Έλληνες μηχανικοί «τρυπούν» τα Καρπάθια: Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία
NewsroomΤο 4ο Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) στο ορεινό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov - Sighisoara έθεσε προ ημερών σε λειτουργία η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου AKTOR. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα συγκοινωνιακά έργα στην Ευρώπη όπου γίνεται ταυτόχρονη χρήση τεσσάρων TBM και θεωρείται εμβληματικό για τη Ρουμανία, καθώς όχι μόνο σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού της δικτύου, αλλά και αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως.
Συγκεκριμένα, η AKTOR Ρουμανίας, η οποία εκτελεί τη σύμβαση του έργου αναβάθμισης τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, ενεργοποίησε το πολυαναμενόμενο 4ο TBM, που ζυγίζει 1500 τόνους και έχει μήκος 100 μέτρων, έπειτα από τη σταδιακή θέση σε λειτουργία 3 ακόμη TBM τους προηγούμενους μήνες. Το 4ο TBM ξεκίνησε να διανοίγει την πλαγιά του λόφου που βρίσκεται 4 μόλις χιλιόμετρα δυτικά από τη θέση Raco, συμπληρώνοντας έτσι το 3ο TBM που είχε τεθεί σε λειτουργία προ 3 μηνών και προχωρεί σταδιακά βαθιά μέσα στο βουνό.
Τα δύο TBM θα διανοίξουν δύο σήραγγες μήκους 5,1 χιλιομέτρων προς την κατεύθυνση του Homorod, οι οποίες θα αποτελούν το βόρειο ζεύγος τούνελ, ενώ στο νότιο ζεύγος συνεχίζονται οι εργασίες των δύο πρώτων TBM που είχαν τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα το 2024 και διανοίγουν δίδυμες σήραγγες, μήκους 6,9 χλμ., προς την κατεύθυνση της Apa?a. Κάθε TBM μπορεί να κάνει διατρήσεις μήκους 10-15 μέτρων την ημέρα κατά μέσο όρο, λειτουργώντας έξι ημέρες την εβδομάδα με μία ημέρα συντήρησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον Ρουμανικό τύπο, η AKTOR συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κατασκευαστές σιδηροδρομικών έργων που σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό κατασκευής στη Ρουμανία το 2024.
«Η εγκατάσταση ενός TBM και η έναρξη της διάτρησης είναι πολύπλοκες διαδικασίες που απαιτούν λεπτομερή σχεδιασμό, προετοιμασία και εκτέλεση. Χρησιμοποιώντας TBM, μπορούμε να κατασκευάσουμε σήραγγες με μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και περιβαλλοντική μέριμνα από ό, τι επιτρέπουν οι παραδοσιακές μέθοδοι. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση στην κατασκευή σηράγγων ανοίγει νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη υποδομών, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις επιπτώσεις στη γύρω περιοχή», εξηγεί ο διευθυντής του έργου, Σωτήριος Κοροπούλης.
Το έργο «Αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov -Simeria, τμήμα του διαδρόμου Ρήνου - Δούναβη, για κυκλοφορία με μέγιστη ταχύτητα 160 km/h, τμήμα Brasov - Sighisoara, υποτμήματα: Apata - Cata LOT 2 (Romania)», προϋπολογισμού €573 εκατ., το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι το μεγαλύτερο έργο που εκτελεί σήμερα ο Όμιλος AKTOR στη Ρουμανία. Παράλληλα, στην ίδια γραμμή (Brasov - Simeria ) η AKTOR Ρουμανίας έχει αναλάβει την αποκατάσταση άλλων δύο υποτμημάτων “Brasov – Apa?a ” και “ Ca?a – Sighisoara”, αθροιστικού προϋπολογισμού άνω των €186 εκατ.
- Τι προκάλεσε τις καταστροφικές φωτιές στο Λος Άντζελες; Οι «τέλειες συνθήκες» για την πύρινη κόλαση
- Διατάχθηκε ΕΔΕ για την πτώση ασανσέρ στον Ερυθρό Σταυρό - Η πρώτη εκτίμηση «δείχνει» πως κόπηκαν τα συρματόσχοινα
- Τυλίχθηκε στις φλόγες η εμβληματική πινακίδα του Χόλιγουντ; Χαμός στα social media
- Η οικογένεια της Καίτη Γκρέυ έστειλε εξώδικο στους δημιουργούς του «Υπάρχω» για ανακρίβειες