Πολιτική|30.10.2020 11:13

Πέτσας: «Δεν υπάρχουν λεφτά για τα Μέσα της Περιφέρειας - Νέα μέτρα στήριξης για τον κορονοϊό»

Σοφία Σπίγγου

Την επέκταση της αποκαλούμενης «λίστας Πέτσα» και σε περιφερειακά μέσα ενημέρωσης ζήτησε μέσω ερώτησής του ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου προς τον υφυπουργό παρά τον πρωθυπουργό Στέλιο Πέτσα. «Συμφωνούμε ότι η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε το ρόλο της ενημέρωσης και βέβαια των περιφερειακών μέσων. Η πράξη έδειξε ότι η κυβέρνηση και στην κατανομή των 20 εκατομμυρίων αδίκησε κατάφωρα τα περιφερειακά μέσα και βεβαίως στην κατανομή των 2 εκατομμυρίων πρόσφατα η οποία ήρθε μόνο για τα κεντρικά τηλεοπτικά μέσα. Η εφαρμογή προγραμμάτων επιδότησης εργασίας και όχι αναστολής, η παράταση έκπτωσης του ενοικίου της Digea, το πρόγραμμα ενημέρωσης για την πανδημία για να αποκατασταθεί η αδικία...Το ερώτημα είναι αυτά τα θέματα σας έχουν απασχολήσει; Ποιες οι αποφάσεις σας;» ρώτησε ο κ. Κεγκέρογλου. 

Την σειρά προγραμμάτων της κυβέρνησης για την ενίσχυση των πολιτών επανέλαβε ο κ. Πέτσας, ενώ επεσήμανε ότι έχει γίνει μείωση φόρων αλλά και πως η κυβέρνηση εξετάζει φόρους υπέρ τρίτων, όπως ο φόρος υπέρ τυφλών.

«Σχετικά με την παράταση έκπτωσης από την Digea έγινε από αυτή την κυβέρνηση και εφαρμόστηκε για πέντε μήνες και έδωσε ανάσα. Δεν υπάρχει άλλο δημοσιονομικό περιθώριο για να συνεχιστεί αυτή η παράταση» ανέφερε ο κ. Πέτσας, συμπληρώνοντας ότι «υπάρχουν τα μέτρα στήριξης των τηλεοπτικών σταθμών που ισχύουν για όλα τα μέσα ενημέρωσης, όπως το πρόγραμμα "Συν-Εργασία", αλλά και μια σειρά από άλλα μέτρα που σήμερα θα ενισχυθούν περαιτέρω μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και τον αρμόδιο υπουργό οικονομικών».

Ο κ. Πέτσας προανήγγειλε παράταση της υποχρεωτικής δημοσίευσης κρατικών προκηρύξεων και διακηρύξεων και ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση θα κάνει καμία κίνηση στο ζήτημα κατάργησης εισφοράς 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, αφού η υπόθεση βρίσκεται στο ΣτΕ.

«Όταν μειώθηκε  ο φόρος των τηλεοπτικών διαφημίσεων από το 20% στο 5% έγινε επειδή θεσπίστηκε ο φόρος 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ. Επομένως όσο εκκρεμεί η υπόθεση στο ΣτΕ  δεν πρόκειται να εξεταστεί τίποτα παραπάνω».

Σχετικά με τις καμπάνιες «μένουμε ασφαλείς» και «μένουμε Σπίτι», ο κ. Πέτσας υπογράμμισε ότι «είχαν στόχο μέγιστη ταχύτητα και μέγιστη κάλυψη και αποτελεσματικότητα ως προς την λήψη του  μηνύματος που έπρεπε εκείνη τη στιγμή να μεταδοθεί για τις συνθήκες της πανδημίας», ενώ υπογράμμισε ότι η δεύτερη «καμπάνια των 2 εκατομμυρίων ευρώ στα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας είναι η πιο συμφέρουσα γιατί πετυχαίνει το καλύτερο αποτέλεσμα με το μικρότερο δυνατό κόστος». 

Στο επιχείρημα αυτό, ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου επέμεινε πως «θα έπρεπε να περιλαμβάνονται και τα περιφερειακά γιατί έχουν το 25% της τηλεθέασης. Μπορούσατε να δώσετε 2,5 εκατομμύρια και να είναι όλα όπως πρέπει» με τον κ. Πέτσα να απαντά: «Τα περιφερειακά μέσα δεν είναι μόνο οι τηλεοπτικοί σταθμοί, αλλά είναι το ραδιόφωνο, ιστοσελίδες, εφημερίδες, είναι όλα όσα συμμετείχαν στην πρώτη καμπάνια. Φροντίσαμε το ποσό που έφτασε τα περιφερειακά μέσα να αυτά που αγγίζει το 26% του συνολικού ποσού.».

μέτρα κορονοϊόςλίστα ΠέτσαΣτέλιος ΠέτσαςΚορονοϊόςDIGEA