Οικονομία|23.06.2023 08:16

Πώς η ΑΑΔΕ «ξεσκέπασε» τον τηλεπαρουσιαστή που φοροδιέφυγε - Ο αλγόριθμος που εντοπίζει τους influencers που κρύβουν αποδείξεις

Newsroom

Νέα υπόθεση μεγάλης φοροδιαφυγής ανακάλυψε η ειδική ομάδα παρακολούθησης ψηφιακών επιχειρηματικών συναλλαγών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και αφορά παρουσιαστή τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλεπωλήσεων.

Η ΑΑΔΕ έβαλε στο στόχαστρό της τον τηλεπαρουσιαστή έπειτα από καταγγελίες που έκαναν καταναλωτές. Έτσι επικοινώνησαν με την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση και ζήτησαν τα στοιχεία των παραδόσεων. Σε αυτά εντόπισαν ότι δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ. Ακόμη, βρήκαν ότι ο συγκεκριμένος παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει μπροστά τη μητέρα του.

Στον συγκεκριμένο επιχειρηματία έχουν επιβληθεί τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ ελέγχονται τόσο η επιχείρηση για τις υπόλοιπες χρήσεις, όσο και ο ίδιος και η μητέρα του, για πιθανές άλλες φορολογικές παραβάσεις.

Πώς ο αλγόριθμος εντοπίζει τους influencers που κρύβουν αποδείξεις

Όπως μετέδωσε το Mega, ελεγκτές της ΑΑΔΕ «σαρώνουν» τους λογαριασμούς προσώπων με χιλιάδες followers σε: Instagram, Facebook, Tik Tok.

Στη συνέχεια ερευνούν εάν οι influencers συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι (προώθηση και πώληση προϊόντων – υπηρεσιών) με ειδικό αλγόριθμο που διασταυρώνει εισοδήματα που δηλώνονται στην Εφορία και έλεγχο τζίρου των e-shop.

Άλλα στοιχεία έρευνας:

  • Συλλογή πληροφοριών από τις εταιρείες κούριερ για τις παραδόσεις εμπορευμάτων
  • Ύποπτη.. πολυτελή διαβίωση που δεν συνάδει με το εισόδημα που δηλώνουν

Ποιοι μηχανισμοί «ξετρυπώνουν» influencers

  • Ίδρυση ειδικού τμήματος που ερευνά τους influencer
  • Μέχρι τώρα αρμόδιο το ΣΔΟΕ και ΥΕΔΔΕ που διαπίστωσε ότι υπάρχουν επιχειρήσεις «φαντάσματα» που πωλούν προϊόντα από το διαδίκτυο
  • Παράνομα προϊόντα έρχονται στην Ελλάδα χωρίς εκτελωνισμό και ΦΠΑ και μετά γίνεται η πώληση
  • Αναρτήσεις σε Facebook, Instagram, Tik Tok και άλλα social media

Τι ελέγχουν για τον εντοπισμό των φοροφυγάδων influencers

  1. Τραπεζικές συναλλαγές και διασταύρωση στοιχείων
  2. Αν αναγράφεται στην ανάρτηση ότι είναι επί πληρωμή θα πρέπει να έχει κόψει το αντίστοιχο παραστατικό
  3. Από τα συμφωνητικά που μπορεί να έχουν υποβληθεί, αν έχει κοπεί το αντίστοιχο παραστατικό
  4. Καταγγελία από πελάτη για μη έκδοση παραστατικού
  5. Έρευνα προσωπικών email ή μηνυμάτων μέσω social media

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΑΔΕειδήσεις τώραφοροδιαφυγήinfluencer