Οικονομία|04.11.2022 09:27

Γεωργιάδης: «Το καλάθι του νοικοκυριού έχει ξεπουλήσει» - Τι είπε για το ενδεχόμενο επέκτασης

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI

Νέες επισκέψεις σε δυο γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, σήμερα το πρωί στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας του «καλαθιού του νοικοκυριού». Όπως υπογράμμισε μιλώντας σε δημοσιογράφους αυτά «τα σούπερ μάρκετ πρόσθεσαν στον e- καταναλωτή μια σειρά επιπλέον προϊόντων και με χαμηλότερες τιμές. Άρα, λοιπόν, στην κουβέντα αν ο ανταγωνισμός λειτουργεί και αν το καλάθι λειτουργεί, η ίδια η πραγματικότητα και η αγορά δείχνει το δρόμο, μέσα σε μόλις 48ωρες». Επίσης, πρόσθεσε ότι «από τις τιμές που είχαμε την Τετάρτη, σήμερα Παρασκευή έχουμε σε πολλά προϊόντα σε περίπου 15 προϊόντα της μια αλυσίδας και 15 της άλλης χαμηλότερες τιμές». 

«Έχει ξεπουλήσει το καλάθι»

«Πρέπει να σας πω πως σε όλες τις αλυσίδες και είμαι ευτυχής για αυτό το «καλάθι του νοικοκυριού» πάει πάρα πολύ καλά, να το πω λίγο λαϊκά έχει ξεπουλήσει δεν προλαβαίνουν να γεμίζουν τα ράφια από τα προϊόντα του καλαθιού που πάει να πει ότι ο κόσμος- παρά που θα ασκήσουν κριτική, θα πουν τον καμπάμα τους- το αγοράζει» συνέχισε κ. Γεωργιάδης τονίζοντας «το καλάθι, λοιπόν, πάει καλά, ο κόσμος το στηρίζει και το αγοράζει μαζικά και οι τιμές αρχίζουν να πέφτουν, γιατί αυτό είναι που ενδιαφέρει τον καταναλωτή».

Σε ερώτηση για το αν επεκταθεί ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε ότι «πρώτα θα δούμε σε δυο εβδομάδες πως πάει το καλάθι και μετά θα δούμε για επέκτασή του πως θα γίνει. Το μόνο που μένουμε να κάνουμε είναι να βρούμε λύση για κάποιες ειδικές κατηγορίες, όπως οι διαβητικοί, οι οποίοι έχουν θέσει το ερώτημα ότι δεν έχουν και αυτοί κάποια πρόσβαση σε κάποιοι φθηνότερο προϊόν, είναι πολύς κόσμος και θέλω να φροντίσουμε και αυτούς τους συμπολίτες μας»

Τα τρικ παραπλάνησης που εντόπισε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών στην πλατφόρμα e-katanalotis

Ελλιπείς καταλόγους, ...τρικ επανάληψης προϊόντων ώστε το «μπουκέτο προσφορών» να φαίνεται πλουσιότερο ή τοποθέτησής τους σε λανθασμένες κατηγορίες στην πλατφόρμα e-katanalotis, αλλά και λίστες αλυσίδων στις οποίες έως και 8 στα 10 προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας, καταγγέλλει η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ σχολιάζοντας το μέτρο του καλαθιού του νοικοκυριού. Η ΕΕΚΕ υπογραμμίζει ότι η πρώτη ημέρα του «καλαθιού του νοικοκυριού» «κατέδειξε ότι ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος, όχι μόνο απέναντι στη συνεχώς αυξανόμενη ακρίβεια και έκρηξη τιμών, αλλά και απέναντι στη διαχρονική αδυναμία των οποιωνδήποτε κρατικών παρεμβάσεων που επιδιώκουν την αντιμετώπιση του προβλήματος».

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος διεξήγαγε έρευνα στην ιστοσελίδα «e-katanalotis», στην οποία οι υπόχρεες αλυσίδες εμπορίας τροφίμων και άλλων προϊόντων (σούπερ μάρκετ) έπρεπε έως τις 9 το πρωί της Τετάρτης 02/11/2022, να ανεβάσουν λίστα με τα προϊόντα που ανήκουν στις 51 κατηγορίες όπως αυτές καθορίστηκαν με την απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι:

  1. Κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρησαν στην πλατφόρμα «e-katanalotis» προϊόντα, δεν έχουν αποστείλει πλήρη κατάλογο αυτών, δηλαδή, δεν καλύπτουν όλες τις κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στο νόμο. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι ο ελλιπής κατάλογος επισύρει πρόστιμο 5.000€ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση αυτή.

  2. Παρά την εικόνα που παρουσιάστηκε το πρωί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκο Παπαθανάση, ότι «το 20-40% των προϊόντων αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», εν τούτοις υπάρχουν αλυσίδες που περιλαμβάνουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό περίπου 80% του συνόλου.

  3. Σε κάποιες από τις αλυσίδες παρουσιάζεται το φαινόμενο να έχει καταχωρηθεί το ίδιο προϊόν από 2 έως 11 φορές! Αποτέλεσμα είναι η πλασματική αύξηση του αριθμού των προϊόντων, γεγονός που καθιστά το όλο εγχείρημα ανώφελο για τον καταναλωτή.

Την ίδια στιγμή στο καλάθι του νοικοκυριού έχουν συμπεριληφθεί προιόντα που έχουν αυξηθεί έως και κατά 40% στο διάστημα από τον περασμένο Απρίλιο. Ενδεικτικά αναφέρεται η περίπτωση αλυσίδας η οποία περιλαμβάνει ρολό κουζίνας στην τιμή των 2,65€, ενώ το ίδιο προϊόν τον Απρίλιο 2022 κόστιζε 1,89 € (αύξηση 40%), ενώ είδη προσωπικής υγιεινής ανατιμήθηκαν κατά ποσοστό 23% το ίδιο χρονικό διάστημα και σε είδη διατροφής, όπως στα μακαρόνια, αυξήθηκε η τιμή από 0,74€ σε 1,26€.

Παρατηρήθηκε, επίσης, διαφορά στις τιμές μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ, για τον οποίο η διαφορά φθάνει έως 1,58€. Ταυτόχρονα, σημειώνεται ότι στα περισσότερα προϊόντα έχει μειωθεί το περιεχόμενο από 11% έως 30%.

Η ΕΕΚΕ σημειώνει για άλλη μία φορά ότι «η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζεται με ημίμετρα, όπως εν προκειμένω» και επαναλμβάνει ότι είναι «πρωταρχική και άμεση ανάγκη, η Πολιτεία να πάρει άμεσα, ουσιαστικά μέτρα, για να αντιμετωπιστεί η ζοφερή κατάσταση που έχουμε μπροστά μας». Για το λόγο αυτό προτείνει δέσμη έξι μέτρων, τα οποία είναι:

- Αναστολή λειτουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας

- Προώθηση όλων των τύπων ενέργειας (π.χ. υδρογόνο, γεωθερμία, κ.λπ.) χωρίς προκαταλήψεις και προτεραιοποιήσεις

- Ενίσχυση των ευάλωτων καταναλωτών μέσω της κατά προτεραιότητας τιμολόγησής τους με τις ενεργειακές πηγές μικρότερου κόστους παραγωγής

- Μείωση του ΦΠΑ στα είδη βασικής διατροφής

- Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης

- Αύξηση του κατώτατου μισθού και επαναφορά του δικαίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων που θα διαχύσει την αύξηση αυτή σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, με στόχο την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων-καταναλωτών.

ΌΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ακρίβειασούπερ μάρκετειδήσεις τώρακαλάθιΆδωνις Γεωργιάδηςκαλάθι του νοικοκυριού