Google: Τι ψάχνουν οι τουρίστες για τις διακοπές τους στην Ελλάδα
Μαρία ΛιλιοπούλουΠακέτα διακοπών αναλογα με τα ενδιαφέροντά τους και γενικά ερωτήματα, χωρίς τον περιορισμό της απλής αναζήτησης ξενοδοχείων, υποβάλλουν στις αρχικές τους προσπάθειες άντλησης πληροφοριών οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφτούν την Ελλάδα.
Σύμφωνα με σχετικό άρθρο του Δημήτρη Κόσσυφα, Sector Lead Travel and Tech της Google για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Μάλτα, οι αναζητήσεις μέσω της πλατφόρμας του Google Search καταδεικνύουν επίσης μια αυξητική τάση αναζητησης πολυτελών καταλυμάτων όσον αφορά την Αθήνα, ενώ ταυτόχρονα δείχνουν ότι η χώρα μας έχει πετύχει σε σημαντικό βαθμό το στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν προσελκύοντας μάλιστα τουρίστες υψηλότερων εισοδημάτων σε συγκεκριμένους προορισμούς και νησιά υψηλού προφίλ, όπως η Μύκονος ή η Σαντορίνη. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019, οι αναζητήσεις για την Ελλάδα παρουσίασαν αύξηση 1%.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι οι περισσότεροι ταξιδιώτες τείνουν να διατυπώνουν γενικά ερωτήματα στις αναζητήσεις τους για την Ελλάδα ως προορισμό και όχι να ψάχνουν για συγκεκριμένα καταλύματα ή πτήσεις. «Αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τις τουριστικές επιχειρήσεις ώστε να επηρεάσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και να πείσουν πιθανούς πελάτες στα αρχικά στάδια των αναζητήσεών τους στο search» σημειώνει ο κ. Κόσσυφας προσθέτοντας πως ταξιδιώτες από τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα, δείχνουν να αναζητούν περισσότερο πακέτα διακοπών, καλλιεργώντας ανταγωνισμό στις σχετικές προσφορές. «Με πληροφορίες όπως η παραπάνω διευκολύνεται η γεωγραφική στόχευση, η οποία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν πελάτες σε διαφορετικές περιοχές, μέσα από προσωποποιημένα σχετικά μηνύματα».
Πλέον ένας σημαντικός αριθμός ταξιδιωτών ψάχνει να απολαύσει εμπειρίες υψηλού επιπέδου. Αναζητήσεις όπως “Athens luxury hotels” ή “Athens luxury suites” αυξήθηκαν κατά 70% το 2018 — οκτώ φορές περισσότερο σε σχέση με το σύνολο των ταξιδιωτικών αναζητήσεων για την Αθήνα. Παρατηρείται επίσης αύξηση εύπορων τουριστών από τη Μέση Ανατολή, σε πολυτελή Αθηναϊκά ξενοδοχεία, καθώς και σε νησιά υψηλού προφίλ, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Οι αναζητήσεις για σύντομες διαμονές – διαλείμματα στην πόλη, δηλαδή για 2-3 νύχτες, γνωρίζουν διψήφιο αριθμό αύξησης (στο 13%) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η αύξηση αυτή έχει επηρεάσει το μέσο όρο του χρόνου διαμονής, από εννέα νύχτες το 2013, σε επτά το 2018.
Τονωτική ένεση στον ελληνικό τουρισμό αναμένεται να δώσουν, σύμφωνα με το στέλεχος της Google και πρωτοβουλίες, όπως αυτή της Ευρωπαικής Επιτροπής, η οποία έχει εγκρίνει συγχρηματοδότηση, «ώστε ο Αερολιμένας Αθηνών να μετατραπεί σε έναν κόμβο υψηλών προδιαγραφών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού δικτύου διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας». Φέτος, οι αναζητήσεις για αεροπορικά ταξίδια προς την Ελλάδα αυξήθηκαν 6 φορές περισσότερο από ότι ο συνολικός όγκος των ταξιδιωτικών αναζητήσεων. Με ενισχυμένη επιχειρησιακή ικανότητα, το ελληνικό αεροδρόμιο αναμένεται να αυξήσει το ενδιαφέρον για την Ελλάδα ως προορισμό.
Ανεβαίνει ο εκτός σεζόν τουρισμός
Άνοδο, επίσης, δείχνει να παρουσιάζει και ο εκτός σεζόν τουρισμός. Οι αφίξεις αυξήθηκαν τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, ενώ ο όγκος των σχετικών αναζητήσεων βρίσκεται σταθερά πάνω από το μέσο όρο. Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού στοχεύει στο να προωθήσει τον τουρισμό 365 ημερών, με την καμπάνια «Ελλάδα – προορισμός 365 ημερών», προβάλλοντας την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ως προορισμούς για όλο το χρόνο.
Σε επίπεδο χρήσης συσκευών, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, πάνω από το 50% των ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία προς την Ελλάδα, χρησιμοποιούν κινητές συσκευές ή tablets για να βρουν σχετικές πληροφορίες. Το 62% του κοινού αποφεύγει να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες απευθείας από τις επιχειρήσεις αν η σχετική πρωθύστερη εμπειρία τους από τη χρήση της κινητής συσκευής δεν υπήρξε ικανοποιητική, σημειώνει το άρθρο.
Άμεση ανταπόκριση από τα websites, γρήγοροι χρόνοι φόρτωσης δεδομένων και ευκολία στις συναλλαγές είναι μερικοί τρόποι, οι οποίοι συστήνονται στους επιχειρηματίες προκειμένου να μπουν δυναμικά στο παιχνίδι. «Προκειμένου να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να λύνουν αυτά τα θέματα, η Google δημιούργησε τη δωρεάν υπηρεσία Test My Site που παρέχει κριτήρια για τη μέτρηση του χρόνου φόρτωσης, τα οποία μπορούν να περιοριστούν τόσο, ώστε να αφορούν αποκλειστικά τη ταξιδιωτική βιομηχανία και την περιοχή» επισημαίνει ο κ. Κόσσυφας.
Την ίδια στιγμή, όπως επισημαίνεται στο άρθρο, η επένδυση του Ελληνικού αναμένεται να αναβιώσει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, προσελκύοντας περισσότερους από ένα εκατομμύριο τουρίστες, οι οποίοι υπολογίζεται να παρατείνουν τη διαμονή τους στην Αθήνα, σε σχέση με το σημερινό μέσο όρο των μόλις δύο διανυκτερεύσεων. «Επιχειρώντας μια σύγκριση, το έργο Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη, παρόλο που ήταν πολύ μικρότερης κλίμακας, αύξησε τον τουρισμό της πόλης κατά 20%».
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή