Οικονομία|24.11.2018 17:25

«Φιάσκο η Black Friday» λένε οι έμποροι του Βόλου

Newsroom

Κλίμα προβληματισμού επικρατεί στην τοπική αγορά του Βόλου σχετικά με τον θεσμό της Black Friday που προσέλκυσε κόσμο στην αγορά, χωρίς, ωστόσο, υψηλά ποσοστά πωλήσεων ανάλογων με την προηγούμενη χρονιά, με το αίτημα του Εμπορικού Συλλόγου για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων να κυριαρχεί.

Το κλίμα προβληματισμού, σύμφωνα με τον taxydromos.gr, ενισχύθηκε λόγω της διεύρυνσης της συγκεκριμένης προωθητικής ενέργειας πέραν της μιας μέρας από ορισμένες επιχειρήσεις, γεγονός που αποδυνάμωσε το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εμπόρων.

Τα παραπάνω υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολος Οντόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι «ζητάμε να επανέλθουμε στο παλιό καθεστώς των εκπτώσεων, στις δύο κύριες εκπτωτικές περιόδους Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου και Ιουλίου – Αυγούστου. Ζητάμε την κατάργηση των δεκαημέρων προσφορών και των προσφορών που γίνονται εκτός των εκπτωτικών περιόδων, για να επιστρέψει η αγορά σε υγιείς ρυθμούς».

Η παραπάνω απόφαση ελήφθη, σημειωτέον, ομόφωνα κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη, με βασικό αίτημα την επανεξέταση του νόμου περί εκπτώσεων σε νέα βάση. Το συγκεκριμένο υπόμνημα θα κατατεθεί άμεσα στην Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θεσσαλίας και στην Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, με τους εμπόρους του Βόλου να συμπαρατάσσονται με το κοινό αίτημα διατήρησης μόνο των δύο βασικών εκπτωτικών περιόδων, όπως ίσχυε παλαιότερα.

Σκιαγραφώντας το κλίμα, αλλά και το αποτέλεσμα της φετινής προωθητικής ενέργειας, που όπως όλα δείχνουν δεν επιβεβαίωσε τις προσδοκίες των επαγγελματιών στη συντριπτική τους πλειονότητα, ο πρόεδρος των εμπόρων υπογράμμισε ότι «η φετινή Black Friday δεν θύμιζε τις αντίστοιχες των προηγούμενων ετών». Η φρενήρης εικόνα της περσινής, αλλά και της προπέρσινης «Black Friday» δεν επαναλήφθηκε φέτος, καθώς η αυξημένη κινητικότητα, που παρατηρήθηκε στην αγορά, δεν μεταφράστηκε σε αυξημένες πωλήσεις, στο σύνολό της.

«Χάθηκε το νόημα της Black Friday και ενώ ήταν μια μέρα μεγάλων προσφορών σε στοκ εμπόρευμα, μεταβλήθηκε σε μια εβδομάδα προσφορών γενικότερα. Χάθηκε όλο το νόημα και μάλιστα από τις πρώτες μέρες της εβδομάδας τα πολυκαταστήματα επικοινωνούσαν μέσω των αθηναϊκών μέσων πολύ μεγάλα ποσοστά προσφορών», υπογράμμισε ο κ. Οντόπουλος. Παράλληλα, ο ίδιος υπογράμμισε ότι η Black Friday λειτουργεί θεωρητικά ως τονωτική «ένεση» στην ψυχολογία του καταναλωτή.

«Είναι μια μέρα κατανάλωσης και γενικότερα πάρα πολλοί κλάδοι αποκομίζουν οφέλη από αυτό. Φέτος δεν το είδαμε και αυτό είχε ως αποτέλεσμα όλη η εβδομάδα να είναι υποτονική και όλοι οι κλάδοι να μην καταφέρουν, σε καμία περίπτωση, να αγγίξουν τα περσινά νούμερα», είπε ο ίδιος.

Βόλοςεμπορικός σύλλογοςBlack Friday