Στρίβειν... πριν τον αρραβώνα - Ο κορονοϊός κράτησε στις βιτρίνες τα μονόπετρα
Μαργαρίτα ΑργυροπούλουΗ πανδημία του κορονοϊού αποξένωσε τους ανθρώπους, επέτεινε τη μοναξιά και κατέστρεψε τα ερωτικά ραντεβού. Υπάρχει πλέον «χειροπιαστή απόδειξη» για το πως ο Covid-19 και τα δυο παρατεταμένα lockdowns επηρέασαν τις κοινωνικές σχέσεις. Οι πωλήσεις δαχτυλιδιών για αρραβώνες έκαναν... βουτιά το πρώτο τρίμηνο και οι αναλυτές το αποδίδουν στις επιπτώσεις του κορονοϊού, σύμφωνα με τους Financial Times.
Μπορεί η πανδημία να αποτελεί παρελθόν, ωστόσο άφησε το αποτύπωμά της στις ανθρώπινες επαφές. Οι... μετασεισμοί της συνεχίζουν να θορυβούν την αμερικανική οικονομία. Η Signet Jewelers, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής πώλησης κοσμημάτων παγκοσμίως, μοιράστηκε μια έκπληξη αυτή την εβδομάδα: ανακοίνωσε ραγδαία μείωση στις πωλήσεις δαχτυλιδιών αρραβώνων φέτος, επειδή, όπως λέει, οι εργένηδες είχαν «κολλήσει» στο σπίτι κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Επιπλέον, ο πληθωρισμός και το άγχος για την οικονομία μεταξύ των αγοραστών δεν έχουν βοηθήσει.
Υπό αυτές τις συνθήκες η Signet Jewelers, μείωσε τις προβλέψεις της για πωλήσεις στο σύνολο του έτους, «κατηγορώντας» την φθίνουσα πορεία των αρραβώνων που προήλθε από τα λουκέτα του Covid το 2020 και 2021, αλλά και τη μείωση των δαπανών για είδη πολυτελείας από τους πολίτες λόγω ακρίβειας.
Η μητρική εταιρεία των Zales και Kay Jewelers αναμένει συνολικές πωλήσεις 7,1 δισ. δολαρίων- 7,3 δισ. δολαρίων κατά την τρέχουσα χρήση, σε σύγκριση με τις προηγούμενες προβλέψεις των 7,67 δισ. δολαρίων- 7,84 δισ. δολαρίων.
Τα απομειωμένα κέρδη ανά μετοχή αναμένεται να διαμορφωθούν μεταξύ 9,49 και 10,09 δολαρίων, από 11,07 έως 11,59 δολάρια.
«Όπως είχαμε προβλέψει, είδαμε τη διψήφια μείωση των αρραβώνων αυτό το τρίμηνο, γεγονός που οφείλεται στη διακοπή των γνωριμιών λόγω Covid πριν από τρία χρόνια», δήλωσε στους επενδυτές η διευθύνουσα σύμβουλος της Signet, Virginia C. Drosos και πρόσθεσε: «Περιμέναμε να δούμε μείωση αγοράς μονάδων, αλλά αναμέναμε ταυτόχρονα αύξηση της μέσης αξίας των συναλλαγών, η οποία δεν πραγματοποιήθηκε».
Η έλλειψη γνωριμιών τα τελευταία τρία χρόνια μπορεί να συνέβαλε στο να αγοράζουν λιγότερα άτομα πανάκριβα διαμαντένια δαχτυλίδια, ωστόσο και ο πληθωρισμός έπαιξε το ρόλο του. «Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αρραβωνιάζονται, αλλά αγοράζουν δαχτυλίδι σε ελαφρώς χαμηλότερη τιμή», πρόσθεσε η Virginia C. Drosos.
Η Signet ανέφερε εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες στη «βιομηχανία» του γάμου και εκπτώσεις, αλλά δεν αναμένει αύξηση πωλήσεων για το υπόλοιπο του έτους. Ειδικότερα δεν αναμένει ανάκαμψη της ζήτησης από καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα, καθώς ο πληθωρισμός και η ακρίβεια επιβάρυναν τις δαπάνες τους. Οι αναλυτές της Citi δήλωσαν ότι η περικοπή των προβλέψεών της ήταν «ακόμη μεγαλύτερη από ό,τι περιμέναμε». Οι μετοχές της Signet υποχώρησαν κατά 10,7% στη Νέα Υόρκη. Η μετοχή του δανέζικου κοσμηματοπωλείου Pandora υποχώρησε κατά 5%.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9,3% σε 1,67 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα περίπου με τις προσδοκίες των αναλυτών, γεγονός που η εταιρεία απέδωσε ποικιλοτρόπως στις χαμηλότερες επιστροφές φόρων, στις οικονομικές ανησυχίες που προκλήθηκαν από τις χρεοκοπίες περιφερειακών τραπεζών και στον πληθωρισμό.
Παντρεύονται μεγαλύτεροι
Στο σύνολό της η βιομηχανία των γάμων βιώνει μια δύσκολη περίοδο, καθώς οι τελετές, τα πάρτι ακόμη και τα γαμήλια ταξίδια ακυρώθηκαν λόγω της πανδημίας.Η Signet και άλλα κοσμηματοπωλεία αντιμετωπίζουν διαρθρωτικές αλλαγές με τα ζευγάρια να καθυστερούν τον γάμο και όλο και λιγότερους Αμερικανούς να επιλέγουν να παντρευτούν. Σύμφωνα με το Γραφείο Απογραφής των ΗΠΑ, η μέση ηλικία κατά τον πρώτο γάμο για τους άνδρες και τις γυναίκες το 2022 ήταν 30,1 και 28,2 έτη, αντίστοιχα, από 28,6 έτη για τους άνδρες και 26,6 έτη για τις γυναίκες πριν από μια δεκαετία.
Ένας μεγάλος κοσμηματοπώλης ισχυρίζεται ότι η πανδημία μπορεί να εμπόδισε τους ανθρώπους να συναντήσουν τους μελλοντικούς αρραβωνιαστικούς τους, μειώνοντας τη ζήτηση για δαχτυλίδια αρραβώνων. Όμως και ο πληθωρισμός και το άγχος μεταξύ των αγοραστών δεν έχουν βοηθήσει.
Η κρίση δεν αγγίζει τους πλούσιους
Μολονότι όλα τα πιο μικρά κοσμηματοπωλεία έχουν πτώση πωλήσεων, δε συμβαίνει τα ίδιο όμως με τους πολυτελείς οίκους. Τα μεγάλα επώνυμα κοσμηματοπωλεία δε φαίνεται να επιβαρύνονται από το αρνητικό κλίμα, αφού οι πλούσιοι συνεχίζουν να αγοράζουν είδη πολυτελείας και ακριβά επώνυμα τιμαλφή. Για παράδειγμα ο οίκος Tiffany & Co. ανακοίνωσε ανάπτυξη στις αρχές του 2023, που οφείλεται και στις ισχυρές πωλήσεις κοσμημάτων
Η Signet ελπίζει ότι τα επόμενα χρόνια οι λιανικές πωλήσεις σε δαχτυλίδια αρραβώνων θα ανακάμψουν, αλλά αυτό θα συμβεί από το 2024 έως το 2026. Άλλωστε, ό,τι αναβλήθηκε λόγω της κορύφωσης της πανδημίας δεν ακυρώθηκε οριστικά. Σωστά;
- Καθυστερήσεις σχεδόν... ενός χρόνου στη Γραμμή 4 του Μετρό: Πότε ξεκινούν τα έργα από τον πρώτο μετροπόντικα - Το χρονοδιάγραμμα
- Συνεχίζει την εξοπλιστική κούρσα ο Ερντογάν: Νέο βίντεο με τον πύραυλο Tayfun - Τα F-16 παραμένουν το μεγάλο «στοίχημα»
- Στρίβειν... πριν τον αρραβώνα - Ο κορονοϊός κράτησε στις βιτρίνες τα μονόπετρα
- Ήθελε τη Γερμανία ξεδοντιασμένη: Πώς ένα σχέδιο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο οδηγούσε στον θάνατο 25 εκατ. Γερμανούς από ασιτία – Ποιοι έκαναν πίσω
- Κόκκινα δάνεια: Γκαζώνουν οι ρυθμίσεις - Δεν περπατούν οι επιδοτήσεις δόσεων
- Μητσοτάκης από Βουδαπέστη για ελληνοτουρκικά: Η κανονικότητα πρέπει να είναι ζητούμενο στις σχέσεις γειτονικών χωρών
- «Υπάρχει ελευθερία για ανόητους στο Χ»: Η απάντηση της γερμανικής κυβέρνησης στον Έλον Μασκ
- Η μητέρα της Ειρήνης προσφεύγει στη δικαιοσύνη για να ερευνηθεί ο θάνατος της κόρης της - Ζητεί να συσχετιστούν οι δικογραφίες
- Παναγία των Παρισίων: Ήχησαν ξανά οι καμπάνες για πρώτη φορά μετά την πυρκαγιά του 2019