Δέσμευση Καραμανλή ότι δεν θα αυξηθούν οι τιμές των διοδίων από την Πρωτοχρονιά - Ασαφής ακόμα ο τρόπος
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
«Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει να γίνει αύξηση των διοδίων» ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής μέσω δηλώσεών του σε τηλεοπτικό σταθμό, επιχειρώντας να απαντήσει στη λογική - βάσει των όρων των συμβάσεων παραχώρησης - αγωνία για μεγάλες ανατιμήσεις στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων ανάλογες του πληθωρισμού που έχει σκαρφαλώσει σε δυσθεώρητα ύψη.
Παρά το γεγονός όμως ότι μας χωρίζουν περίπου 20 ημέρες από την εκπνοή της χρονιάς, ο υπουργός άφησε αδιευκρίνιστο το πώς θα μπορούσαν να παρακαμφθούν οι όροι των ισχυουσών συμβάσεων παραχώρησης, οι οποίοι συνδέουν το αντίτιμο με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Υπενθυμίζεται ότι το αντίτιμο των διοδίων είναι συνδεδεμένο με τον πληθωρισμό, όπως ρητά αναφέρεται στις συμβάσεις παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος), της Νέας Οδού (Ιόνια Οδό και τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ), της Κεντρικής Οδού (Άξονας Κεντρικής Ελλάδας), του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου (τμήμα Μαλιακός – Κλειδί), του Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) και της Γέφυρας (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου).
Για τον λόγο αυτό, τα προηγούμενα χρόνια τα διόδια μεταβάλλονταν κάθε Πρωτοχρονιά με μικρές αυξήσεις δεδομένου του χαμηλού πληθωρισμού, ενώ λίγες χρονιές είχαν καταγραφεί και μικρές μειώσεις της τάξης των λίγων ευρωλεπτών. Ωστόσο, φέτος τα δεδομένα του πληθωρισμού κοντά στο 10% αλλάζουν εντελώς το τοπίο και βάσει των συμβάσεων, οι αυξήσεις θα μπορούσαν να σκαρφαλώσουν ακόμα και τα 35 λεπτά του ευρώ σε ορισμένους σταθμούς για τα ΙΧ και να αγγίξουν ακόμα και το 1 ευρώ για τα φορτηγά.
Παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, πηγές του υπουργείου δεν ξεκαθάρισαν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται το υπουργείο να υποχρεώσει τους παραχωρησιούχους να μην αυξήσουν τα διόδια παραπέμποντας στο προσεχές διάστημα οπότε και «θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις».
Ο ίδιος ο υπουργός, πάντως, αναφέρθηκε και στην πολυσυζητημένη χιλιομετρική χρέωση της μετακίνησης στις Εθνικές Οδούς: «Όπως έχει γίνει παραδείγματος χάρη στην Πελοπόννησο, έτσι και στις υπόλοιπες παραχωρήσεις, θα πάμε σε μία διαδικασία όπου σιγά - σιγά θα δείτε να μπαίνουν χιλιομετρικές χρεώσεις. Αυτό είναι το δίκαιο. Αυτό συμβαίνει και στις άλλες χώρες της Ευρώπης», ανέφερε προαναγγέλλοντας ανακοινώσεις για τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια χωρίς και πάλι όμως να αναφέρεται σε κάποιο σχετικό χρονοδιάγραμμα.
Από την πλευρά των παραχωρησιούχων δεν έχει υπάρξει ακόμα κάποια επίσημη τοποθέτηση για το ζήτημα των διοδίων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει βρεθεί κοινός τόπος με το υπουργείο.
Η κυβέρνηση, πάντως, πιέζει αφόρητα δεδομένου ότι δε θα ήθελε να εκκινήσει αυτήν την κρίσιμη εκλογική χρονιά με μεγάλες αυξήσεις στα διόδια, οι οποίες λόγω της φύσης τους αφορούν το σύνολο των πολιτών που είναι ήδη αντιμέτωπο με τεράστια ακρίβεια τόσο στην ενέργεια όσο και σε κάθε άλλο αγαθό συμπεριλαμβανομένων και των βασικών.
Μία από τις λύσεις που ακούγονται ώστε να παραμείνουν σταθερές οι τιμές των διοδίων είναι να υπάρξει παράταση των συμβάσεων παραχώρησης και μετά το 2037, χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις.
Η μείωση στην Αττική Οδό
Υπενθυμίζεται ότι λίγες ημέρες πριν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει τη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό από το 2024 με τη νέα σύμβαση παραχώρησης στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση αντί για τα 2,8 που είναι σήμερα. Το υπουργείο Υποδομών όχι μόνο είχε απορρίψει την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ που «τρέχει» τον διαγωνισμό για κυμαινόμενα διόδια με υψηλότερο αντίτιμο τις ώρες αιχμής, αλλά ουσιαστικά τη χαρακτήρισε αστήρικτη, καθώς ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για κλείσιμο ενός κύκλου «ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».
Να σημειωθεί ότι, όπως διευκρίνισε ο υπουργός σήμερα, στην Αττική Οδό δεν μπορεί να υπάρξει αναλογική χρέωση καθώς πρόκειται για περιφερειακό δρόμο.
- Live η ομιλία Μητσοτάκη για τις αλλαγές στην ΕΥΠ - Οι 7 τομείς του νομοσχεδίου
- Φωτιά στο Μάτι: Σπαρακτική κατάθεση εγκαυματία - «Όπως τρέχουμε λιώνουν τα πόδια του, φώναζε "μαμά σώσε με"»
- Δημοσίευμα «βόμβα» των New York Times: Η ελληνική κυβέρνηση έδωσε άδεια στην Intellexa για εξαγωγή του Predator
- Μεγάλο άλμα στην τιμή του φυσικού αερίου - Σε χαμηλό έτους το πετρέλαιο
- Σοκ στην Τουρκία: Πατέρας πάντρεψε την 6χρονη κόρη του με 29χρονο - Κατηγορείται ότι την κακοποιούσε καθημερινά
- Το air fryer αποτελεί την λύση στην ακρίβεια; Μια συσκευή που μπορεί εύκολα να σου γλιτώσει χρόνο και χρήμα
Ο Μπάμπης Στόκας αποκάλυψε πως προέκυψε το όνομα Πυξ Λαξ - «Μας μπέρδευαν με τους Ζιγκ Ζαγκ»
Πηγές ΥΠΕΞ για την ΑΟΖ Τουρκίας-Συρίας: Μεταβατική η κατάσταση, κανείς δεν νομιμοποιείται να κάνει συμφωνίες
Ο βασιλιάς Κάρολος αλλάζει την παράδοση και απευθύνει το χριστουγεννιάτικο του μήνυμα από παρεκκλήσι νοσοκομείου
Η ηλεκτροκίνηση «πάτησε» γκάζι παγκοσμίως το 2024 - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη φετινή χρονιά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr