Σούπερ μάρκετ: Αυτά τα ράφια άδειασαν οι πολίτες - Οι αριθμοί του πανικού
Γιώργος Μανέττας«Αποκαλυπτικά» του πανικού που κατέβαλλε τους καταναλωτές τις πρώτες μέρες, μετά τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος κοροναϊού στη χώρα μας είναι τα πρώτα στοιχεία από την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ που παρουσίασε η Nielsen σε έρευνά της. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19) αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 23,9%.
Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κοροναϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα Τρόφιμα & Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.
Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών σε αξία την εν λόγω εβδομάδα παρουσίασαν στην κατηγορία του μη τροφίμου, τα υγρά καθαριστικά και απολυμαντικά (+721%), τα αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια (+709,3%), τα υγρά αντισηπτικά (+495,5%), τα σαπούνια (υγρά και μπάρες) (+204%), χλωρίνη (85,5%) ενώ στην κατηγορία των τροφίμων το αλεύρι (141,9%), τα ζυμαρικά (140,1%), τα όσπρια (136,4%), το ρύζι (126,2%) και γάλα εβαπορέ (90,7%).
*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών
Δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετούν πελάτες τα σούπερ μάρκετ
Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι παραγγελίες των καταναλωτών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, εξαιτίας του κοροναϊού. Σύμφωνα με πληροφορίες την τελευταία εβδομάδα οι παραγγελίες από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν εκτοξευθεί σε πρωτοφανή επίπεδα και δοκιμάζουν τις αντοχές των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Υπολογίζεται ότι η αύξηση είναι πάνω από 50% και οι παραγγελίες ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες. Άνθρωποι του χώρου αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «δεν προλαβαίνουμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και αναγκαζόμαστε να διευρύνουμε τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων».
Προτού εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα οι παραγγελίες παραδίδονταν σχεδόν αυθημερόν. Πλέον τα περισσότερα καταστήματα παραδίδουν μετά από τρεις μέρες. Σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να φτάσουν και τις έξι. Μάλιστα μεγάλη αλυσίδα με ηλεκτρονικό κατάστημα παραδίδει πλέον μετά από 6 μέρες.
Στο πλαίσιο αυτό, η e-fresh.gr έλαβε επιπλέον μέτρα ασφαλείας, πέραν όσων εφάρμοζε ήδη. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί των φορτηγών φοράνε μάσκες και γάντια όταν παραδίδουν τα ψώνια στα σπίτια των καταναλωτών, ενώ αλλάζουν γάντια μετά από κάθε δρομολόγιο και, παράλληλα, πλένουν τα χέρια με αντισηπτικό μετά από κάθε παράδοση.
«Πέρα από την ασφάλεια του προσωπικού, τα παραπάνω μέτρα κάνουν και τους πελάτες να νιώθουν πιο άνετα και περισσότερο ασφαλείς. Είναι τόσο μεγάλος πλέον ο φόβος, που υπάρχουν περιπτώσεις πελατών που δεν άνοιγαν την πόρτα, αλλά ζητούσαν από τον οδηγό να αφήσει τα ψώνια στην πόρτα τους», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
- Τα σχέδια των βομβιστών των Αμπελοκήπων αποκρυπτογραφεί η Αντιτρομοκρατική: Στο μικροσκόπιο σημειώσεις τους
- Αμαλιάδα: Νέες μαρτυρίες για το θρίλερ με τα νεκρά βρέφη - «Ανέβασαν στα social το παιδί μέσα στο ασθενοφόρο»
- Πλημμύρες: SOS από τους επιστήμονες - Με μεγαλύτερη συχνότητα θα εμφανίζονται φαινόμενα όπως στη Βαλένθια
- Δουλειές... με πάγους: Απομονωμένο νησί στην Ανταρκτική βρήκε εργαζομένους - Θα έχει ταχυδρόμο, γραμματέα και «φύλακα» πιγκουΐνων