Οικονομία|02.04.2023 11:00

«Φωτιά» οι τιμές των καυσίμων: Μπορεί να φτάσει και τα 2 ευρώ το λίτρο το Πάσχα - Γιατί η πτώση του Brent δεν αποτυπώνεται στην αντλία;

Newsroom

Την... ανηφόρα παίρνει η τιμή των καυσίμων παρά την μείωση μπρεντ και ήδη στα πρατήρια βλέπουμε πως ανέρχεται στο 1,90 ευρώ το λίτρο, με την ζήτηση να είναι αυξημένη. Μάλιστα, όσο πλησιάζουμε στο Πάσχα, δεν αποκλείεται η τιμή να φτάσει και να ξεπεράσει και τα 2 ευρώ στις αστικές περιοχές. 

«Κάθε χρόνο το Πάσχα από πολύ νωρίς αρχίζει μια ζήτηση υψηλή ειδικά στις βενζίνες και αυτό οδηγεί σε μια αύξηση της τιμής. Σε συνδυασμό με το ότι συνεχίζει και υπάρχει ο πόλεμος στην Ουκρανία» αναφέρει στο Open και την εκπομπή «Τώρα Μαζί» ο πρόεδρος πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου.

Ενώ εδώ τρεις μήνες υπάρχει πτωτική πορεία στο μπρεντ, η διαφορά δεν φαίνεται στην αντλία. Όπως εξηγεί  ο κ. Παπαγεωργίου «έπρεπε να είναι χαμηλότερη η τιμή. Βέβαια, με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα 70 λεπτά το λίτρο και τον ΦΠΑ στα 24% κάτω από 1,50 ευρώ δεν θα δούμε εύκολα την τιμής της βενζίνης στην Ελλάδα όσο και να πάει το πετρέλαιο».

«Είναι χρηματιστηριακό προϊόν. Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει την τιμή και ούτε να προκαθορίσει ποια είναι η τιμή. Εγώ σας λέω με ασφάλεια πως τα πρατήρια καυσίμων μετά την επιβολή πλαφόν σε πολύ μεγάλο ποσοστό που αγγίζει το 96% σε όλη τη χώρα, δεν κερδοσκοπούν. Η τιμή που πωλούν και το κέρδος που βγάζουν είναι πολύ συγκεκριμένο και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την τιμή που βγάζανε πριν την έναρξη του πολέμου και πριν ανέβει η τιμή. Τα πρατήρια δεν είναι υπεύθυνα», σημείωσε.

«Ενώ το πετρέλαιο μπρεντ είναι στα 80 δολάρια, τα ελληνικά διυλιστήρια πωλούν την αμόλυβδη στο 1,78 ευρώ το λίτρο. Που σημαίνει πως από τις πύλες των διυλιστηρίων δεν θα βγει προϊόν βενζίνης αμόλυβδης κάτω από 1,78. Από κει και πέρα μεσολαβεί η Εταιρεία Εμπορίας, ο μεταφορέας και το πρατήριο. Όλοι εμείς λοιπόν κερδίζουμε στα 10 με 12 λεπτά το λίτρο», εξηγεί ακόμα ο πρόεδρος πρατηριούχων.

Σε ερώτηση για το εάν η αύξηση του κατώτατου μισθού μπορεί να επηρεάσει τις τιμές της βενζίνης με δεδομένο ότι οι εργαζόμενοι στα πρατήρια κατά κύριο λόγο αμείβονται με τον κατώτατο, απαντά «είναι ένα κόστος που το επιβαρυνόμαστε εμείς, του κλάδου λόγω της επιβολής πλαφόν».

Σχετικά με την πρόβλεψη του για το επόμενο 10 ήμερο και τις ημέρες του Πάσχα ο κ. Παπαγεωργίου λέει: «Aν ξεπεράσει τα 80 δολάρια η τιμή του μπρεντ ασφαλώς και θα δούμε και σε αστικές περιοχές την τιμή της βενζίνης αμόλυβδης πάνω από 2 ευρώ. Γιατί στα νησιά είναι ήδη πάνω από 2 ευρώ και ενδεχομένως  να αυξηθεί κι΄άλλο. Είναι πολύ ρευστά τα πράγματα».   

Στο Open για το ζήτημα της αυξημένης τιμής των καυσίμων μίλησε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης

Ερωτώμενος για την μείωση του μπρεντ και πώς αυτή δεν φαίνεται στις αντλίες αλλά και την πιθανή αύξηση τις ημέρες του Πάσχα είπε:

«Για τις αυξήσεις στην τιμή το Πάσχα θα ήθελα να ήμασταν προσεκτικοί γιατί δύο παράγοντες παίζουν ρόλο. Η μια είναι οι διεθνείς τιμές και η δεύτερη είναι οι τιμές της Μεσογείου. Αν οι τιμές της Μεσογείου για λόγους που αφορούν την συγκεκριμένη αγορά, δεν ακολουθούν την ίδια ταχύτητα, τότε δεν πέφτει σε μας. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να μειωθούν οι τιμές. Η αγορά της Μεσογείου επειδή είχε σημαντική συμμετοχή του ρωσικού πετρελαίου είναι πιο απρόβλεπτη».

Ο κ. Σκυλακάκης υπογράμμισε πως είναι και θέμα των διυλιστηρίων και σημείωσε ωστόσο πως: «Η Ελλάδα επειδή έχει δύο διυλιστήρια τα οποία είναι εξαιρετικά και εξαγωγικά. Έχει μια αρκετά ανταγωνιστική αγορά σε σχέση με άλλες χώρες που δεν έχουν κανένα».  

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

καύσιμαΠάσχατιμέςειδήσεις τώραβενζίνη