Πέντε απλές συμβουλές για να καίμε λιγότερη βενζίνη - Τι μπορούμε να κάνουμε
NewsroomΟι υψηλές τιμές των καυσίμων πιέζουν αισθητά τα οικονομικά μας και, αν και η προφανής λύση θα ήταν να σταματήσουμε τις μετακινήσεις, κάτι τέτοιο για τους περισσότερους είναι ανέφικτο. Υπάρχουν, ωστόσο, απλές λύσεις για να εξοικονομήσουμε καύσιμα κατά την οδήγηση.
Σύμφωνα με το BBC, αυτές είναι οι πέντε συνηθέστερες
1) Είναι λύση τα 90 χιλιόμετρα την ώρα;
Μεταξύ πολλών οδηγών υπάρχει η πεποίθηση ότι η ταχύτητα των 90 χιλιομέτρων την ώρα είναι η καταλληλότερη όσον αφορά στην αποδοτικότητα των καυσίμων. Ωστόσο, πρόκειται για έναν μύθο ο οποίος γεννήθηκε μετά από δοκιμές που έγιναν στη Βρετανία, μετά τις δοκιμές σε τρία εναλλακτικά σενάρια: την οδήγηση στην πόλη, τα 90 και τα 120 χλμ. Την ώρα. Διαπιστώθηκε ότι, ανάμεσα στα τρία, η οδήγηση στα 90 χιλιόμετρα την ώρα είναι πιο οικονομική, γεγονός που οδήγησε πολλούς να πιστέψουν ότι αυτή είναι η καλύτερη ταχύτητα. Όμως, η πραγματικότητα είναι ότι η ιδανική ταχύτητα εντοπίζεται κάπου μεταξύ 70 και 80 χλμ./ ώρα και εξαρτάται από το είδος και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Στα 110 χλμ./ ώρα η οδήγηση καταναλώνει 9% περισσότερα καύσιμα από τα 100 χλμ. και 15% περισσότερα από τα 80 χλμ.
2) Κλείνουμε τον κλιματισμό;
Είναι αλήθεια ότι η χρήση κλιματισμού στο αυτοκίνητο μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση βενζίνης έως και 10%. Στις σύντομες διαδρομές η διαφορά είναι μεγαλύτερη, καθώς ο κλιματισμός χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια στην αρχή, προκειμένου να ρίξει τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η οικονομικότερη επιλογή είναι το να ανοίξουμε το παράθυρο, όμως, σε αυτή την περίπτωση, με την αντίσταση του αέρα, η μηχανή του αυτοκινήτου θα πρέπει να δουλέψει περισσότερο προκειμένου να φτάσουμε στην ίδια ταχύτητα στον προορισμό μας. Μεταξύ των δύο, η οικονομικότερη επιλογή εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία οδηγούμε. Για ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ ώρα, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό.
3) Είναι καλύτερα να οδηγούμε με νεκρά;
Δεν ενδείκνυται η οδήγηση με νεκρά ή πατώντας συμπλέκτη η οποία, όχι μόνο είναι επικίνδυνη (καθώς με αυτό τον τρόπο δεν μπορούμε να επιταχύνουμε ξαφνικά εάν χρειαστεί να αποφύγουμε κάτι), αλλά και δεν εξοικονομεί χρήματα. Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρικά συστήματα που κόβουν την παροχή καυσίμου όποτε βγάζουμε το πόδι μας από το γκάζι και άρα δεν είναι ανάγκη να κάνουμε κάτι άλλο.
4) Εξοικονομούμε καύσιμα με το cruise control;
Το cruise control είναι το κουμπί που κρατά το αυτοκίνητο σε μία σταθερή ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται να πατάμε το γκάζι,. Θεωρείται καλός τρόπος να εξοικονομήσει κάποιος καύσιμα, γιατί αποφεύγει τις συχνές επιταχύνσεις και τα απότομα φρεναρίσματα. Όμως, έχει αποτέλεσμα μόνο σε αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν υπάρχουν συχνές στροφές ή λόφοι.
5) Πόσο τακτικά να τσεκάρουμε την πίεση στα ελαστικά του αυτοκινήτου;
Είναι αλήθεια ότι τα ξεφούσκωτα ελαστικά καταναλώνουν περισσότερη βενζίνη, γι’ αυτό και είναι καλό να τσεκάρουμε τις ρόδες μας τακτικά, ειδικά πριν από κάποια μεγάλη διαδρομή. Η σωστή πίεση για το κάθε αυτοκίνητο αναγράφεται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Αν κατά τη διαδρομή μας μεταφέρουμε περισσότερα άτομα ή φορτία, είνα8ι καλύτερο να φουσκώσουμε τα ελαστικά κοντά στο ανώτατο όριο του συνιστώμενου εύρους. Όσο πιο ελαφρύ είναι το αυτοκίνητο, όμως, τόσο λιγότερο καίει, οπότε θα είναι καλό να απομακρύνουμε περιττά βάρη από το πορτ μπαγκάζ.
ΕΟΠΥΥ: Πώς θα εντοπίζονται οι «μαϊμού» διαγνωστικές εξετάσεις – Νέο σύστημα διπλού ελέγχου
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό