Αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ 4,5% - Ποιος ο λόγος
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Εμφανής είναι η επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022
Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε 4,5%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις και όχι στην αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%.
Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.
Ποια προϊόντα είχαν αύξηση των πωλήσεων
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).
Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).
- Τι κρύβεται πίσω από τις ευθείες τουρκικές απειλές για την υφαλοκρηπίδα: Τα μηνύματα που θα στείλει ο Μητσοτάκης από το Βερολίνο
- Μανιφέστο επιθετικότητας από την Τουρκία: Τα 3 μηνύματα Τσαβούσογλου – Γιατί όξυνε τη ρητορική της η Άγκυρα
- Πώς θα είναι οι «έξυπνοι» συρμοί σε Μετρό Θεσσαλονίκης και Γραμμή 4 σε Αθήνα: Θα μετρούν βάρος επιβατών, θα κάνουν δρομολόγια ακόμα και ανά 75 δευτερόλεπτα
- Φόρος κληρονομιάς: Ποιες δηλώσεις και από πότε υποβάλλονται ηλεκτρονικά - Οδηγός
- «Food with no money»: Tο νέο τρεντ του TikTok και 10 low budget φαγητά
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr