Πολυτελείς θαλαμηγοί: O κορονοϊός διώχνει τους κροίσους από την Ελλάδα
Αν παραμείνει η αβεβαιότητα, η τουριστική οικονομία της χώρας θα δεχθεί ένα τεράστιο χτύπημα, αφού οι συγκεκριμένοι τουρίστες αφήνουν 500.000, 600.000 η και 1.000.000 ευρώ για ολιγοήμερες διακοπές στην Ελλάδα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Σχεδόν μηδενικές είναι οι νέες κρατήσεις και πολύ μειωμένη η ζήτηση και το ενδιαφέρον για μετά την 1η Ιουλίου περίοδο για ναύλωση πολυτελών θαλαμηγών, με τα οποία κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα πολύ πλούσιοι επιχειρηματίες και άτομα VIP. Την ίδια στιγμή οι όποιες κρατήσεις υπήρχαν για τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο έχουν ακυρωθεί, έχουν μεταφερθεί για τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο ή ακόμα και για του χρόνου. Ωστόσο, η αβεβαιότητα είναι πολύ έντονη για τον αν τελικά οι συμφωνίες θα εκτελεστούν, αφού αυτό εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις πτήσεις και κυρίως από τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν στην Ελλάδα αλλά και στις χώρες, από τις οποίες προέρχονται οι συγκεκριμένοι τουρίστες.
Αν η κατάσταση παραμείνει η ίδια και το υπόλοιπο διάστημα του καλοκαιριού, θα σημαίνει ότι η τουριστική βιομηχανία της χώρας θα δεχθεί ένα τεράστιο πλήγμα, αφού οι ναυλωτές των συγκεκριμένων θαλαμηγών είναι άτομα που για μία εβδομάδα διακοπών στην Ελλάδα μπορούν να ξοδέψουν ακόμα και 500.000 - 600.000 ή και 1.000.000 ευρώ. Πρόκειται κυρίως για εφοπλιστές, εργοστασιάρχες, μεγαλοεπιχειρηματίες και ιδιοκτήτες μεγάλων αλυσίδων πολυεθνικών εταιριών. Σε ποσοστό 70%-80% οι συγκεκριμένοι τουρίστες είναι Αμερικανοί, μία χώρα που χτυπιέται πολύ σκληρά από τον κορονοϊό και υπάρχει τεράστια ανησυχία, για το τι θα γίνει με τους πολίτες της. Ακολουθούν Άραβες και Ρώσοι, λιγότεροι είναι οι Αυστραλοί και ακόμα λιγότεροι οι Ευρωπαίοι, κυρίως από την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα παραπάνω ανέφερε στο ethnos.gr ο Γιώργος Βάλης, καπετάνιος πολυτελούς θαλαμηγού και ταμίας του διοικητικού συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών.
«Τα σκάφη που εργαζόμαστε, είναι ο πλέον ασφαλής τρόπος τουρισμού στην εποχή του κορονοϊού. Επίσης, πρόκειται για έναν τομέα, που συνεισφέρει πολύ μεγάλα ποσά στην τουριστική οικονομία της χώρας, αφού οι ναυλωτές είναι πολύ πλούσιοι και επιλέγουν πολύ συχνά τη χώρα μας για τις διακοπές τους με θαλαμηγό. Αρκεί να αναφέρω ότι η κάθε θαλαμηγός ναυλώνεται για 40-50 ημέρες κάθε τουριστική σαιζόν και για κάποιες η ναύλωση φτάνει ακόμα και τις 100 μέρες το χρόνο. Πριν τον κορονοϊό είχαμε πολλές κρατήσεις, αλλά μετά τα πράγματα πάγωσαν ακαριαία. Τελευταία ξεκίνησε μία πολύ περιορισμένη ζήτηση, στο πλαίσιο ερωτήσεων, ωστόσο, αν δεν υπάρξει η πλήρης ενημέρωση, τα πράγματα δε θα ξεκαθαρίσουν. Αν υπάρξει η σωστή ενημέρωση για τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις πτήσεις, δηλαδή να πούνε στους ανθρώπους πώς και πότε μπορείτε να ταξιδέψετε, είμαι αισιόδοξος ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα από ό,τι περιμένουμε. Ωστόσο, αυτήν τη στιγμή η κατάσταση είναι δύσκολη και υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα. Μεγάλη ανησυχία υπάρχει και για τις θέσεις εργασίας, αφού είναι δεδομένο ότι οι σαιζόν θα είναι πολύ μικρή και άρα οι εργαζόμενο θα κάνουν πολύ λιγότερα μεροκάματα», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Βάλης.
Πόσο κοστίζει η ναύλωση
Κατά τον κ. Βάλη, από το μέγεθος του κάθε σκάφους εξαρτάται το ποσό της ναύλωσής του. Ειδικότερα, τα σκάφη 20-30 μέτρων ναυλώνονται προς 30.000-40.000 ευρώ την εβδομάδα, γι' αυτά που κυμαίνονται μεταξύ 30-40 μέτρα η ναύλωση κοστίζει από 50.000 έως 150.000 ευρώ την εβδομάδα, ενώ τα μεγαλύτερα σκάφη μπορεί να ναυλωθούν ακόμα και προς 500.000 ευρώ εβδομαδιαίως. Όπως αναφέρει ο κ. Βάλης, σε αυτά τα χρήματα θα πρέπει να προστεθεί ένα επιπλέον ποσό της τάξης του 50%-60% για λοιπά έξοδα, όπως γα τα πετρέλαια κίνησης των σκαφών, την τροφοδοσία, το προσωπικό κτλ. Σε κάθε μία από αυτές τις θαλαμηγούς μπορούν να επιβιβαστούν και να κάνουν τις διακοπές τους 10-12 άτομα. «Έχουμε τη διαβεβαίωση της Πολιτείας ότι δε θα μειωθεί ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να επιβιβαστούν στο σκάφος. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Η οποιαδήποτε μείωση στον αριθμό των ατόμων, θα σήμαινε αμέσως ακυρώσεις. Τις θαλαμηγούς ναυλώνουν στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οικογένειες, οπότε δε θα ήταν δυνατό να επιβιβαστεί η μισή οικογένεια και οι υπόλοιποι να μείνουν έξω», τονίζει ο κ. Βάλης.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr