Οικονομία|25.03.2023 22:21

Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ μπαίνουν οι...influencers - Ελέγχουν τις αναρτήσεις τους και την πολυτελή ζωή

Newsroom

Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ μπαίνουν όσοι φαίνονται από αναρτήσεις τους στα social media, ότι κάνουν πολυτελή ζωή η οποία όμως δεν έχει καμία σχέση με τα εισοδήματα που δηλώνουν. 

Ειδικότερα σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Real, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, θα συλλέξουν στοιχεία από αναρτήσεις σε Facebook και Instagram όπως π.χ. φωτογραφίες που εμφανίζουν τους ελεγχόμενους με πολυτελή προϊόντα, ώστε να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα για το αν συνάδει η πολυτελή ζωή που κάνουν με τα εισοδήματα που δηλώνουν.

«Ήταν αναμενόμενο να μπούμε και εμείς στο στόχαστρο των ελεγκτικών υπηρεσιών. Στόχος μας είναι να δηλώνουμε ακέραια στην Εφορία τα εισοδήματα αυτά ώστε να μας καταβληθούν και οι αναλογούντες φόροι. Εγώ προσωπικά επιδιώκω να συνεργάζομαι με εταιρείες και συνεργάζομαι με εταιρείες οι οποίες δεν φοροδιαφεύγουν. Πιστεύω ότι είναι παρατραβηγμένο εάν κρίνουν (οι αρμόδιες Αρχές) από μία φωτογραφία μέσα σε ένα ακριβό αυτοκίνητο ή σε ένα ακριβό σπίτι το οποίο μπορεί να είναι του πατέρα μου, του θείου μου, της φίλης μου ή κάποιου συγγενή μου. Από αυτό να κρίνουμε και να θεωρούμε ότι υπάρχουν κάποια κρυφά εισοδήματα τα οποία και δεν δηλώνονται», ανέφερε η Μαριάννα Δασυγένη, Instagrammer.

Για τον έλεγχο σε εταιρείες, στόχος είναι να πέσουν στη «φάκα» επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν φυσική παρουσία, δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών στην Εφορία, δεν τηρούν βιβλία, ούτε εκδίδουν φορολογικά στοιχεία και παρόλα αυτά πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες σε δελεαστικές τιμές μέσω των κοινωνικών δικτύων, γλιτώνοντας έτσι την πληρωμή του ΦΠΑ και του φόρου εισοδήματος.

«Φανταστείτε κάποιον που δηλώνει πενιχρά εισοδήματα, να κάνει συνεχόμενα ταξίδια και συνεχόμενες διακοπές», ανέφερε στον ANT1 o Γιάννης Χατζησαλάτας, οικονομικός σύμβουλος.

Σε αυτές τις περιπτώσεις μάλιστα το ύψος της φοροδιαφυγής ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Τα δε προϊόντα που πωλούν σε αρκετές περιπτώσεις έχουν έρθει παράνομα στην Ελλάδα χωρίς εκτελωνισμό ή επιβολή ΦΠΑ.

«Εάν αυτές οι εταιρείες που εμφανίζονται στα social media να πωλούν προϊόντα είναι εταιρίες "φαντάσματα", ανύπαρκτες πλέον από κει και πέρα θα οδηγηθούν σε έναν έλεγχο και το κέρδος θα είναι διπλό. Και για το κράτος γιατί πλέον θα σταματήσει αυτό το παρεμπόριο αλλά και δεύτερον γιατί οι ίδιες εταιρείες δεν θα δημιουργούν πλέον αθέμιτο ανταγωνισμό», συμπληρώνει ο κ. Χατζησαλάτας.

Παράλληλα η ΑΑΔΕ θέτει σε εφαρμογή εντός του έτους επιπλέον εργαλεία κατά της φοροδιαφυγής. Σε αυτά περιλαμβάνονται ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δέχεται καταγγελίες από πολίτες για φοροδιαφυγή, το ψηφιακό δελτίο αποστολής που θα παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη διακίνηση των αγαθών, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και την Εφορία αλλά και το σύστημα «Eispraxis» που θα παρακολουθεί το προφίλ του κάθε οφειλέτη και θα ενεργοποιεί αυτόματες κατασχέσεις.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΑΔΕinfluencersocial mediaειδήσεις τώρα