Κερδίζει διαρκώς έδαφος το κίνημα «Made in Greece»
Γιώργος ΜανέτταςΟλοένα και μεγαλύτερο έδαφος κερδίζει το κίνημα υπέρ των ελληνικών προϊόντων. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς παρά τις αντίξοες συνθήκες για την εγχώρια παραγωγή και τον ισχυρό ανταγωνισμό από τα εισαγόμενα, οι Έλληνες παραγωγοί διευρύνουν με αργά μεν αλλά σταθερά βήματα το αποτύπωμά τους, εκμεταλλευόμενοι τη διάθεση των νοικοκυριών να τους υποστηρίξουν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους.
Είναι ενδεικτικό πως πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταναλωτική συμπεριφορά, έδειξε ότι πάνω από 8 στους 10 καταναλωτές προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα από τα εισαγωγής, όταν είναι διαθέσιμα στα σούπερ μάρκετ ενώ 9 στους 10 πιστεύουν ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα ενισχύουν την παραγωγής της χώρας και συμβάλλουν στη μείωση της ανεργίας.
Την ίδια στιγμή, σχεδόν 8 στους 10 δέκα θεωρούν ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής ενώ 9 στους 10 θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής.
Βέβαια, όπως διευκρινίζεται στην έρευνα, τα παραπάνω ευρήματα αφορούν σε προθέσεις και δεν ταυτίζονται με την τελική επιλογή του καταναλωτή, η οποία επηρεάζεται από πολλούς και διάφορους παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές, κτλ.).
Εκεί ακριβώς βρίσκεται και η μεγάλη ευκαιρία των εγχώριων επιχειρήσεων: να μετουσιώσουν την πρόθεση των καταναλωτών σε πράξη. Αυτό, όπως υπογραμμίζουν στελέχη του λιανεμπορίου προϋποθέτει πως οι Έλληνες προμηθευτές θα δημιουργήσουν ανταγωνιστικά προϊόντα, τόσο από πλευράς ποιότητας όσο και τιμής. Ένα κριτήριο που πλέον παίζει κυρίαρχο ρόλο στην τελική επιλογή ενός αγαθού.
Προς αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται και η βοήθεια της Πολιτείας, η οποία σύμφωνα με εκπροσώπους της βιομηχανίας οφείλει να σκύψει πάνω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγικές μονάδες.
Απαιτούνται μέτρα
Όπως λέει ο Άγις Πιστιόλας, πρόεδρος της πρωτοβουλίας «Ελλαδικά Μας» και στέλεχος της Agrino είναι ανάγκη να υπάρξει ένα πλέγμα μέτρων για την αναθέρμανση του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της χώρας και τονίζει πως η αρχή πρέπει να γίνει με την αποκλιμάκωση της φορολογίας και την παροχή ρευστότητας σε ανταγωνιστικούς όρους. «Δεν γίνεται», όπως επισημαίνει ο ίδιος, «να ανταγωνιστούμε τους ξένους όταν δανειζόμαστε ακριβότερα και καλούμαστε να πληρώσουμε τόσους φόρους».
Σύμφωνα με τον κ. Πιστιόλα, η ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής είναι το κλειδί για την οριστική έξοδο από την κρίση και την οικοδόμηση μιας βιώσιμης οικονομίας, η οποία θα αντέχει στους κραδασμούς των διεθνών οικονομικών κρίσεων.
«Η Ελλάδα έχει πρόβλημα παραγωγικό… Υστερεί σημαντικά στον πρωτογενή τομέα και αυτό αποτυπώνεται στο εμπορικό της ισοζύγιο. Πρέπει να δούμε το ισοζύγιο δαπανών, να δούμε που «ματώνουμε» και να δούμε πως θα λύσουμε αυτή την ανισορροπία. Για παράδειγμα, εισάγουμε μοσχαρίσιο κρέας αξίας 1 δισ. ευρώ (!). Αυτό είναι κάτι που πρέπει να σταματήσει», υπογραμμίζει με έμφαση.
- Πού ταξιδεύουν για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά οι Έλληνες φέτος; Οι κορυφαίοι προορισμοί και το κόστος
- «Πολιτικούς σαν τον Καραμανλή δεν τους χειροκροτάμε, τους στέλνουμε στη δικαιοσύνη»: Η Μαρία Καρυστιανού για τις εικόνες στις Σέρρες
- Αύξηση των περιστατικών ευλογιάς των πιθήκων στην Ελλάδα - Επιβεβαιώθηκαν 18 κρούσματα
- Η Κάρλα Μπρούνι γιορτάζει τα 57ά γενέθλιά της - Η ξεχωριστή ευχή της κόρης της