Οικονομία|19.05.2021 20:32

Από την Καλαμάτα ξεκινούν οι παραχωρήσεις των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

Newsroom

Από την Καλαμάτα και το αεροδρόμιο της πόλης «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» ξεκινούν οι διαδικασίες αξιοποίησης μέσω παραχωρήσεων των 23 μικροτερων περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων της Ελλάδας.

Από την Τετάρτη 19 Μαΐου δρομολογείται από το Υπερταμείο (Ε.Ε.ΣΥ.Π.), ο διαγωνισμός για την αναζήτηση συμβούλων. Οι σύμβουλοι που θα επιλεγούν θα αναλάβουν να ακτινογραφήσουν το αεροδρόμιο, να εντοπίσουν και να αξιολογήσουν τις επενδυτικές ανάγκες σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές δυνατότητες και συμβατικές δομές και να σχεδιάσουν το διαγωνισμό για την ανάθεση μακροχρόνιας σύμβασης παραχώρησης.

Τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, - ένα εκ των οποίων είναι η Καλαμάτα - αποτελούν μέρος του συνολικού συστήματος αεροπορικών μεταφορών, καθώς εντάσσονται και στην Εθνική Στρατηγική για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση γίνεται σήμερα μετά από σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και της Διοίκησης του Υπερταμείου για την προκήρυξη του πρώτου σχετικού διαγωνισμού. Σημειώνεται ότι, το 2019, την τελευταία χρονιά κανονικής αεροπορικής δραστηριότητας,η επιβατική κίνηση στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια διαμορφώθηκε σε 1.8 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ οι πτήσεις ξεπέρασαν τις 36.000.

«Η ανάπτυξη της χώρας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την καλύτερη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας», σημείωσε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, χαρακτηρίζοντας ιδιαίτερα σημαντική την απόφαση. «Το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αεροδρόμια της χώρας με εντυπωσιακή αύξηση της κίνησης κατά τα τελευταία χρόνια. Η αναβάθμισή του θα συμβάλει περαιτέρω στην τουριστική και γενικότερη ανάπτυξη του νομού και ευρύτερα της περιφέρειας Πελοποννήσου, κάτι που, έχουν ήδη επισημάνει εμφατικά και οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί και παραγωγικοί φορείς. Ενδεικτικό ως προς αυτό άλλωστε είναι το γεγονός ότι από τους 341.000 ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο Καλαμάτας το 2019, οι 317.000 ήταν από το εξωτερικό».

Η προκήρυξη του διαγωνισμού από την πλευρά της ΕΕΣΥΠ αφορά στην πρόσληψη τριών συμβούλων (Χρηματοοικονομικού, τεχνικού/κυκλοφοριακού και νομικού) που θα αναλάβουν να σχεδιάσουν τη βέλτιστη πρόταση αξιοποίησης σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Μέσα στο σχεδιασμό που απαιτείται να υλοποιηθεί από τους συμβούλους, περιλαμβάνονται η διαγνωστική μελέτη και προτάσεις/λύσεις αξιοποίησης του αεροδρομίου μέσα από την κατάρτιση ενός επιχειρησιακού σχεδίου (business plan) καθώς και η συνδρομή στις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας είχε αναφερθεί πρόσφατα και ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής επισημαίνοντας ότι για τον αερολιμένα υπήρχε επενδυτικό ενδιαφέρον πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού. 

Ο υπουργός είχε αφήσει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την αξιοποίηση μέσω παραχώρησης των 23 περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων.

Αφού επεσήμανε ότι το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) είναι αρμόδιο και εκπονεί το σχέδιο του, προσέθεσε ότι και η Πολιτεία εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα. Επιβεβαίωσε συγκεκριμένα ότι συζητείται και η δυνατότητα δημιουργίας clusters, καθώς και άλλα εναλλακτικά σενάρια και δομές παραχώρησης. Σε αυτα συγκαταλέγονται η μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης, κατά τα πρότυπα των συμβάσεων παραχώρησης του Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, οι συμβάσεις ΣΔΙΤ– και πιο συγκεκριμένα ο θεσμός της παραχώρησης εκμετάλλευσης, αλλά και η σύμβαση διαχείρισης. Το τελευταίο αφορά το λεγόμενο «management contract», που αποτελεί τη συγκριτικά απλούστερη μορφή παραχώρησης, στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων ως έχουν, έναντι αμοιβής.

περιφερειακά αεροδρόμιαυπερταμείοαεροδρόμιαΕλληνικά αεροδρόμιααεροδρόμιο Καλαμάτας