Αττική Οδός: Χωρίς διόδια η επέκταση της Κύμης προς Εθνική - Βγαίνει σε δημοπρασία
Εχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Ως δημόσιο έργο και κατά συνέπεια χωρίς διόδια δεδομένου ότι πρόκειται και για ένα τμήμα μόλις 3,8 χιλιομέτρων, θα δημοπρατηθεί εντός του 2021 η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέσω της οποίας θα διασυνδέεται η Αττική Οδός με την Εθνική Οδό στη γέφυρα Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.
Αυτό επεσήμανε σήμερα Παρασκευή στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Κουμουτσάκου.
Διαβάστε ακόμη: Ενιαίο e-pass: Από την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου σε λειτουργία για όλα τα διόδια
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο και θα προχωρήσει ταχύτερα καθώς πλέον η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έχει απεμπλακεί από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Δηλαδή το έργο θα προχωρήσει ως δημόσιο και ως όχι μέρος της παραχώρησης. Έτσι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός του 2021, ενώ η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει το 2024.
«Επιλέξαμε τη λύση που είναι πιο γρήγορη, γιατί η σύμβαση της Αττικής Οδού δεν τελειώνει το 2021, τελειώνει το αργότερο το 2024. Φέραμε λοιπόν το έργο αυτό τρία χρόνια μπροστά και προχωρήσαμε γρήγορα τις μελέτες, ώστε να μπορούμε να το δημοπρατήσουμε το 2021», τόνισε ο προσθέτοντας ότι εντός του προσεχούς τριμήνου ή τετραμήνου θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών, ενώ ταυτόχρονα θα προχωρούν και οι απαλλοτριώσεις.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο ύπαρξης σταθμού διοδίων, προσέθεσε πως «Από τη στιγμή που θα γίνει ως δημόσιο έργο, δεν θα βάλουμε διόδια, σε ένα δρόμο μήκους 3,8 χλμ. Εάν εντασσόταν στη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, ο παραχωρησιούχος θα έβαζε διόδια».
Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου εκτιμάται σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι έχει ζητηθεί η ένταξη του στο Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε να επιτευχθεί η ταχύτερη υλοποίηση του, αλλά ακόμα και αν αυτό δεν επιτευχθεί, θα καλυφθεί από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της επόμενης προγραμματικής περιόδου με συγχρηματοδότηση του από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει άλλωστε περιλάβει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και - κυρίως – στο σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει:
- Την επέκταση που θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.
- Μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και μια σήραγγα 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover.
Και έκανε λόγο για ένα «έργο πνοής», το οποίο θα αναβαθμίσει τη Βόρεια Αθήνα, και θα αναμορφώσει ολόκληρη την Βορειο-Ανατολική Αττική, θα αποσυμφορήσει την ήδη βεβαρυμμένη κυκλοφορία εντός του Λεκανοπεδίου, αλλά θα δώσει και μια λύση στο θέμα της κυκλοφορίας του Κόμβου Μεταμόρφωσης.
Διαβάστε ακόμη: Αττική Οδός: Το ΤΑΙΠΕΔ αναζητά συμβούλους για το διαγωνισμό της νέας παραχώρησής της
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr