Οικονομία|05.03.2020 15:06

Ο κοροναϊός στέλνει τους καταναλωτές… στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Γιώργος Μανέττας

«Εκτόξευση» καταγράφουν οι πωλήσεις και η πελατεία των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ λόγω κοροναϊού. Η ανησυχία που επικρατεί για την εξάπλωση του θανατηφόρου ιού έχει οδηγήσει τις τελευταίες μέρες ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών στις αγορές μέσω διαδικτύου, εκτοξεύοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Υπολογίζεται ότι από την περασμένη Δευτέρα, οπότε και εντοπίσθηκαν τα πρώτα κρούσματα στην Ιταλία και η εξάπλωση του ιού άρχισε να παίρνει διαστάσεις οι παραγγελίες στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ υπερδιπλασιάσθηκαν ενώ κατακόρυφα αυξήθηκε και ο αριθμός των νέων πελατών, οι οποίοι έσπευσαν να κάνουν τα ψώνια τους μέσα από τις πλατφόρμες τους.  

«Υπάρχουν άνθρωποι που δοκιμάζουν για πρώτη φορά τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ εξαιτίας του κορονοϊού. Είναι μια εναλλακτική λύση για όσους ανησυχούν και θέλουν να αποφύγουν το συνωστισμό και την επαφή με πολύ κόσμο που υπάρχει στο φυσικό κατάστημα», αναφέρει χαρακτηριστικά η επικεφαλής του e-fresh.gr, Ζήνα Μαυροειδή.

Μεγάλη ζήτηση υπάρχει –όπως και στην υπόλοιπη αγορά- για τις κατηγορίες ξηρού τροφίμου (όσπρια, μακαρόνια, κονσέρβες, κα.), οι οποίες μπορεί να αποθηκευτούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα καθώς επίσης στα απολυμαντικά και στα καθαριστικά.

Όπως λέει η κα. Μαυροειδή, τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ φρόντισαν από την πρώτη στιγμή να αυξήσουν τα αποθέματά τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στην ολοένα και αυξημένη ζήτηση ενώ το e-fresh.gr διεύρυνε κατά πολύ το ωράριο παράδοσης των παραγγελιών, προκειμένου να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τους καταναλωτές. Οι οποίοι, όπως σπεύδει να τονίσει δείχνουν κατανόηση για τις όποιες καθυστερήσεις παρουσιαστούν.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία έλαβε έκτακτα μέτρα προστασίας, όπως αυτά ορίστηκαν από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς για την αποφυγή διάδοσης του ιού ενώ έδωσε πρόσθετες οδηγίες στους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα απολυμαντικά χεριών, με τα οποία εξόπλισε εξαρχής τους χώρους εργασίας.

«Δώσαμε συγκεκριμένες οδηγίες στους οδηγούς που μεταφέρουν τις παραγγελίες, ώστε μετά από κάθε παραγγελία να απολυμαίνουν τα χέρια τους», υπογραμμίζει και προσθέτει πως η εταιρεία βρίσκεται σε επαφή με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας, προκειμένου εάν χρειαστεί να προχωρήσει σε επιπλέον μέτρα προφύλαξης.

Η κυρία Μαυροειδή επισημαίνει πως ο κλάδος παραμένει σε εγρήγορση και φροντίζει η τροφοδοσία να είναι συνεχής και σε καθημερινή βάση, κυρίως στα προϊόντα που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις ενώ προσθέτει πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν προβλήματα επάρκειας.  

Το μεγάλο στοίχημα για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, υπογραμμίζει, είναι ο τρόπος που θα αξιοποιήσουν τις υποδομές που διαθέτουν για να εξυπηρετήσουν με ομαλότητα την αγορά. Και αυτό γιατί σε μικρότερο χρονικό διάστημα, καλούνται να διαχειριστούν πολύ περισσότερους όγκους, κάτι που δεν συμβαίνει υπό κανονικές συνθήκες.

Σε κάθε περίπτωση και παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν η κυρία Μαυροειδή θεωρεί πως «ο χώρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ πρέπει να αντιμετωπίσει με επαγγελματισμό την κατάσταση και να δείξει τι μπορεί να κάνει». Ο κορονοϊός, όπως λέει, έδωσε ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές να δοκιμάσουν τις ηλεκτρονικές αγορές και να αντιληφθούν την ευκολία που παρέχει.

Να σημειωθεί πως τα τελευταία τρία χρόνια, η αγορά του online super market παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη, ενώ ολοένα και περισσότεροι παραδοσιακοί λιανέμποροι επενδύουν στις ηλεκτρονικές πωλήσεις (πρόσφατα έκανε την είσοδό του, και ο Σκλαβενίτης). Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας ερευνών Convert Group, ο κύκλος εργασιών των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2018 σημείωσε αύξηση 47,5% φτάνοντας τα 28,5 εκατ. ευρώ (εξαιρουμένου του ΦΠΑ).

online αγορέςe-shopΚορονοϊόςλιανεμπόριοελληνικές επιχειρήσειςσούπερ μάρκετ