Βενζίνη: Ανεξέλεγκτο ράλι αυξήσεων - Σπάει κάθε ρεκόρ η τιμή της αμόλυβδης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
«Φωτιά» έχουν πάρει οι τιμές της βενζίνης σε ολόκληρη τη χώρα καθώς συνεχίζεται το ανεξέλεγκτο «ράλι αυξήσεων». Η αμόλυβδη έχει πλέον σπάσει και το φράγμα των 2,6 ευρώ το λίτρο σε νησιά, ενώ στην Αθήνα υπάρχουν πλέον πρατήρια που πωλούν τη βενζίνη μία ανάσα κάτω από τα 2,5 ευρώ.
Οι αυξήσεις είναι καθημερινές, με τους οδηγούς να βλέπουν άνοδο των τιμών με 2 και 3 λεπτά το λίτρο. Ενδεικτικά την 1η Μαΐου, η μέση τιμή της αμόλυβδης βρισκόταν στα 2,086 ευρώ ανά λίτρο, στις 6 Μαΐου, πωλούνταν στα 2,150 ευρώ, στις 10 Μαΐου στα 2,179, στις 12 Μαΐου στα 2,191 και στις 18 στα 2,227 ευρώ ανά λίτρο.
Μάλιστα, όπως μεταδόθηκε στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων του OPEN από το Μάιο του 2021 η αύξηση στην τιμή ξεπερνά τα 60 λεπτά το λίτρο! Στα νησιά δε η βενζίνη τείνει να μετατραπεί σε είδος πολυτελείας! Ενδεικτικά στη Νίσυρο πωλείται με 2,61 ευρώ το λίτρο, στην Αμοργό 2,60 ευρώ και στη Φολέγανδρο 2,595.
Την ίδια ώρα, σε τιμές αμόλυβδης έχει φτάσει και το πετρέλαιο κίνησης, παρά την κρατική επιδότηση που φτάνει τα 15 λεπτά το λίτρο. Η μέση πανελλαδική τιμή στο πετρέλαιο κίνησης φτάνει τα 1,888 ευρώ ανά λίτρο, ωστόσο το Diesel στις Κυκλάδες πωλείται στα 2,086 ευρώ και στα Δωδεκάνησα στα 2,005 ευρώ.
Πώς διαμορφώνεται η μέση τιμή
Τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, δείχνουν τη μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης προχθες, Τρίτη, να διαμορφώνεται στα 2,211 ευρώ/λίτρο.
Οπως φαίνεται από τα στοιχεία που δημοσιοποιεί καθημερινά το υπουργείο Ανάπτυξης, Κυκλάδες και Δωδεκάνησα εξακολουθούν να κατέχουν πανελλαδικά το αρνητικό ρεκόρ στις μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων, με 2,385 ευρώ/λίτρο και 2,336 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Σκέψεις για επέκταση του Fuel Pass – Τι προανήγγειλε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Το ενδεχόμενο να επεκταθεί το fuel pass εξετάζει η κυβέρνηση, όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «REAL FM». Σε ό,τι αφορά στην έρευνα που διεξάγεται για τις τιμές των καυσίμων είπε ότι αναμένει τα στοιχεία από τα διυλιστήρια για να τα επεξεργαστεί η υπηρεσία, και επιπλέον έχουν ξεκινήσει έκτακτοι έλεγχοι στα 30 πρατήρια με τις υψηλότερες τιμές και στις εταιρείες μεταφοράς.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός σχολιάζοντας την επικαιρότητα για τις τιμές των καυσίμων σημείωσε: «Η κατάσταση στα καύσιμα είναι πάρα πολύ δύσκολη. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Έχουμε ξεκινήσει ως υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τη μεγαλύτερη έρευνα που μπορούμε στα διυλιστήρια, όπου κάναμε έφοδο με όλη την υπηρεσία του υπουργείου και στα Ελληνικά Πετρέλαια και στη Motor Oil και περιμένουμε να δοθούν τα στοιχεία μέχρι τις 23 του μηνός για να μπορεί να τα επεξεργαστεί η υπηρεσία, όπως έχουμε ξεκινήσει έκτακτους ελέγχους στα 30 πρώτα πρατήρια της χώρας, εννοώ με τις υψηλότερες τιμές. Το ίδιο και στις εταιρείες μεταφοράς. 'Αρα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε η υπηρεσία μας ελέγχει το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας των καυσίμων».
«Όλα αυτά που κάνουμε εμείς καλώς τα κάνουμε και με τη μεγαλύτερη δυνατή αυστηρότητα για να συγκρατήσουμε περαιτέρω άνοδο των τιμών. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε αυξημένες τιμές στα καύσιμα. Οι τιμές στα καύσιμα αυξάνονται για αντικειμενικούς λόγους. Διότι συμβαίνουν ταυτόχρονα η άνοδος της τιμής του αργού πετρελαίου, η πτώση της αξίας του ευρώ σε σχέση με το δολάριο και η έλλειψη βενζίνης επειδή δεν εξάγουν τα Ρωσικά διυλιστήρια».
«Παραδοσιακά ο μήνας με τις υψηλότερες τιμές στα καύσιμα κάθε χρόνο είναι ο Μάιος. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι τον Μάιο κάνουν όλοι τις πολύ μεγάλες αγορές καυσίμων για να συμπληρώσουν και να γεμίσουν τις δεξαμενές τους εν όψει θέρους και έτσι έχει πολύ μεγάλη ζήτηση. Αν δείτε τον κύκλο καυσίμων, ο χειρότερος μήνας είναι ο Μάιος, γι΄ αυτό και βλέπετε και τις πολύ μεγάλες τιμές τώρα. Λογικά θα είναι κάπως χαμηλότερα το καλοκαίρι».
Για το ενδεχόμενο μείωσης φόρων στα καύσιμα είπε:«Εμείς έχουμε πάρει το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό μέτρο ενίσχυσης για το ρεύμα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πολύ μεγάλη διαφορά. Δεν υπάρχει καμία χώρα στην Ευρώπη που να πληρώνει για το ρεύμα αυτά που πληρώνει η Ελλάδα».
«Όσον αφορά στη μείωση του φόρου στα καύσιμα, το έχουν πράγματι κάνει ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες, όχι όμως οι περισσότερες, τέσσερις χώρες έχουν κάνει. Οι υπόλοιπες δεν το έχουν κάνει για τους ίδιους λόγους που δεν το κάνουμε και εμείς.
«Τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ; Να μειώσουμε τους φόρους, να μειώσουμε το ΦΠΑ και να αυξήσουμε τα επιδόματα. Δηλαδή, να μειώσουμε τα έσοδα του κράτους και να αυξήσουμε τις δαπάνες. Αυτό το λέει σε μία χώρα που έχει το μεγαλύτερο λόγο χρέους προς το ΑΕΠ σε όλο τον κόσμο. Το λέει σε μία εποχή που τα επιτόκια δανεισμού στο δεκαετές και για την Ελλάδα και για τις άλλες χώρες έχουν αυξηθεί πολύ και το λέει σε μία στιγμή που συζητείται το αν η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει ή όχι τα επιτόκια, που αν το κάνει, θα προκαλέσει νέο γύρο αυξήσεως των επιτοκίων των χωρών. 'Αρα, στα σοβαρά λέει κάποιος ότι θεωρεί καλή ιδέα να πάει μία χώρα με το μεγαλύτερο λόγο χρέους προς το ΑΕΠ να διακινδυνεύσει τη δημοσιονομική της σταθερότητα και να τεθεί μέσα σ' αυτήν την πρωτοφανή καταιγίδα που περιγράφουμε, στο στόχαστρο των αγορών; Τα θεωρούμε σοβαρά; Ή δεν έχουμε συνειδητοποιήσει εμείς στην Ελλάδα μετά από αυτά που περάσαμε, ότι αν μπει η χώρα στο στόχαστρο των αγορών τελικά αυτός που την πληρώνει είναι ο συνταξιούχος, ο πολίτης και ο φτωχός; Το έχουμε ζήσει πριν από 10 χρόνια. Δεν είναι μακριά».
Για την είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται για αισχροκέρδεια ο υπουργός σημείωσε: «Τα πρόστιμα τα εισπράττει η ΑΑΔΕ. Με βάση τα στοιχεία της, τα περισσότερα έχουν εισπραχθεί ήδη. Δηλαδή οι εταιρίες στις οποίες επιβάλαμε πρόστιμα, δεν προσέφυγαν στη δικαιοσύνη, τα πλήρωσαν. Κι έπεται βροχή προστίμων».
«Δεν χαίρομαι να βάζω πρόστιμα, αλλά είμαστε αναγκασμένοι να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα στην αγορά ότι δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να πάει κάποιος να κερδίσει πάνω σε αυτή την κρίση. Το μήνυμα από την Κυβέρνηση και από εμένα προσωπικά είναι πολύ σαφές. Και ο λόγος που πήγαμε και στα διυλιστήρια προχθές, που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ αυτό, είναι γιατί θέλω να εξηγήσω σε όλους ότι δεν πρόκειται να κυνηγήσουμε απλώς τους μικρούς και να αφήσουμε τους μεγάλους. Δεν υπάρχει κανένας μας, όσο μεγάλος και να είναι που να εξαιρείται αυτή τη στιγμή από την υποχρέωση να μην κερδοσκοπήσει».
Για το εάν θα επεκταθεί το fuel pass και τον Ιούνιο σημείωσε: «Είμαστε από πάνω μήνα, μήνα και βλέπουμε την εξέλιξη. Πιστεύω πως τελικά ναι».
Για τη δήλωση του κ. Αλέξη Τσίπρα ότι «θα αναγκαστεί η κυβέρνηση να πάει σε εκλογές» ο υπουργός σχολίασε: «Επειδή άκουσα πριν τον κύριο Τσίπρα, θα έλεγα ότι πρέπει να βγάζει λίγο λιγότερη χαρά για το γεγονός ότι ο πλανήτης βαδίζει σε μία τεράστια καταστροφή. Αντιλαμβάνομαι ότι πολιτικά μπορεί να του είναι θείο δώρο ότι ξαφνικά ο πλανήτης έχει βρεθεί σε τόσο μεγάλη δυσκολία και άρα, αυτό δυσκολεύει προφανώς και την Ελλάδα, αλλά δεν πρέπει να βγάζεις χαρά για αυτό. Είναι κακό. Ζημιά παθαίνει η ανθρωπότητα αυτή τη στιγμή, δεν είναι κέρδος. Λοιπόν τώρα, όσον αφορά το τι θα γίνει. Έχει τοποθετηθεί τόσες φορές ο Πρωθυπουργός που νομίζω είναι κουραστικό να επαναλάβω τα ίδια».
Οπως φαίνεται από τα στοιχεία που δημοσιοποιεί καθημερινά το υπουργείο Ανάπτυξης, Κυκλάδες και Δωδεκάνησα εξακολουθούν να κατέχουν πανελλαδικά το αρνητικό ρεκόρ στις μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων, με 2,385 ευρώ/λίτρο και 2,336 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
«Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr