Οικονομία | 26.04.2023 15:57

Το 90% των τουριστών κρουαζιέρας θα πρότεινε σε άλλους τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό

Ρωμανός Κοντογιαννίδης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Θάνος Πάλλης, καθηγητής Λιμενικής Οικονομίας του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά
Μηνάς Παπαδάκης, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου
"Posidonia Sea Tourism Forum"
"Posidonia Sea Tourism Forum"

Εννέα στους 10 συμμετέχοντες σε κρουαζιέρα, που επισκέφθηκαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι σήμερα, αναφέρουν ότι θα σύστηναν και σε άλλους την πόλη ως καλό προορισμό, προκειμένου να την επισκεφθούν.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα που διεξήγαγε η ΟΛΘ ΑΕ, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα -θα τη συνεχίσουν μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο-, προκειμένου να καταγραφεί ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα επισκέφθηκαν την πόλη 13 κρουαζιερόπλοια.

Τη μελέτη παρουσίασε ο καθηγητής Λιμενικής Οικονομίας του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, Θάνος Πάλλης.

«Το 93,2% των συμμετεχόντων στην έρευνα επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τη Θεσσαλονίκη και το 57,8% βρέθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Όπως είναι λογικό, επειδή ήταν χειμώνας, οι περισσότεροι πέρασαν πολύ χρόνο εντός του πλοίου. Η μέση δαπάνη ανά επιβάτη στην πόλη έφτασε στα 54,5 ευρώ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν 98,9 ευρώ που δαπάνησε ο κάθε επιβάτης ως κόστος συμμετοχής σε κάποια εκδρομή, στην οποία ξόδεψε άλλα 15,1 ευρώ», ανέφερε ο κ. Πάλλης.

Για ψώνια δαπάνησαν τα περισσότερα χρήματα

Τα περισσότερα από τα χρήματα που δαπάνησαν οι επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη, τα ξόδεψαν για ψώνια (21,4 ευρώ) και ακολούθησαν οι δαπάνες σε χώρους εστίασης (15 ευρώ). Σε ό,τι αφορά τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων, ξόδεψαν κατά μέσο όρο 105,4, ευρώ, εκ των οποίων τα 56,6 ευρώ για ψώνια και τα 16,1 ευρώ για εστίαση.

«Ο οικονομικός αντίκτυπος στην πόλη το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έφτασε στα 1,3 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα σε χειμερινή περίοδο. Αν συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς και με το ενδεχόμενο η πληρότητα των κρουαζιερόπλοιων να φτάσει στο 70%, ο άμεσος και οικονομικός αντίκτυπος στην πόλη θα φτάσει τα 5,13 εκατομμύρια ευρώ, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν άλλα 3,4 εκατομμύρια ευρώ ως έμμεσος αντίκτυπος. Άρα φτάνουμε στα περίπου 8,5 εκατομμύρια ευρώ. Στο ενδεχόμενο που η πληρότητα των κρουαζιερόπλοιων φτάσει στο 100%, ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος ανεβαίνει στα 10,8 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε ο κ. Πάλλης.

Λιμάνι Ηρακλείου: 1,2 εκατομμύρια επιβάτες

Για 1,2 εκατομμύρια επιβάτες που έφτασαν με φέρι μποτ στο λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης την περσινή χρονιά, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Μηνάς Παπαδάκης.

«Εκπέμπονται το έτος 80.000 τόνοι καυσίμων και 22.000 τόνοι διοξείδιο του άνθρακα. Στόχος μας είναι το 2028 το 58% της ενέργειας να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Αυτή η πράσινη ενέργεια θα οδηγήσει σε μείωση κατά 90% του διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2028», σημείωσε ο κ. Παπαδάκης.

ειδήσεις τώρατουρισμόςτουρίστεςελληνικός τουρισμόςκρουαζιέραΘεσσαλονίκη