Οικονομία|26.11.2024 05:10

Πλασματικές μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ: Προχωρούν σε αυξήσεις πριν την έκπτωση

Newsroom

«Στροφή» προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται ότι κάνουν οι καταναλωτές με σκοπό να μειώσουν τον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τηλεόρασης του OPEN, από την αρχή του χρόνου η αύξηση των πωλήσεων στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φτάνει στο 4,3% συγκριτικά με το 2023 ενώ για τα επώνυμα προϊόντα φτάνει στο 2,7%.

Όμως, παρά τη στροφή αυτή, η τιμή τους έχει αυξηθεί σε σχέση με πέρσι. Το 2021 για ένα καλάθι με βασικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κόστιζε 121, 83 ευρώ ενώ φέτος για το ίδιο καλάθι πληρώνουν 145, 50 λεπτά. Το αντίστοιχο καλάθι με μόνο επώνυμα προϊόντα το 2021 κόστιζε 181,9 ευρώ και φέτος 210 ευρώ με τη διαφορά να αγγίζει το 15,6%

Από την πλευρά του το υπουργείο Ανάπτυξης προανήγγειλε έλεγχός σε 10.000 προϊόντα 100 καταστημάτων ενώ έχουν επιβληθεί πρόστιμα 1,7 εκατομμύρια ευρώ για αισχροκέρδεια.

Μεγάλες αυξήσεις και στο γρήγορο φαγητό

Μεγάλες είναι όμως και οι αυξήσεις στο γρήγορο φαγητό με το αγαπημένο σουβλάκι να αγγίζει τα 4 ευρώ στα περισσότερα πλέον καταστήματα.

Ενδεικτικό είναι πως το Σεπτέμβριο του 2021 μπορούσες να πάρεις στην τιμή μιας πίτσας τρία σουβλάκια και ένα αναψυκτικό ενώ τώρα μια πίτσα αντιστοιχεί σε δυο τυλιχτά και χωρίς αναψυκτικό.

σούπερ μάρκετακρίβειαυπουργείο Ανάπτυξηςειδήσεις τώρα