ΕΡΓΟΣΕ: Σε τροχιά υλοποίηση σιδηροδρομικά έργα 4 δισ. ευρώ
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Σε τροχιά υλοποίησης έχουν εισέλθει σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης κατά τη διάρκεια σημερινής παρουσίασης του έργου της εταιρίας την τελευταία διετία.
Οπως σημείωσε, πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων για τη σύνδεση των κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για τη δημοπράτηση των οποίων αξιοποιείται ο Ανταγωνιστικός Διάλογος. Η α’ φάση του διαγωνισμού για τη δημοπράτηση των 6 έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, συνολικού προϋπολογισμού €4 δισ. βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, με τη διαδικασία να συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς στα υποψήφια σχήματα περιλαμβάνονται σημαντικές εταιρίες του μελετητικού και κατασκευαστικού κλάδου της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Τα έργα συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με το τρένο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Θα συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου του ΕΣΠΑ, καθώς και του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη 2» (Connecting Europe Facility - CEF 2) 2021 -2027.
Για την προώθηση των έργων εκτός της αξιοποίησης του στελεχιακού δυναμικού της ΕΡΓΟΣΕ, η εταιρία προχωρεί στη διενέργεια διαγωνισμών για την ανάθεση Τεχνικών και Νομικών Συμβούλων που θα συνδράμουν σε όλα τα στάδια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Παράλληλα, αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η σύνταξη τευχών δημοπράτησης για Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου -Project Management, που αφορούν στην συνολική εποπτεία της οριστικής μελέτης και κατασκευής των έργων από τους τελικούς Αναδόχους του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων, η ΕΡΓΟΣΕ προώθησε σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων, όπως η διαδικασία απαλλοτρίωσης γραμμικών έργων και η έκδοση οικοδομικών αδειών.
Τα εξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα είναι:
Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες προυπολογισμού 1,68 δισεκ. Ευρώ.
Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης – ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο προυπολογισμού 1,07 δισεκ. ευρώ.
Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών προυπολογισμού 477 εκατ. ευρώ.
Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου προυπολογισμού 391 εκ. ευρώ.
Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφηνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο προυπολογισμού 309 εκ. ευρώ.
Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονικης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης προυποογισμού 53,5 εκ. ευρώ.
Ειδικά σε ό,τι αφορά την επέκταση του Προαστιακού, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να αποκτήσει ακόμα μία στάση - πλέον αυτών που έχουν ανακοινωθεί - στα όρια του δήμου Παλλήνης και συγκεκριμένα στον Γαργηττό, στη συμβολή της Αττικής Οδού με την οδό Γέρακα, αίτημα το οποίο έχει υποβληθεί από τον δήμο.
Οπως επεσήμανε ο κ. Βίνης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «ethnos.gr»: «Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο με τους τοπικούς φορείς και έχουμε συγκεντρώσει και άλλα αιτήματα. Θα τεθούν στους υποψηφίους ώστε αφενός να γνωμοδοτήσουν εάν είναι τεχνικά εφαρμόσιμα, αλλά και αν είναι οικονομικά βιώσιμα».
Σε επίπεδο λειτουργίας, σύμφωνα με τον κ. Βίνη, προβλέπεται ο σαφής διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, τόσο ως προς την παραγωγή έργων, όσο και διοικητικά. Οι δύο εταιρείες αναμένεται να λειτουργούν με αυτοτέλεια έως το τέλος του 2023, ενώ ο διαχωρισμός τους θα υλοποιηθεί με νόμο μέχρι τα τέλη του 2022. Η ΕΡΓΟΣΕ, ως ο κατασκευαστικός βραχίονας του σιδηροδρόμου, θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων υποδομής, δηλαδή νέες χαράξεις, επεκτάσεις του υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις.
Εως σήμερα η ΕΡΓΟΣΕ έχει δημοπρατήσει έργα προυπολογισμού 515,3 εκ. ευρώ, τα οποία δημοπρατήθηκαν με μειοδοτικούς διαγωνισμούς που αφορούν στην πλειονότητά τους την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι, σύμφωνα με τον κ. Βίνη, το γεγονός ότι «αυξήθηκαν οι απορροφήσεις κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίηση των έργων με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε θετικό ρυθμό αύξησης για πρώτη φορά από το 2016».
Ενα από τα πλέον σημαντικά έργα, αλλά και αυτό με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις είναι αυτό της σηματοδότησης και του ETCS στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνα, με απώτερο στόχο τη διασφάλιση της μείωσης του χρόνου διαδρομής στις 3 ώρες και 15 λεπτά στο τμήμα από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη. Προς την κατευθυνση αυτή δρομολογήθηκε η επανεκκίνηση των συμβάσεων που αφορούν στην εγκατάσταση αυτών των ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr