Τι αλλάζει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων
NewsroomΤο επιχειρησιακό σχέδιο για τη σταδιακή αύξηση στα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς καθώς και τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού, περιέγραψε στο Star, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι και την «επόμενη ημέρα» αυτό που θα παίξει βασικό ρόλο είναι η ατομική ευθύνη που θα επιδείξουν οι επιβάτες, οι θα πρέπει να συνεχίσουν να κρατούν τις αποστάσεις. Μάλιστα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο υποχρεωτικής χρήσης μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Θα περάσουμε σε ένα μεταβατικό στάδιο, κατά το οποίο θα ξαναβγούμε σιγά-σιγά στην κοινωνία. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αυξήσουμε και τα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
«Θα πάμε στα 950 με 1.100 λεωφορεία στην Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα πάει γύρω στα 350 λεωφορεία, γιατί έχουμε ήδη κάνει τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ» ανέφερε, εξηγώντας ότι δυστυχώς είναι πρακτικά αδύνατο λόγω της μη ανανέωσης του στόλου τα τελευταία χρόνια να κυκλοφορεί ένα αστικό λεωφορείο ανά πέντε λεπτά ή ένας συρμός του Μετρό ανά λεπτό και προσθέτοντας ότι για αυτό το λόγο μπαίνει και ένα στοιχείο ατομικής ευθύνης των επιβατών.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σήμερα στο τέλος κάθε βάρδιας γίνεται εντατική απολύμανση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επιβεβαίωσε ότι το υπουργείο εξετάζει, σε επαφή με τους ειδικούς του υπουργείου Υγείας, οι επιβάτες να φορούν προστατευτικό εξοπλισμό, δηλαδή μάσκες, και σημείωσε ότι οι οδηγοί των λεωφορείων έχουν ήδη εξοπλιστεί με μάσκες. Τόνισε δε ότι πρέπει όλοι να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας, καθώς στα αστικά λεωφορεία και το Μετρό δεν μπορεί να επιβληθεί εύκολα η πληρότητα 50%, σε αντίθεση με τρένα και ΚΤΕΛ όπου υπάρχουν αριθμημένες θέσεις. «Επομένως θα παίξει ρόλο η ατομική ευθύνη και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας όλους τους πολίτες να προστατεύσουν και τον εαυτό τους αλλά και το διπλανό τους.
Όσον αφορά στις αεροπορικές μεταφορές, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ζητήσει από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ να επεξεργαστεί η Κομισιόν συγκεκριμένη πρόταση για την επανέναρξη των αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη. Τόνισε ότι πρόθεση είναι να βρεθεί μία κοινή ευρωπαϊκή πολιτική, ενώ ξεκαθάρισε "Θέλουμε τουρισμό, αλλά θέλουμε και να προστατέψουμε τη δημόσια υγεία των Ελλήνων".
Σχετικά με τα μεγάλα έργα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε καταρχήν ότι τα εργοτάξια παρέμειναν σε λειτουργία σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών και εκτίμησε ότι την επόμενη ημέρα «πρέπει να κινηθούμε με πολύ γρήγορες διαδικασίες και εδώ και πάλι η Ευρώπη πρέπει να παίξει ένα ρόλο. Πρέπει δηλαδή να ξεφύγουμε από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες καθυστερούν τα μεγάλα έργα». Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει ένα «πακέτο» έργων ύψους 13 δισ ευρώ και θα διορθώσει τον νόμο των δημοσίων συμβάσεων, αλλά και η Ευρώπη από την πλευρά της πρέπει να ξεμπλοκάρει τη γραφειοκρατία.
- Ο Μπάμπης Στόκας αποκάλυψε πως προέκυψε το όνομα Πυξ Λαξ - «Μας μπέρδευαν με τους Ζιγκ Ζαγκ»
- Πηγές ΥΠΕΞ για την ΑΟΖ Τουρκίας-Συρίας: Μεταβατική η κατάσταση, κανείς δεν νομιμοποιείται να κάνει συμφωνίες
- Ο βασιλιάς Κάρολος αλλάζει την παράδοση και απευθύνει το χριστουγεννιάτικο του μήνυμα από παρεκκλήσι νοσοκομείου
- Η ηλεκτροκίνηση «πάτησε» γκάζι παγκοσμίως το 2024 - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη φετινή χρονιά