Οικονομία|15.10.2022 23:00

Επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης: Ποια σενάρια εξετάζει η κυβέρνηση για να ρίξει την τιμή

Newsroom

Η αρνητική έκπληξη στην τιμή του diesel που κυμαίνεται στα 2,14 ευρώ το λίτρο ξεπερνά την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης (2,035 ευρώ το λίτρο) και αναγκάζει το Υπουργείο Οικονομικών να λάβει πρόσθετα μέτρα ώστε να πέσει η τιμή του πετρελαίου κάτω από 2 ευρώ ώστε να παραμείνει φθηνότερο καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη.

Τα σενάρια που σκέφτεται το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών

Σύμφωνα με το OPEN, δύο σενάρια υπάρχουν στο τραπέζι του επιτελείου:

  • Το πρώτο σενάριο είναι να υπάρξει μια επιδότηση για την αγορά του πετρελαίου κοντά στα 20 λεπτά το λίτρο ώστε με βάση τα σημερινά δεδομένα η τιμή να πέσει στα 1,94 ευρώ επιτυγχάνοντας να πέσει η τιμή του και κάτω από τα 2 ευρώ και κάτω από αυτή της βενζίνης
  • Το δεύτερο σενάριο είναι να είναι η επιδότηση για την αγορά του πετρελαίου κοντά στα 25 λεπτά το λίτρο όπου η τιμή να πέσει στα 1,89 ευρώ επιτυγχάνοντας να πέσει η τιμή του και κάτω από τα 2 ευρώ και κάτω από αυτή της βενζίνης.

Σκρέκας: Η τιμή πετρελαίου θέρμανσης ξεκινάει στο 1,31 - «Παράθυρο» για νέα επιδότηση στο κίνησης

Η τιμή πετρελαίου θέρμανσης ξεκινάει στο 1,31 ευρώ ενώ για το πετρέλαιο κίνησης «παρακολουθούμε την κατάσταση και μόλις χρειαστεί θα παρέμβουμε», δηλώνει ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό και «θα εξαρτηθεί από τις διεθνείς τιμές πετρελαίου».

Για το φυσικό αέριο, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, δήλωσε ότι υπάρχει επιδότηση 80 ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα. «Θα εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο της οικονομίας για αν στηρίξουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις», πρόσθεσε.

Υπενθυμίζεται πως το κύμα της ακρίβειας που απειλεί τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις οδηγεί την κυβέρνηση στη διεύρυνση του πακέτου των μέτρων στήριξης και ήδη εναλλακτικά σενάρια είναι στο τραπέζι. Μια πρόγευση έδωσε χθες στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που σημείωσε χαρακτηριστικά πως «μετράμε τις δυνατότητές μας και θα δούμε αν είμαστε σε θέση να εξαγγείλουμε κάτι και για το diesel κίνησης».

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κυβερνητικό στρατόπεδο σχεδιάζεται εκ νέου ένα τμήμα του πακέτου μέτρων και προκρίνονται επιμέρους διορθώσεις ανάλογα και με τις εξελίξεις στο ενεργειακό πεδίο. Με την Ε.Ε. να καθυστερεί να πάρει τολμηρές αποφάσεις όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά και πρακτικά εφαρμόζεται μια τακτική «μέτρα με το μήνα». Για παράδειγμα, εξετάζεται μια νέα οριζόντια επιδότηση στην αντλία σε περίπτωση που συνεχιστεί το ράλι ανόδου στο diesel, ενώ στάση αναμονής τηρείται ως προς το φυσικό αέριο καθώς έχει παραμείνει φθηνότερο από το πετρέλαιο (αν και σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχει και το θέμα της επάρκειας και όχι μόνο των τιμών).

Ο πρωθυπουργός έστειλε χθες εκ νέου μήνυμα πως τα μέτρα στήριξης θα συνεχιστούν για όσο διάστημα χρειαστεί, δίνοντας ταυτόχρονα βαρύτητα και στο θέμα της δημοσιονομικής σταθερότητας. «Σε καμία περίπτωση, εγώ προσωπικά και η κυβέρνησή μας, δεν πρόκειται να οδηγήσουμε τη χώρα σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό» ήταν η χαρακτηριστική αναφορά, με την Νέα Δημοκρατία να παίζει το χαρτί της σταθερότητας στο δρόμο προς τις επόμενες κάλπες.

Στην κυβέρνηση αναγνωρίζουν πως ο βασικός πονοκέφαλος των νοικοκυριών είναι οι ανατιμήσεις στην ενέργεια, με τον πρωθυπουργό να αφιερώνει μεγάλος μέρος στην χθεσινή του ομιλία στις κινήσεις που έχουν γίνει σε αυτό το πεδίο. Ειδικότερα αναφέρθηκε εκ νέου στην πρόταση για το πλαφόν αλλά και στο μοντέλο ανάκτησης των υπερεσόδων που υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα επεχείρησε να εστιάσει και σε αισιόδοξα μηνύματα από το πεδίο της οικονομίας, καθώς από τη Νέα Δημοκρατία θέλουν να φτάσουν στις κάλπες με ένα θετικό αφήγημα.

Η πολιτική «μάχη» δίνεται και στο πεδίο των φόρων, καθώς η κυβέρνηση δέχεται τα πυρά του ΣΥΡΙΖΑ για το ότι δεν προχωρά σε στοχευμένες μειώσεις στο ΦΠΑ και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα. «Δεν πρέπει να κυκλοφορούν τόσο ανεύθυνα, προτάσεις για οριζόντιες μειώσεις έμμεσων φόρων, φόρων κατανάλωσης ή του φόρου προστιθέμενης αξίας» σημείωσε ο πρωθυπουργός, λέγοντας πως τα μέτρα αυτά δεν είναι πάντοτε αποτελεσματικά ενώ είναι και εξαιρετικά ακριβά.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

dieselυπουργείο Οικονομικώνβενζίνηειδήσεις τώραπετρέλαιο θέρμανσης