Ηλεκτρονικές απάτες: Συμπόρευση τραπεζών-Πολιτείας για καταπολέμηση phishing
NewsroomΟι πελάτες των τραπεζών είναι πλέον, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, υποψιασμένοι ότι «κάτι δεν πάει καλά» όταν λαμβάνουν στο κινητό τους ή στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο μηνύματα που μοιάζουν να έχουν σταλεί από την τράπεζα που συνεργάζονται αλλά στην πραγματικότητα έχουν σταλεί από απατεώνες που θέλουν να γίνουν… συνδικαιούχοι στον τραπεζικό τους λογαριασμό.
Σύμφωνα με το imerisia.gr ο αριθμός των τηλεφωνημάτων που δέχονται οι τράπεζες από τους πελάτες τους προκειμένου να επιβεβαιώσουν αν τα μηνύματα που έχουν λάβει είναι πράγματι από την τράπεζα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Στην 3η σύσκεψη της ομάδας εργασίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ηλεκτρονικής απάτης με τη μέθοδο «phising» στην οποία μετέχουν όλες οι εμπλεκόμενες αρχές (διωκτικές και δικαστικές αρχές, τράπεζες) διαπιστώθηκε ότι υπάρχει επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των συμβάντων.
Σε αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο η πρώτη κοινή διαφημιστική καμπάνια για την προληπτική ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, με μήνυμα “Μια Παύση Αρκεί για να Αποφύγουμε την Ηλεκτρονική Απάτη”.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η Ελληνική Ένωση Τραπεζών το μήνυμα επικοινωνήθηκε σε αυξημένη κάλυψη και συχνότητα, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των συμβάντων και την ενίσχυση - ενθάρρυνση της επικοινωνίας των πελατών, που έλαβαν ύποπτα μηνύματα, με τις τράπεζες τους για περαιτέρω διευκρινίσεις.
Θετικά αξιολογείται η 24ωρη δυνατότητα που παρέχουν τα Call Centers των Τραπεζών στους πελάτες τους, οι οποίοι καταγγέλλουν περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης και εξυπηρετούνται με προτεραιότητα.
Σε ότι αφορά στα επόμενα βήματα αποφασίστηκε:
- η συνέχιση ενημέρωσης του κοινού τους επόμενους μήνες, με ακόμη πιο εμφατικό τρόπο, με νέο τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό ενημερωτικό υλικό, καθώς η ανάγκη διαρκούς ενημέρωσης κρίνεται επιτακτική,
- η θέσπιση σειράς θεσμικών - νομοθετικών μέτρων, ώστε οι τράπεζες να έχουν τον αναγκαίο χρόνο απόκρισης, αλλά και τα πρόσφορα μέσα, προκειμένου να παρέχουν ουσιαστική αρωγή σε πελάτες – θύματα απάτης,
- η εντατικοποίηση της συνεργασίας Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων και Αρχών Επιβολής του Νόμου στον τομέα της καταστολής, με αφορμή τις πρόσφατες επιτυχίες της Ελληνικής Αστυνομίας στην εξάρθρωση διεθνών εγκληματικών οργανώσεων στον τομέα των απατών σε συνέργεια με Ευρωπαϊκές Αστυνομικές και Δικαστικές Αρχές.
Στην σύσκεψη της Ομάδας Εργασίας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ηλεκτρονικής απάτης με τη μέθοδο “ηλεκτρονικού ψαρέματος - phishing”, υπό τον συντονισμό του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Ελευθέριου Οικονόμου συμμετείχαν επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, κ. Τσουβάλας Κωνσταντίνος, ο κ. Πάσχας Γεώργιος, Γενικός Διευθυντής της Τράπεζας της Ελλάδος, ο Ταξίαρχος κ. Σταγάκης Μαρίνος, Διευθυντής Δημόσιας Ασφάλειας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Παπακώστας Βασίλειος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, ο Αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου κος Βουρλιώτης Χαράλαμπος, Πρόεδρος της Αρχής Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, ο κ. Ιωάννου Σταύρος, Πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, η κ. Απαλαγάκη Χαρίκλεια, Γενική Γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, και ο κ. Γραμματικός Ιωάννης, Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής της Τραπέζας Πειραιώς.
- Το Θεαγένειο εκπέμπει «SOS»: Τον... έναν χρόνο φτάνει η λίστα αναμονής για χειρουργεία - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
- Στον Εισαγγελέα η Ειρήνη Μουρτζούκου - Κρύβεται από τις κάμερες
- Το δύσκολο σταυροδρόμι της κυβέρνησης, η σύλληψη Ρωμανού και η αλλαγή ατζέντας
- Η Σοφία Βεργκάρα υποδεικνύει πως χορεύουν οι λατινοαμερικάνες για την περίοδο των Ευχαριστιών