Λιανεμπόριο: Με αύξηση τζίρου 11,1% «έτρεξε» η τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου
Τα 127,97 εκατ. ευρώ έφτασε ο τζίρος του εγχώριου οργανωμένου λιανεμπορίου την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, αυξημένος κατά 11,1% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Ποιες περιοχές σημείωσαν αύξηση πωλήσεων.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI, η αύξηση του τζίρου αποτελεί την υψηλότερη επίδοση ανά εβδομάδα, αποτυπώνοντας ένα νέο γύρο «στοκαρίσματος» τροφίμων αλλά και προϊόντων νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής από τους καταναλωτές υπό τον φόβο του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του έτους διαμορφώθηκε στο 9%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI, την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου (αυτή που τελείωσε στις 1 Νοεμβρίου 2020) σημειώθηκε αύξηση τζίρου 11,1% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 127,97 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (αυτή που τελείωσε στις 3 Νοεμβρίου 2019) που ήταν 115,18 εκατ. ευρώ.
Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 53,6% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 9,7%.
Την εβδομάδα του έληξε στις 1 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 11%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (11,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,8%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,2%).
Πάνω από 15% η αύξηση πωλήσεων στην Κεντρική Ελλάδα
Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 53,6% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 9,7%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,2% εμφάνισαν ανάπτυξη 3,7%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,3% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 15,7%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 16,3%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,7% ανάπτυξη 18% και η Κρήτη με μερίδιο 6% εμφάνισε ανάπτυξη 11,9%.
Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 22,8%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 9,9%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 8,5% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9%.
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr