Οικονομία|10.06.2019 23:00

Ανοίγει ο δρόµος για επενδύσεις made in Japan

Μάκης Αποστόλου

Προοπτικές περαιτέρω διείσδυσης των ιαπωνικών επιχειρήσεων στη χώρα µας ανοίγονται µετά την έναρξη της ισχύος της συµφωνίας οικονοµικής εταιρικής σχέσης ΕΕ-Ιαπωνίας, από την 1η Φεβρουαρίου 2019.

Με αφορµή τη συµπλήρωση 120 ετών διπλωµατικών σχέσεων µεταξύ της Ελλάδας και της Ιαπωνίας, αλλά και τη συµπλήρωση 2 ετών λειτουργίας στην Ελλάδα του Κέντρου Τεχνικής Υποστήριξης της Canon για τις χώρες της Ευρώπης, ο πρεσβευτής της Ιαπωνίας στην Ελλάδα Γιασουχίρο Σιµίζου τόνισε ότι «η πρόσφατη συµφωνία µεταξύ της Ιαπωνίας και της ΕΕ δηµιουργεί τις µεγαλύτερες ελεύθερες οικονοµικές ζώνες στον κόσµο, οι οποίες καλύπτουν το 30% του παγκόσµιου ΑΕΠ και το 40% του παγκόσµιου εµπορίου. Αυτή η συµφωνία θα αποφέρει σηµαντικά οφέλη για τις εταιρείες, καθώς περισσότερο από το 90% των δασµών έχουν εξαλειφθεί αµέσως».

Ανέφερε ότι «υπάρχουν πολλές ιαπωνικές εταιρείες και αντιπρόσωποι που δραστηριοποιούνται ενεργά εδώ στην Ελλάδα. ∆εν περιορίζονται στη ναυτιλία αλλά επεκτείνονται επίσης σε αυτοκίνητα, φαρµακευτικά προϊόντα, χηµικά, καπνό, ηλεκτρονικά, µηχανήµατα, παιχνίδια, εργαλεία κ.ο.κ.».

Εκτιµάται ότι σήµερα δραστηριοποιούνται στη χώρα µας περίπου 45 ιαπωνικές εταιρείες, ωστόσο και άλλοι Ιάπωνες επιχειρηµατίες παρακολουθούν την κατάσταση στην Ελλάδα -πολιτική και οικονοµική- και είναι πρόθυµοι να επενδύσουν.

Ο κ. Σιµίζου υπογράµµισε ακόµα πως αν ο κλάδος της ναυτιλίας υπήρξε παραδοσιακά σηµείο αναφοράς των ισχυρών δεσµών µεταξύ των δύο χωρών, η υψηλή τεχνολογία µπορεί και πρέπει να καταστεί ο νέος πόλος επιχειρηµατικών δράσεων τον 21ο αιώνα. Σύµφωνα µε τον πρέσβη, η συγκεκριµένη επένδυση της Canon στην Ελλάδα αποτελεί το υπόδειγµα το οποίο οφείλουν να ακολουθήσουν κι άλλες ιαπωνικές εταιρείες, έτσι ώστε να αποτελέσει ισχυρό θεµέλιο για την ενίσχυση των εµπορικών σχέσεων των δύο χωρών.

Το πάρε-δώσε

Η Ιαπωνία είναι ο 27ος µεγαλύτερος εµπορικός εταίρος της Ελλάδας εκτός της ΕΕ, µε την αξία των ελληνικών εξαγωγών προς τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου να ανέρχεται σε 94 εκατ. ευρώ. Σύµφωνα µε στοιχεία της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα, οι εξαγωγές στην Ιαπωνία στηρίζουν 2.981 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και αφορούν 497 ελληνικές επιχειρήσεις. Τα κυριότερα προϊόντα που εξάγει η Ελλάδα στην Ιαπωνία είναι το ελαιόλαδο, το µάρµαρο και άλλα είδη πέτρας, καθώς και τα ζυµαρικά. Από την άλλη πλευρά, η αξία των ελληνικών εισαγωγών από την Ιαπωνία ανέρχεται στα 121 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά µε την Canon, το Κέντρο Υποστήριξης Προϊόντων του ιαπωνικού κολοσσού, το οποίο διαχειρίζεται η Teleperformance Greece, εδρεύει στην Αθήνα και απασχολεί περισσότερα από 380 άτοµα προσωπικό. Προσφέρει λύσεις σε πελάτες της Canon σε 24 χώρες, σε 17 γλώσσες, καλύπτει το σύνολο του χαρτοφυλακίου προϊόντων της εταιρείας, τόσο για οικιακές όσο και για επιχειρηµατικές λύσεις, ενώ παράλληλα παρέχει υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και τεχνική υποστήριξη.

Το κέντρο υποστήριξης διαχειρίζεται περίπου άνω των 900.000 τηλεφωνικών κλήσεων και άνω των 540.000 επικοινωνιών µέσω e-mail ετησίως. Η επικοινωνία αυτή στο σύνολό της αποτελείται από ερωτήµατα που προέρχονται από επαγγελµατίες πελάτες, ενώ περίπου 540.000 κλήσεις και 235.000 επικοινωνίες µέσω e-mail αφορούν αποκλειστικά καταναλωτικά προϊόντα.

Ο Hans van den Heuvel, διευθυντής υποστήριξης καταναλωτών της Canon Europe Ltd, τόνισε µεταξύ άλλων ότι «το κέντρο ανταποκρίνεται άριστα στον σκοπό του. Τόσο το ανθρώπινο δυναµικό όσο και οι διαδικασίες που ακολουθούνται ανταποκρίνονται άριστα στις υψηλές προδιαγραφές που είχαν εξαρχής τεθεί ως προϋπόθεση της λειτουργίας του στη χώρα µας».

Με τη σειρά του ο Σωτήρης Παπαχρηστόπουλος, διευθύνων Σύµβουλος της Canon Ελλάδας, σχολίασε ότι «η εξαιρετικά σηµαντική επένδυση του Κέντρου Υποστήριξης Προϊόντων της Canon στη χώρα µας, υπογραµµίζει τη σταθερή βούληση της εταιρείας µας να ενισχύσει την τοπική οικονοµία και την αγορά εργασίας. Η µεγάλη επιτυχία του κέντρου µας µπορεί να αποκωδικοποιηθεί µε πολλούς τρόπους: Υπογραµµίζει τη στρατηγικής σηµασίας επένδυση που αξιοποιεί τους πολύτιµους ανθρώπινους πόρους της χώρας, τονίζει το υψηλότατο επίπεδο τεχνογνωσίας και άριστο επαγγελµατισµό των στελεχών και των εργαζοµένων µας, δίνει σιγουριά στους χιλιάδες πιστούς µας πελάτες ότι µπορεί να τους παρέχει ταχύτατη, αξιόπιστη και πρακτική βοήθεια οποτεδήποτε κι αν τη χρειαστούν».

Απασχόληση για 9.500 άτοµα από την Teleperformance

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η Teleperformance Greece, η εταιρεία που διαχειρίζεται το κέντρο υποστήριξης της Canon. Με παρουσία 30 ετών στην Ελλάδα, η θυγατρική του γαλλικού κολοσσού διαθέτει αυτή τη στιγµή επτά κέντρα ενώ κατασκευάζεται ακόµη ένα στις παλιές εγκαταστάσεις της Παπαστράτος στον Πειραιά. Στα κέντρα αυτά απασχολούνταν µέχρι το τέλος της περασµένης χρονιάς περίπου 8.200 άτοµα εκ των οποίων τα µισά περίπου είναι Ελληνες. Μάλιστα οι εκτιµήσεις της διοίκησης κάνουν λόγο για αύξηση των απασχολουµένων φέτος στα 9.500 άτοµα.

Σύµφωνα µε πληροφορίες, τα κέντρα αυτά εξυπηρετούν παγκόσµιους κολοσσούς όπως είναι η Facebook, η Google, η Microsoft, η Sony, η Dell κ.ά. Συνολικά εξυπηρετούν περισσότερες από 140 αγορές, σε 36 γλώσσες ή διαλέκτους, πραγµατοποιώντας περίπου 47 εκατοµµύρια αλληλεπιδράσεις σε ετήσια βάση. Στο περιθώριο της εκδήλωσης για την Canon, ο Ιωάννης Τουρκοµάνης, πρόεδρος για την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή & Αφρική του Οµίλου, τόνισε ότι «η επιτυχία του έργου, µε το οποίο παρέχουµε στην Canon υπηρεσίες εξυπηρέτησης καταναλωτών και εταιρικών πελατών, οι οποίες φιλοξενούνται στην Ελλάδα, στηρίζεται στην υψηλή εξειδίκευση, πείρα και τεχνογνωσία που έχουµε αναπτύξει, στην κάλυψη των αναγκών επικοινωνίας διεθνών οµίλων µε τους πελάτες τους».

ΙαπωνίαCanon