Aegean: Ανάκαμψη από τον Ιούνιο και μετά αναμένει η Aegean
Τι είπε στους θεσμικούς επενδυτές ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Σε 87 εκατομμύρια ανέρχονται τα vouchers, τα οποία έχει εκδώσει η Aegean από την αρχή της πανδημίας του κορονοϊού σε αντικατάσταση εισιτηρίων για προγραμματισμένα ταξίδια πελατών που δεν έγιναν. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης κατά την ενημέρωση των επενδυτών στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, ερωτηθείς σχετικά επισημαίνοντας ότι ορισμένα από αυτά λήγουν το καλοκαίρι, άλλα τον χειμώνα και ορισμένα φτάνουν ακόμα και έως τις αρχές του 2023, ανάλογα με το πότε είχαν εκδοθεί.
Παρόλο που το ζήτημα αυτό θα έχει αντίκτυπο στη ρευστότητα της εταιρείας, δεδομένου ότι ακόμα και αν αυτά χρησιμοποιηθούν από τους κατόχους τους θα αφορούν σε ορισμένες περιπτώσεις ταξίδια που θα γίνουν χωρίς πρόσθετα χρήματα για την εταιρεία ή εάν δε χρησιμοποιηθούν οι κάτοχοί τους θα πρέπει να αποζημιωθούν πλήρως, ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι έως το τέλος της τρέχουσας χρονιάς που υπολογίζεται ότι θα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση, θα έχουν αυξηθεί εκ νέου ικανοποιητικά οι προκρατήσεις εισιτηρίων.
Αναφορικά με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, οι ειδικοί όροι αναμένεται να αποφασιστούν μεταξύ 6 με 12 Μαΐου με τη διαδικασία της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 60 εκατ. ευρώ να εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Μαΐου ώστε μέσα στον Ιούνιο να έχει ολοκληρωθεί η καταβολή της αποζημίωσης των 120 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, το ποσό των 180 εκατομμυρίων ευρώ που θα συγκεντρωθεί κρίνεται επαρκές για τη στήριξη της εταιρείας, η οποία άλλωστε - όπως ανέφερε - επιδεικνύει ανθεκτικότητα διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της ακόμα και έπειτα από 14 μήνες πανδημίας.
Η Aegean «έκαψε» περίπου 280 εκατομμύρια ευρώ το 2020, κάτι το οποίο συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με ρυθμό 18 – 20 εκατομμυρίων το μήνα, δεδομένου ότι εξακολουθούν να υφίστανται περιορισμοί από την πανδημία. Το break even σε μηνιαία βάση αναμένεται να έρθει περίπου τον Ιούνιο, χωρίς αυτό να σημαίνει - όπως διευκρίνισε ο κ. Βασιλάκης - και ταυτόχρονη ανάκτηση των ποσών που έχει «κάψει» η εταιρεία τους 4 με 5 πρώτους μήνες της χρονιάς.
Λίγες ακόμα οι κρατήσεις
Αναφορικά με τις κρατήσεις για τη φετινή χρονιά, ο επικεφαλής του αερομεταφορέα τόνισε ότι επί του παρόντος είναι φτωχές καθώς δεν έχουν αποσαφηνιστεί ακόμα οι όροι των ταξιδιών. Το βλέμμα του τουριστικού κλάδου είναι στραμμένο αφενός στην πορεία των εμβολιασμών και αφετέρου στο «πράσινο πιστοποιητικό», για το οποίο ο κ. Βασιλάκης είπε ότι μπορεί να έχουν επιλυθεί τα νομικά ζητήματα εφαρμογής, αλλά απομένει να διευκρινιστούν τα τεχνικά ζητήματα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η πραγματική ανάκαμψη θα πρέπει να αναμένεται από το τέλος Ιουνίου ή τις αρχές του Ιουλίου οπότε και υπολογίζεται ότι η κίνηση μπορεί να αγγίξει ποσοστό 72% έως 75% της κίνησης του 2019 που ήταν η τελευταία «κανονική» χρονιά πριν την πανδημία ενώ για το σύνολο του έτους η κίνηση εκτιμάται στο 35% μιας κανονικής χρονιάς. Σε κάθε περίπτωση επεσήμανε ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις από τώρα καθώς δεν είναι γνωστό πόσο σύντομα θα φανεί στην αγορά εισιτηρίων ο αντίκτυπος από την πρόοδο των εμβολιασμών και σε ποιο βαθμό η ζήτηση θα επανέλθει.
Ξεκαθάρισε, πάντως, πως είναι ασφαλέστερο ένα σταδιακό άνοιγμα της αγοράς, παρά να χρειαστεί στη συνέχεια να κάνουμε βήματα πίσω γεγονός το οποίο αυξάνει σημαντικά τα λειτουργικά κόστη.
Οσον αφορά τα νέα αεροσκάφη της εταιρίας, ο κ. Βασιλάκης επανέλαβε ότι έχουν ήδη παραληφθεί τα πρώτα οκτώ, ενώ έχει επιμηκυνθεί η περίοδος παραλαβής και άρα προστασίας της ρευστότητας έως το 2026. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε, από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, παραλήφθηκαν τα οκτώ, ένα ακόμα αναμένεται σε περίπου ένα μήνα, ενώ τριάντα προγραμματίζεται να έχουν παραληφθεί την περίοδο 2022 – 2024 και τα υπόλοιπα έως το 2026.
Βαρύ το αποτύπωμα της πανδημίας στα οικονομικά αποτελέσματα
Ισχυρό αρνητικό αποτύπωμα άφησε στα οικονομικά της AEGEAN η πανδημία, καθώς όπως προκύπτει από τη σημερινή ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, το 4ο τρίμηνο του 2020 εμφάνισε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 74%. Συνολικά για την περασμένη χρονιά ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 415 εκατομμύρια ευρώ έναντι του 1,3 δισεκατομμυρίων το 2019, αφήνοντας πίσω του ζημίες ύψους περίπου 228 εκατομμυρίων ευρώ.
Βασει των στοιχείων της εταιρίας, η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.
Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.
Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.
Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €478,4 εκ. κατά το τέλος του 2020. Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, επεσήμανε πως το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών, ενώ σταδιακή ανάκαμψη αναμένεται από το δο εξάμηνο του 2021: «Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr