Οικονομία|12.01.2020 17:40

«Το ελληνικό μέλι είναι μοναδικό και έχει λαμπρό μέλλον»

Γιώργος Μανέττας

Να καταστήσει την επωνυμία Αττική διεθνές brand, το οποίο θα εκπροσωπεί επάξια το ελληνικό μέλι σε όλο τον κόσμο στοχεύει η Ελληνική Μελισσοκομικής Εταιρείας – Αλέξανδρος Πίττας. Η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Αλεξάνδρα Πίττα-Χαζάπη μιλώντας στην «Ημερησία» δηλώνει αισιόδοξη για την πορεία του ελληνικού μελιού λόγω της μοναδικότητάς του, της πλούσιας χλωρίδας της χώρας μας και από το γεγονός ότι προέρχεται από μη καλλιεργήσιμα φυτά και δέντρα και στέκεται στις προσπάθειες που αρχίζουν να αναλαμβάνονται τελευταία για την προστασία του εθνικού αυτού προϊόντος. «Δεν μας πειράζει να υπάρχει μέλι και από άλλες χώρες στα ράφια, αυτό είναι υγιές εμπόριο, ποτέ δεν μας πείραξε ο υγιής ανταγωνισμός. Αλλά θεωρώ απαράδεκτο να γράφει ότι είναι ελληνικό μέλι ενώ δεν είναι», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Γιατί αποφασίσατε να ενταχθείτε στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ- ΔΙΚΑ ΜΑΣ; Τι ήταν αυτό που σας κέντρισε το ενδιαφέρον;

Αποφασίσαμε να ενταχθούμε στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή η πρωτοβουλία μας αντιπροσωπεύει. Αφορά εταιρείες με Έλληνες ιδιοκτήτες, που ασχολούνται αποκλειστικά στην Ελλάδα με την ελληνική παραγωγή και με επώνυμα προϊόντα. Και μάλιστα μετά τα αυστηρά κριτήρια που αποφάσισαν τα ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ να θέσουν για τα καινούργια αλλά και όλα τα παλιά μέλη σε συνεργασία με την EUROCERT, νομίζω ότι θα συνεχίσει την αναγνώριση η οποία και θα μεγαλώσει. Είμασταν από τις πρώτες εταιρείες που ελεγχθήκαμε με τα νέα αυστηρά κριτήρια από την ΕUROCERT τα οποία περάσαμε βέβαια με επιτυχία. Πιστεύω ακόμα ότι το σήμα στα ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ μπορεί να γίνει ένα σήμα της ελληνικότητας σε μία περίοδο που πολλά προϊόντα την εκμεταλλεύονται χωρίς βάση.

Πως εξελίσσονται οι εργασίες της εταιρείας σας και τι νέο θα πρέπει να περιμένουν οι καταναλωτές από εσάς; Ποιοι οι στόχοι σας για τα επόμενα χρόνια;

Οι εργασίες της εταιρείας μας εξελίσσονται ανοδικά. Έχουμε σχεδιασμούς  για καινοτομίες αλλά ακόμα είναι νωρίς να τις αποκαλύψουμε.

Για τα επόμενα χρόνια ο στόχος μας είναι η αύξηση της ελληνικής κατανάλωσης αλλά και η αύξηση των εξαγωγών μας πάντα επώνυμα. Ο στόχος μας είναι η ΑΤΤΙΚΗ να γίνει διεθνής επωνυμία και να εκπροσωπεί επάξια το ελληνικό μέλι σε όλο τον κόσμο.

Θα ήθελα ακόμα να προσθέσω ότι όλες μας οι δράσεις τα επόμενα χρόνια θα έχουν βάση την αειφόρο ανάπτυξη. Θα συνεχίσουμε την στήριξη και ενίσχυση του μελισσοκομικού κλάδου αλλά και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την σημασία της μέλισσας και των προϊόντων της.

Έχετε κατ’ επανάληψιν αναφερθεί στη μάστιγα των παράνομων ελληνοποιήσεων. Πως βλέπετε τις προσπάθειες για την πάταξη του φαινομένου;

Τώρα αρχίζω να βλέπω προσπάθειες για την προστασία του εθνικού αυτού προϊόντος γιατί έχουν καταλάβει το πρόβλημα. Μέχρι πριν από λίγο διάστημα δεν υπήρχε ενεργοποίηση.

Και ξέρετε δεν μας πειράζει να υπάρχει μέλι και από άλλες χώρες στα ράφια, αυτό είναι υγιές εμπόριο,  ποτέ δεν μας πείραξε ο υγιής ανταγωνισμός. Αλλά θεωρώ απαράδεκτο να γράφει ότι είναι ελληνικό μέλι ενώ δεν είναι. Η μεγάλη ζημιά είναι ότι αλλάζει την γεύση των καταναλωτών στο τι είναι ελληνικό μέλι. Είναι όμως συγκινητική η στήριξη των Ελλήνων μελισσοκόμων στην εταιρεία μας γιατί μας θεωρούν τον γνήσιο εκφραστή του ελληνικού μελιού στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.

Ποιο είναι το μέλλον του ελληνικού μελιού; Ποιες είναι οι προκλήσεις και ποια προβλήματα θεωρείτε πως πρέπει να ξεπερασθούν για να αναδειχθεί η δυναμική του;

Το μέλλον του ελληνικού μελιού προδιαγράφεται ευοίωνο ακριβώς λόγω της μοναδικότητάς του, της πλούσιας χλωρίδας της χώρας μας και από το γεγονός ότι προέρχεται από μη καλλιεργήσιμα φυτά και δέντρα. Σημειώστε ότι στην ελληνική χλωρίδα 1.500  φυτά είναι μοναδικά στον κόσμο. Γι’ αυτό το ελληνικό μέλι θεωρείται από τους καθηγητές Πανεπιστημίων ότι είναι βιολογικό απλά δεν είναι πιστοποιημένο γιατί πρέπει να πιστοποιηθούν όλοι οι παραγωγοί της Ελλάδος.

Η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία στο μέλι είναι από τις αυστηρότερες στον κόσμο και πρέπει το μέλι να είναι 100% φυσικό προϊόν.

Ως μια οικογενειακή επιχείρηση, πως αντιμετωπίσατε την κρίση που έπληξε την χώρα;

Πιστεύω ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις έχουν μεγαλύτερη αντοχή στην κρίση γιατί οι μέτοχοι θεωρούν την επιχείρηση ως οικογένειά τους και την υποστηρίζουν με όλα τα μέσα ακόμα και εις βάρος της κερδοφορίας. Γιατί στόχος είναι η επιβίωση της εταιρείας.

Κάπως έτσι αντιμετωπίσαμε και εμείς την κρίση. Μην ξεχνάτε ότι το μέλι Αττική είναι ένα προϊόν υψηλότερης τιμής. Αλλά όπως μου αρέσει να λέω δεν καταναλώνεται σε μία ημέρα, άρα αφιερώνουμε 0,50 λεπτά του Ευρώ για κάθε άτομο της οικογένειάς μας καθημερινά για να του προσφέρουμε ένα απόλυτα φυσικό προϊόν.

Ως μέλος του ΠΣΕ και επικεφαλής μιας έντονα εξαγωγικής επιχείρησης είστε ικανοποιημένοι από τις πρωτοβουλίες για την στήριξη των ελληνικών εξωστρεφών επιχειρήσεων;

Γίνονται αρκετά αλλά βεβαίως μπορούν να γίνουν ακόμα περισσότερα.

ελληνικές επιχειρήσειςπαραγωγήμέλιεξαγωγές