«Πράσινο φως» από το υπουργείο Περιβάλλοντος για την τουριστική επένδυση με το Καζίνο στο Ελληνικό
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτην τελική ευθεία για την κατασκευή του εισέρχεται το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα IRC – Καζίνο στο Ελληνικό, επένδυση που υλοποιείται από το σχήμα HARD ROCK INL-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Την Παρασκευή το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας άναψε το πράσινο φως με την ανάρτηση της Απόφασης Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων για το Integrated Resort Complex, το οποίο θα αναπτυχθεί σε συνολική επιφάνεια που ανέρχεται σε 243,478,26m2 και για τα τρία κτίρια που θα περιλαμβάνει με το ύψος του στο υψηλότερο σημείο να φτάνει τα 190 μέτρα, καθώς στην κτιριακή ενότητα έχει κατ΄εξαίρεση επιτραπεί η κατασκευή ενός υψηλού κτιρίου ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, με μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος τα 200 μέτρα από τη στάθμη της θάλασσας.
Η ΑΕΠΟ αποτελούσε το κρίσιμο βήμα προκειμένου να πάρουν μπρος οι κατασκευαστικές μηχανές για την ολοκλήρωση της επένδυσης, η οποία εκτός του 5άστερου ξενοδοχείου, περιλαμβάνει στις τρεις κτιριακές της οντότητες καζίνο, χώρους αναψυχής, πολιτισμού και εστίασης.
Οι πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ η ολοκλήρωση της κατασκευής αναμένεται σε 3 έως 3,5 χρόνια από την έκδοση της οικοδομικής άδειας που τοποθετείται εντός του α΄ τριμήνου του 2025.
Όπως επισημαίνεται στην ΑΕΠΟ, η οποία θα έχει αρχική ισχύ 15 ετών και στη συνέχεια θα πρέπει να ανανεωθεί, το IRC θα στεγάσει:
- Ξενοδοχείο 5 αστέρων με 900 δωμάτια και 200 σουίτες (συνολική δυναμικότητα 2.920 κλίνες). Το ξενοδοχείο θα λειτουργεί στο υψηλότερο εκ των τριών κτιρίων, τον «Πύργο» και θα έχει 41 ορόφους.
- Καζίνο, εμβαδού 13.694,23m², με 180 τραπέζια και 1.500 παιγνιομηχανές.
- Συνεδριακούς χώρους και εκθεσιακό κέντρο, εμβαδού 17.087,52 m².
- Αμφιθέατρο Αθλητικών και Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, μέγιστης δυναμικότητας 4.002 ατόμων και εξωτερικός υπαίθριος χώρος εκδηλώσεων, μέγιστης δυναμικότητος 10.000 όρθιων ατόμων.
- Καταστήματα Εστίασης εμβαδού 8.310,24m².
- Συγκρότημα SPA και Πισίνες 1oυ ορόφου, εμβαδού 3.590,87m².
- Καταστήματα Λιανικής Πώλησης, εμβαδού 470,85 m².
- Χώρους Γραφείων, εμβαδού 2.336,15 m².
- Χώρους περιοδικών εκθέσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων, εμβαδού 414,78 m².
- Στεγασμένους Χώρους Στάθμευσης 1.280 Ι.Χ. οχημάτων
- Υπαίθριους Χώρους Στάθμευσης 1.131 οχημάτων, 50 λεωφορείων και 134 θέσεων μηχανών.
Στο ισόγειο του κτιριακού συγκροτήματος χωροθετούνται το Καζίνο, το Θέατρο/ Συναυλιακός Χώρος και το Συνεδριακό/ Εκθεσιακό Κέντρο. Στη 2η στάθμη της βάσης (Podium) του κτιριακού συγκροτήματος, η οποία εν μέρει αποτελεί και τον 1ο όροφο του Πύργου, χωροθετούνται το SPA με το Γυμναστήριο, Χώροι Εστίασης και Cafe, Club, βοηθητικοί χώροι και υπαίθριες διαμορφώσεις με πισίνες και φύτευση δωμάτων.
Στη βορειοανατολική περιοχή της βάσης του κτιριακού συγκροτήματος χωροθετείται πολυώροφος στεγασμένος χώρος Στάθμευσης με ελικοδρόμιο στην απόληξή του.
Η πρόσβαση στο IRC Ελληνικού και στους χώρους στάθμευσης θα πραγματοποιείται μέσω των τριών νέων πυλών εισόδου / εξόδου, ενώ θα διατηρηθεί και η υφιστάμενη πύλη επί του παράδρομου της Λ. Ποσειδώνος, η οποία θα μετατοπιστεί λίγα μέτρα προς Βορρά.
Οι απαιτήσεις της επένδυσης
Σε επίπεδο ηλεκτροδότησης, η εκτίμηση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ισχύος για τη λειτουργία του έργου είναι 15 MVA. Το συγκρότημα θα συνδεθεί στο δίκτυο Μέσης Τάσης του ΔΕΔΔΗΕ (20 kV) μέσω δύο υπόγειων γραμμών από το ΚΥΤ Ελληνικού. Η εκτίμηση της ετήσιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι 42 GWh. Προβλέπεται επίσης ετήσια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από την εγκατάσταση 1.994 φωτοβολταϊκών πάνελ στα στέγαστρα των υπαίθριων θέσεων στάθμευσης εντός του γηπέδου του IRC Ελληνικού, η οποία ανέρχεται σε 1,47 Gwh.
Για την εξοικονόμηση ενέργειας η ΑΕΠΟ απευθύνει συγκεκριμένες συστάσεις, ενώ ειδικά για τη λειτουργία του Καζίνο αναφέρει ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται σύγχρονες και λιγότερο ενεργοβόρες παιγνιομηχανές και λοιπός εξοπλισμός και να εφαρμόζονται αυτοματισμοί για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης.
Αναφορικά με την ύδρευση, η συνολική ημερήσια κατανάλωση αιχμής, για την κάλυψη των αναγκών ύδρευσης της λειτουργίας του συγκροτήματος, εκτιμάται σε 1.650m³. Η υδροδότηση του θα πραγματοποιείται από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, μέσω δεξαμενών αποθήκευσης νερού (μια υπόγεια δεξαμενή 717m³ στο επίπεδο ισογείου και δυο δεξαμενές GRP συνολικά ~95m³ στο επίπεδο L18).
Για την άρδευση του ελεύθερου χώρου θα χρησιμοποιηθεί το νερό που θα προέλθει από την τριτοβάθμια επεξεργασία λυμάτων του κεντρικού συστήματος Επεξεργασίας Λυμάτων του Ελληνικού. Η συνολική κατανάλωση υπολογίζεται σε 264 m³ νερού άρδευσης ανά ημέρα.
Το δίκτυο πυρόσβεσης θα τροφοδοτείται από δύο ανεξάρτητες δεξαμενές πυρόσβεσης, ενώ το κτίριο θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου από πλήρες σύστημα αυτόματης πυρανίχνευσης.
Η παροχή λυμάτων αιχμής που θα καταλήγουν στο δίκτυο ακαθάρτων της ΕΥΔΑΠ εκτιμάται σε 940 m³/ημέρα.
Σε ό,τι αφορά τα αστικά απόβλητα, η διαχείρισή τους θα γίνεται μέσω ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Αποβλήτων. Η μέση ποσότητα αστικών αποβλήτων εκτιμάται σε 7,94t ημερησίως. Προβλέπεται τοποθέτηση κάδων σε όλη την έκταση του Έργου στους οποίους θα συλλέγονται ξεχωριστά οργανικά απόβλητα, Ανάμικτα Αστικά Απόβλητα, τέσσερα ρεύματα ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτί, πλαστικό, μέταλλα, γυαλί), χαρτόνια, ειδικά ρεύματα αποβλήτων (περιέκτες αερίων υπό πίεση), απόβλητα για εναλλακτική διαχείριση (συσσωρευτές, ΑΗΗΕ, ΑΛΕ, ΑΕΕΚ). Τα ΑΑ μετά τη συλλογή τους, θα οδηγούνται στην Εγκατάσταση Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΕΔΣΑ), εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου και περιλαμβάνει Μονάδα Κομποστοποίησης, Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) – Σταθμό Μεταφόρτωσης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΣΜΑΥ), στα οποία θα πραγματοποιείται η ανάκτηση ανακυκλώσιμων υλικών από προδιαλεγμένα κλάσματα χαρτιών/χαρτονιών, πλαστικών, μετάλλων, γυαλιών και Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), στον οποίο θα πραγματοποιείται η διαχείριση των σύμμεικτων αστικών στερεών αποβλήτων. Μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής και λειτουργίας των ως άνω υποδομών, τα προς ανακύκλωση και κομποστοποίηση απόβλητα θα προωθούνται σε αδειοδοτημένες μονάδες διαχείρισης.
Αναφορικά με τις δυνητικές επιπτώσεις στην ορνιθοπανίδα της περιοχής λόγω της πιθανής πρόσκρουσης πτηνών στις μεγάλες συνεχόμενες γυάλινες επιφάνειες του κτιριακού συγκροτήματος και ιδιαίτερα του πύργου, η ΑΕΠΟ προτείνει τα ακόλουθα μέτρα:
- Αποφυγή του μη απαραίτητου φωτισμού ώστε να μην προσελκύονται πουλιά.
- Οι πολύ μεγάλες συνεχόμενες γυάλινες επιφάνειες, να έχουν ένα από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά, ώστε να είναι ορατά από τα πτηνά: να είναι αδιαφανείς, να περιλαμβάνουν σχέδια (ραβδωτά, γραμμικά, κυματοειδή ή στικτά) ή να φέρουν αντανακλαστική επίστρωση υπεριώδους φάσματος (UV) με σχέδια που αναγνωρίζουν τα πουλιά.
Η λειτουργία του ελικοδρομίου
Για τη λειτουργία του ελικοδρομίου, η ΑΕΠΟ επισημαίνει ότι κατά την προσγείωση ή απογείωση ελικοπτέρου, εφόσον οι κανόνες ασφαλείας πτήσεων το επιτρέπουν, θα πρέπει να επιλέγεται το ίχνος με τη μικρότερη επίδραση στην περιβάλλουσα περιοχή. Επίσης σε κάθε περίπτωση η διαδικασία προσέγγισης / απογείωσης να γίνεται κατά τρόπο ώστε να ελαχιστοποιείται η αρνητική επίδραση λόγω θορύβου.
Επίσης, να τηρείται η μέγιστη επιτρεπόμενη συχνότητα προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρων που θα ορισθεί από το Γραφείο Ελικοδρομίων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ώστε να ελαχιστοποιείται η όχληση στον πληθυσμό που ζει ή εργάζεται στην περιοχή και να καταβληθεί προσπάθεια ώστε οι πτήσεις να διεξάγονται εκτός ωρών κοινής ησυχίας, με την εξαίρεση επειγουσών περιπτώσεων.
Περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης
Για τις περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών, ο φορέας του έργου θα πρέπει, σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, να έχει σε ισχύ το σχέδιο αντιμετώπισης μη κανονικών συνθηκών λειτουργίας το οποίο κατ’ ελάχιστο περιλαμβάνει:
- Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης πυρκαγιάς.
- Εκπαίδευση του προσωπικού με τακτικές ασκήσεις εκκένωσης των κτιρίων στις περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών (π.χ. σε περίπτωση σεισμού, πυρκαγιάς)
- Πραγματοποίηση τακτικώς ασκήσεων ετοιμότητας με τη συμμετοχή των εργαζομένων, τοπικών φορέων και αυτοδιοίκησης, της πυροσβεστικής υπηρεσίας, μονάδων πρώτων βοηθειών καθώς και εθελοντών επισκεπτών σε διάφορα υποθετικά σενάρια κινδύνου ή ατυχήματος
- Λήψη μέτρων για την αποφυγή συμβάντων διαρροής φυσικού αερίου και κατάρτιση σχεδίου αντιμετώπισης ανάλογης διαρροής στην περίπτωση αστοχίας στην εφαρμογή του σχεδίου πρόληψης.
- Μελέτη και κατασκευή ειδικών έργων για την ασφαλή αποστράγγιση του γηπέδου και την αντιπλημμυρική θωράκιση των εγκαταστάσεων εντός αυτού, στην περίπτωση ακραίων καιρικών φαινομένων βροχόπτωσης, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι η άμεση περιοχή επιρροής του δεν θα επιβαρυνθεί από την διαχείριση της κρίσης εντός αυτού, όπως για παράδειγμα με πιθανή αστοχία κοινόχρηστων / κοινωφελών υποδομών.
- Συγκλονιστικά στοιχεία της ΕΛΑΣ για την ενδοοικογενειακή βία - Περισσότερες από 15.000 γυναίκες θύματα σε 10 μήνες
- Ψήφισαν Φάμελλος - Φαραντούρης: «Nα στηρίξουν οι πολίτες την επανεκκίνηση του ΣΥΡΙΖΑ» - «Η προοδευτική διακυβέρνηση δεν είναι άπιαστο όνειρο»
- Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
- Ο Μασκ θέλει να δει τον... Φειδία πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης