Λύση εξυγίανσης και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Γιώργος ΜανέτταςΣύμφωνα με πληροφορίες, οι υποψήφιοι επενδυτές κλήθηκαν χθες να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για την ανασυγκρότηση των ναυπηγείων που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση.
Οπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, η λύση που προωθείται είναι παρόμοια με αυτή που εφαρμόστηκε στην περίπτωση των Ναυπηγείων Σύρου, δηλαδή την υπαγωγή της επιχείρησης στο άρθρο 106 του πτωχευτικού κώδικα και τη γενναία απομείωση των υποχρεώσεών της, ενώ τον συντονισμό της όλης διαδικασίας έχει αναλάβει η εταιρεία KPMG.
Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν πως η αναδιάρθρωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας έχει προσελκύσει ήδη το ενδιαφέρον τριών επενδυτικών σχημάτων, τα οποία έχουν εκφράσει τη βούλησή τους να συμμετάσχουν στην προσπάθεια, ενώ υπογραμμίζουν πως αυτήν τη φορά επιδίωξή τους θα είναι η ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή να ολοκληρωθεί μέσα σε έναν μήνα. Ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους είναι η αμερικανική Onex, η οποία έχει αναλάβει και την ανασυγκρότηση των Ναυπηγείων Σύρου.
Μάλιστα, ο επικεφαλής της εταιρείας, κ. Πάνος Ξενοκώστας, υπέβαλε τη σχετική πρόταση παρουσία του Ελληνα πρωθυπουργού και του Αμερικανού υπουργού Εμπορίου, Γουίλμπουρ Ρος, στο πλαίσιο της φετινής ΔΕΘ. Υπενθυμίζεται ότι η μεταβίβαση του Νεωρίου Σύρου στην Onex πέρασε από σαράντα κύματα.
Μέχρι να βγει «λευκός καπνός» και να ξεκινήσει η διαδικασία μεταβίβασης, μεσολάβησαν πολύμηνες διαβουλεύσεις και επίπονες διαπραγματεύσεις με την πολιτική ηγεσία και τους συναρμόδιους φορείς και πιστωτές. Οσον αφορά στον δεύτερο ενδιαφερόμενο, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι το ιταλικών συμφερόντων ναυπηγείο Cantieri.
Η ενεργοποίηση της διαδικασίας για την αναδιάρθρωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας έρχεται λίγες μέρες μετά την έντονη αντίδραση των εργαζομένων, οι οποίοι ισχυρίζονται πως παραμένουν εδώ και πολύ καιρό απλήρωτοι. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι είχαν προχωρήσει στο κλείσιμο των εγκαταστάσεων και εμπόδισαν τον πρόεδρο και τον γενικό διευθυντή να βγουν έξω, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση για εμπαιγμό, υποστηρίζοντας πως έχει βρεθεί επενδυτής που ενδιαφέρεται για την επιχείρηση.
Εντονο ενδιαφέρον έχουν εκφράσει τρία επενδυτικά σχήματα, που κλήθηκαν χθες να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές
Να σημειωθεί πως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας παραμένουν ενεργά κυρίως χάρη στην ευεργετική συμφωνία του 2016 με το Πολεμικό Ναυτικό για την αποπεράτωση δύο πυραυλακάτων. Για όσο διαρκεί το εν λόγω πρόγραμμα, το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει την ευθύνη να καταβάλλει το 70% του μισθού των εργαζομένων και το υπόλοιπο 30% η επιχείρηση.
Υποχρεώσεις 255 εκατ.
Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της επιχείρησης, οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 255 εκατ. ευρώ. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ιδρύθηκαν το 1968 από τον Ανδρέα Ανδρεάδη και το 1997 πέρασαν στον έλεγχο της Νεώριον Συμμετοχών του Νίκου Ταβουλάρη. Σήμερα εκτείνονται σε 250.000 τ.μ., με τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις να καλύπτουν 37.800 τ.μ.,ενώ οι αποθηκευτικοί και οι χώροι διοίκησης καταλαμβάνουν 10.600 τ.μ.
Διαθέτουν τρεις πλωτές δεξαμενές που υποστηρίζονται με γερανούς δυναμικότητας 5-20 τόνων, ναυπηγική κλίνη μήκους 200 μ. και πλάτους 50 μ. (με γερανογέφυρα ανυψωτικής ικανότητας 400 τόνων), όπου μπορούν να κατασκευαστούν πλοία 100.000 τόνων, και ελασματουργείο (6.600 τ.μ.) εξοπλισμένο με ερ-γαλειομηχανές σύγχρονης τεχνολογίας.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό