάρκου) στο σημείο όπου βρίσκονται τα τρία διατηρητέα υπόστεγα της αεροπορίας.
Όταν το Μητροπολιτικό πάρκο έχει αρχίσει πραγματικά να αποκτά μια ολοκληρωμένη μορφή που σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, για την ολοκλήρωσή του, θα χρειαστεί ακόμη και 10 χρόνια για την πλήρη ανάπτυξη, τότε εκτός από την οικιστική ανάπτυξη, θα καταγραφούν αυξήσεις των αξιών στα επαγγελματικά ακίνητα , διότι η ανάπτυξη του επιχειρηματικού πάρκου μέσα στο Ελληνικό θα αναβαθμίσει την κτηματαγορά των επαγγελματικών ακινήτων και θα οδηγήσει τα νότια προάστια να γίνουν σημαντικό επιχειρηματικό κέντρο.
Επένδυση Microsoft στο Λαύριο
Η επένδυση της Microsoft «αναβαθμίζει » το Λαύριο, ενώ δημιουργεί ανάγκες ανοικοδόμησης – ανέγερσης κατοικιών στη περιοχή. Θα εγκαταστήσει το σύμπλεγμα των τριών data center στη περιοχή και συγκεκριμένα στο πρώην εργοστάσιο της κλωστοϋφαντουργίας «Αιγαίον» που για πολλά χρόνια χαρακτηρίζονταν ως εγκαταστάσεις φάντασμα που θυμίζουν άλλες εποχές και την ξεχωριστή ιστορία της περιοχής, θα λειτουργήσει θετικά για την ευρύτερη περιοχή του Λαυρεωτικού Δήμου.
Η επένδυση αυτή θα λειτουργήσει «διαφημιστικά» για την περιοχή και λογικό είναι στο άμεσο μέλλον να αναμένουμε παρόμοιες ενέργειες και από άλλες εταιρείες, τόσο εγχώριες, όσο και αλλοδαπές που θα θελήσουν να βρεθούν «επαγγελματικά» κοντά στον Αμερικανικό κολοσσό.
Η διαθεσιμότητα ακινήτων προς μίσθωση στο Λαύριο, είναι πάρα πολύ μικρή βάση των αγγελιών ακινήτων. Το ζητούμενο μηνιαίο κόστος μίσθωσης κυμαίνεται από 4,3€/τμ έως 6,6€/τμ. Μόνον το 38,8% των διαθέσιμων ακινήτων προς μίσθωση είναι άνω των 75 τμ κατάλληλα για οικογένειες , ενώ το υπόλοιπο αφορά ακίνητα έως 65 τμ.
Οι ζητούμενες τιμές πώλησης διαμερισμάτων 70τμ - 110τμ άνω του 1ου ορόφου, κατασκευής μετά το 2018, κυμαίνονται από 1.222€/τμ έως 1.644€/τμ. Ενώ, οι ζητούμενες τιμές πώλησης διαμερισμάτων με έτος κατασκευής το 1990, ξεκινούν από 800€/τμ.
Λόγω της μικρής διαθεσιμότητας ακινήτων τόσο προς ενοικίαση, όσο και ως προς πώληση, σίγουρα θα γεννηθούν ανάγκες ανοικοδόμησης – ανέγερσης κατοικιών στη περιοχή για να φιλοξενήσουν τους εργαζόμενους στη Microsoft καθώς και των εταιρειών που ενδεχομένως να ακολουθήσουν την κίνηση του Αμερικανικού κολοσσού.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι, για να λειτουργήσει ορθά και να αποκομίσει τα μέγιστα ο Δήμος Λαυρεωτικής από την πολλά υποσχόμενη επένδυση στη περιοχή, θα πρέπει να συνδεθεί το Λαύριο μέσω της επέκτασης της Αττικής Οδού και ταυτόχρονα να ολοκληρωθεί το δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το αστικό κέντρο της Αθήνας.
Η ανοικοδόμηση στη περιοχή και ταυτόχρονα οι ενδεχόμενες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, θα συντελέσουν στην αύξηση των αξιών των ακινήτων και στην προσέλκυση ενδιαφερομένων που θα θελήσουν να εγκατασταθούν στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Λαυρεωτικής τόσο διότι θα δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στη περιοχή, όσο και λόγω του καλύτερου επιπέδου διαβίωσης.
Οποιαδήποτε επένδυση με παράλληλες αναπλάσεις – υποδομές σε περιοχές που πολλές απ΄αυτές για πολλά χρόνια παράμεναν ξεχασμένες ενώ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο του Νομού Αττικής, εύκολα κατανοούμε ότι θα επηρεάσει θετικά την οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών.
Η νέα Γραμμή 4 του μετρό έλκει τους επενδυτές
Όλο και περισσότεροι επιλέγουν να μετακινηθούν σε περιοχές που εξυπηρετούνται από σταθμούς Μετρό αφενός για να μειώσουν τα έξοδα μετακίνησης, δηλαδή να μη χρησιμοποιούν καθόλου το αυτοκίνητό τους εξοικονομώντας χρήματα από τα καύσιμα. Αλλά και λίγο μακριά από τους σταθμούς να είναι το ακίνητο, οι ενδιαφερόμενοι σπεύδουν να το μισθώσουν διότι χρησιμοποιούν λίγο το αυτοκίνητό τους σταθμεύοντας το κοντά στο μετρό και στη συνέχεια μετακινούνται από και προς τη δουλειά τους με το τρένο.
Επιχειρηματίες και ενοικιαστές, επιλέγουν διαχρονικά ακίνητα σε περιοχές που βρίσκονται γύρω στους σταθμούς του μετρό. Η κτηματαγορά κατά μήκος των γραμμών του πιο δημοφιλούς συγκοινωνιακού μέσου, δεν γνώρισε ιδιαίτερα μεγάλη κρίση, παρά την γενικότερη κατάρρευση των τιμών ακόμη και 42,6 % σε σχέση με τα μνημονιακά χρόνια.
Οι τιμές πλησίον των σταθμών του Μετρό παρουσίασαν εν μέσω κρίσης μια σταθεροποίηση στις τιμές μίσθωσης λόγο της μεγάλης ζήτησης και των λιγοστών ακινήτων ενώ καταγράφηκαν περιπτώσεις μικρής αύξησης το 2017 σε σχέση με το 2014, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 η πτώση των τιμών πλησίον των σταθμών του Μετρό δεν ξεπέρασε το 20 %.
Δεν είναι λίγες οι περιοχές που ευεργετήθηκαν από την άφιξη του μετρό στη περιοχή τους, το Αιγάλεω και το Ελληνικό αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τόσο στην αύξηση της ζήτησης για μίσθωση ακινήτων αλλά και στην εμπορική ανάπτυξη στα πέριξ του σταθμού.
Οι περιοχές κατά μήκος της νέας γραμμής 4 του μετρό, πριν την covid-19 εποχή είχαν γίνει πόλος έλξης τόσο εγχώριων επενδυτών όσο και fund που στοχεύουν στην υπεραξία στο άμεσο μέλλον. Στοχεύουν στην αγορά κατοικιών που χρήζουν ανακαίνισης καθώς και αυτοτελών γραφειακών κτιρίων..
Επιπλέον, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αναζητούσαν καταστήματα για αγορά πλησίον των νέων σταθμών του μετρό για επένδυση, γνωρίζοντας ότι όταν ολοκληρωθεί το μετρό, η αξία τους θα είναι πολύ μεγαλύτερη και το μηνιαίο μίσθωμα σε συνάρτηση με την αγορά σήμερα θα αποφέρει πολύ καλή απόδοση ως επένδυση. Η ζήτηση στις περιοχές αυτές μετά την λήξη της πανδημίας του κορωνοϊού θα συγκεντρώσουν και πάλι τα βλέμματα των επενδυτών.
Παράλληλα, οι περιοχές που θα αποτελέσουν το Μήλον της Έριδος κατά την έναρξη των εργασιών της νέας γραμμής 4 του μετρό θα είναι το Γαλάτσι, η περιοχή πλησίον του σταθμού Ελκίνωνος που βρίσκεται στο λόφο της Κυψέλης καθώς και η περιοχή πλησίον των δικαστηρίων που θα κατασκευαστεί η στάση του μετρό Δικαστήρια.
Στο Γαλάτσι και στο σταθμό Ελκίνωνος θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση της ζήτησης για οικιστικά ακίνητα διότι οι τιμές σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές που ήδη υπάρχουν στάσεις του μετρό είναι δελεαστικές και ταυτόχρονα είναι πλησίον του κέντρου των Αθηνών. Στη στάση Δικαστήρια και Αλεξάνδρας θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της ζήτησης κυρίως για γραφειακούς χώρους διότι ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα αυτοτελή κτίρια και στοκ γραφειακών χώρων.
Γενικότερα , οι περιοχές που θα εξυπηρετούνται από τη νέα γραμμή 4 του μετρό, έχουν περιθώρια ανάπτυξης, ενώ ραγδαίες θα είναι οι αυξήσεις στις τιμές τόσο πώλησης όσο και ενοικίασης στα Εξάρχεια.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται στον Κορυδαλλό
Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το 2019, οι φυλακές που βρίσκονται στον αστικό ιστό και σε απόσταση αναπνοής από σχολεία θα κατεδαφιστούν και στη θέση τους θα δημιουργηθεί πάρκο και πολυχώρος πολιτισμού για τους νέους και τους δημότες της περιοχής, διαχρονικά αίτημα τόσο των κατοίκων του Κορυδαλλού, όσο και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Το πρώτο βήμα έγινε στις 19 Νοεμβρίου του 2020 με την κατεδάφιση κτιρίων στην παλαιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο προκειμένου να τεθούν τα θεμέλια του Δικαστικού Σωφρονιστικού Καταστήματος Αθηνών, το οποίο θα αντικαταστήσει τις φυλακές Κορυδαλλού.
Αν κάποιος γνωρίζει την ιστορία του άλσους Αιγάλεω που για εκατό περίπου χρόνια (από το 1874 έως και το 1965) βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις της Εταιρείας Ελληνικού Πυροδοτοποιείου το οποίο ήταν στην εποχή της ακμής του μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες της χώρας
Πέντε χρόνια μετά το τέλος της λειτουργίας του (1970) η έκταση περιήλθε στην ιδιοκτησία του δημοσίου, με αποτέλεσμα να κατεδαφιστούν τα κτίρια και ο χώρος να μετατραπεί σε άλσος, εντός του οποίου έχουν κατασκευασθεί σχολεία, αθλητικά κέντρα καθώς και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – πρώην Τεχνολογικό Ίδρυμα Αθηνών.
Το Άλσος Αιγάλεω αποτελεί πλέον έναν από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου στη δυτική Αθήνα ενώ αποτελεί και την ακριβότερη περιοχή για αγορά ή ενοικίαση κατοικίας στην ευρύτερη περιοχή των Δυτικών Προαστίων ειδικά αν το ακίνητο βρίσκεται περιμετρικά του άλσους. Τα πάρκα και το αστικό πράσινο γενικότερα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία και τη διάθεση των κατοίκων της εκάστοτε περιοχής, ενώ τα οφέλη και οι λειτουργίες της βλάστησης μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης.
Σύμφωνα με μελέτες παρατηρείται μείωση της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας, σε περιοχές με αυξημένα ποσοστά πρασίνου. Ακόμα, μια ώρα επαφής με τη φύση, βελτιώνει κατά 20% κατά μέσο όρο την απόδοση της μνήμης και προσοχής.
Παρόμοια εξέλιξη και λογικά με καλύτερες υποδομές λόγω της εμπειρίας πλέον της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων, η οικιστική περιοχή περιμετρικά των φυλακών Κορυδαλλού θα αλλάξει εικόνα προσελκύοντας επενδυτικό ενδιαφέρον όταν αρχίσουν να υλοποιούνται τα πρώτα έργα ανάπλασης , ενώ ραγδαία αύξηση των τιμών στα ακίνητα θα καταγραφεί όταν τα έργα αρχίσουν να αποκτούν τη τελική τους μορφή.
Γκύζη και Αμπελόκηποι στο επίκεντρο
Γκύζη και Αμπελόκηποι δεν αποκλείεται να αποτελέσουν το νέο επίκεντρο της πόλης, ενώ στον Βοτανικό θα συντελεστεί ο πιο σημαντικός όγκος επενδύσεων από τη διπλή ανάπλαση το κέντρο της Αθήνας.
Η διπλή ανάπλαση σε Λεωφόρο Αλεξάνδρας και Βοτανικό αποτελεί αναμφίβολα τη δεύτερη μεγαλύτερη ευκαιρία για το εγχώριο real estate μετά την επένδυση στο παραλιακό μέτωπο, τόσο για την Αττική, όσο και τη χώρα συνολικά. Το μεγαλόπνοο σχέδιο σε βάθος χρόνου θα αποτελέσει το «Μήλον της Έριδος» για τους επενδυτές προσελκύοντας επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πρωτεύουσας.
Οι συνολικές παρεμβάσεις στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 20 στρέμματα. Περιοχές όπως το Γκύζη και οι Αμπελόκηποι, δεν αποκλείεται να αποτελέσουν το νέο επίκεντρο της πόλης. Ο Βοτανικός θα δεχθεί τον μεγαλύτερο όγκο επενδύσεων. Η παρέμβαση σε μια έκταση περίπου 220 στρεμμάτων θα αλλάξει την σημερινή εικόνα και θα την μετασχηματίσει σε μια περιοχή υψηλού προφίλ και αξίας στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Η διπλή ανάπλαση σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, θα ολοκληρωθεί στα επόμενα 3-4 χρόνια. Εκτιμάται ότι το κατασκευαστικό έργο θα ξεκινήσει στο τέλος του 2021, αφού ολοκληρωθούν όλες οι σχετικές μελέτες. Η ανάπτυξη θα γίνει βάσει του Προεδρικού Διατάγματος του 2012. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πλέον νομικές εντάσεις και προσφυγές που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την υλοποίησή του.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό