Aegean: Στη Βουλή η κόντρα κυβέρνησης - αντιπολίτευσης για το πακέτο ενίσχυσης
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτη Βουλή μεταφέρθηκε η κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για το πακέτο στήριξης της Aegean ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, με αιχμή της σφοδρής κριτικής τη μη απόκτηση μετοχών εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου ως αντιστάθμισμα της κρατικής ενίσχυσης.
Ο Τομεάρχης Μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκος Παππάς απηύθυνε αυστηρή προειδοποίηση στον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή για τις επόμενες κινήσεις του ΣΥΡΙΖΑ που δε θα περιορίζονται στο ελληνικό κοινοβούλιο, ενώ και ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής, Χρήστος Γκόκας τόνισε ότι η ενίσχυση πρέπει να προχωρήσει εφόσον δοθούν μετοχές και όχι δυνητικές μετοχές και ο ιδιώτης συμμετάσχει με δικά του κεφάλαια.
Αναλυτικά, ο κ. Παππάς κατά την τοποθέτησή του στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ξεκαθάρισε ότι θέση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είναι η υπεράσπιση του πτητικού έργου και της συνδεσιμότητας της χώρας με το σεβασμό του χαρακτηριστικού της νησιωτικότητας και των θέσεων εργασίας, αλλά όχι των ιδιοκτησιών: «Τη συμφωνία με την Aegean σας υποσχόμαστε ότι θα τη βρείτε μπροστά σας. Διότι άμεση ενίσχυση χωρίς να παίρνει το δημόσιο συμμετοχή και χωρίς να εξασφαλίζεται, ελέγχεται πολλαπλώς. Όχι μόνο πολιτικά. Τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου πρέπει να δείξετε ότι τα σέβεστε. 120 εκατ. ευρώ είναι το 40% των μετοχών της Aegean και εσείς παίρνετε μηδέν» είπε συμπληρώνοντας πως «δε θα κινηθούμε μόνο σε επίπεδο ελληνικού κοινοβουλίου. Μη μας πείτε ότι δε σας προειδοποιήσαμε».
Πληροφορίες θέλουν την αξιωματική αντιπολίτευση να είναι έτοιμη να αναδείξει το ζήτημα και στο ευρωκοινοβούλιο, ενώ δεν αποκλείεται και κινητοποίηση της ευρωομάδας για την υποβολή σχετικής ερώτησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Κατά την ομιλία του ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια αναδρομή στην ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής και τις αιτιάσεις ότι αποτελούσε δημόσιο μονοπώλιο συμπληρώνοντας πως πλέον υπάρχει «ιδιωτικό μονοπώλιο, το οποίο μας στοιχίζει χωρίς να λαμβάνουμε ανταλλάγματα» φέρνοντας ως παράδειγμα αερομεταφορείς του εξωτερικού όπως η Lufthansa, οι οποίοι δέχτηκαν βοήθεια έναντι τμήματος του μετοχικού τους κεφαλαίου.
«Η Aegean παίρνει τα χρήματα και το δημόσιο κρατάει το ρίσκο, αφού δεν μπορεί να προβλεφθεί - αν αγοράσουμε μετοχές - πότε και πόσο θα αυξηθεί η τιμή τους για να πάρει πίσω τα λεφτά του το δημόσιο» είπε προσθέτοντας ότι «όλα τα δεδομένα δείχνουν πως όταν κλείστηκε η συμφωνία κυβέρνησης – Aegean υπήρχε βεβαιότητα ζημίας».
Για στήριξη της Aegean μέσω κρατικής ενίσχυσης, αλλά υπό δύο βασικές προϋποθέσεις μίλησε και ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής και αγορητής στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, Χρήστος Γκόγκας. Αυτές είναι η διασφάλιση του Δημόσιου Συμφέροντος αλλά και των εργαζομένων. Να δοθούν μετοχές (χωρίς Δικαίωμα ψήφου) που θα μπορούν να πωληθούν και όχι δυνητικές μετοχές, με δικαίωμα εξαγοράς καθώς επίσης και η συμμετοχή του Ιδιώτη με δικά του κεφάλαια: «Καλούμε την κυβέρνηση να δείξει το ίδιο ενδιαφέρον, την ίδια πρόνοια και για τη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων» είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης κατά τη δική του τοποθέτηση ανέφερε ότι «υπάρχει συμφωνία και στην οικονομική ενίσχυση με χρήματα του ελληνικού λαού, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ των αεροπορικών εταιρειών που κάνουν πογκρόμ απολύσεων».
Η απάντηση του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή
«Θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ να παρατήσουμε στην τύχη τους 12.000 εργαζόμενους;» αναρωτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής προσθέτοντας πως κάτι τέτοιο δε θα εξυπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον. Ο ίδιος επανέλαβε ότι το πακέτο στήριξης των 120 εκατομμυρίων ευρώ προβλέπει «και ιδιωτική συμμετοχή κατά το ήμισυ της κρατικής ενίσχυσης, δηλαδή ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα προέλθει από τους μετόχους της Aegean. Ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζονται και τα συμφέροντα του Δημοσίου».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση κάνει αυτό που επιτάσσει το εθνικό συμφέρον και ταυτόχρονα διασφαλίζει τον εγχώριο ανταγωνισμό και στηρίζει συνολικά τον κλάδο των αερομεταφορών, που έχει υγιείς επιχειρήσεις, είναι κρίσιμος για την εθνική οικονομία, την προσβασιμότητα σε όλες τις περιοχές της χώρας και τον τουρισμό.
Υπενθύμισε άλλωστε ότι η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή της κρίσης στήριξε τόσο σειρά αεροπορικών εταιρειών, όπως η Aegean και η Sky Express, αλλά και τους παρόχους, όπως την Fraport.
Ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι τα κόμματα της αριστεράς παρουσιάζουν έναν «εικονικό σπαραγμό, όπου τα πάντα ιδιωτικοποιούνται και τα πάντα είναι στο κόκκινο», ενώ κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «επενδύει πολιτικά στην πανδημία και σπεκουλάρει στην επιδείνωσή της χρωματίζοντας πολιτικά ζητήματα που δεν θα έπρεπε».
Προσέθεσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δε θα έπρεπε να μιλά για νεοφιλελευθερισμό: «Μη μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος δήμευσε όλη την περιουσία του Δημοσίου για 99 χρόνια στο Υπερταμείο. Μη μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως την ιδιωτικοποίησε», τόνισε και πρόσθεσε: «Εμείς αυτά που λέμε τα πιστεύουμε. Εσείς αυτό που κάνετε είναι πολιτικές πιρουέτες».
- Πολυτεχνείο: Στην ισραηλινή πρεσβεία η κεφαλή της πορείας – Επεισόδια στη Θεσσαλονίκη – Live ενημέρωση
- Πετάει για τις ΗΠΑ ο Αντώνης Σαμαράς: Οι επαφές με την ομογένεια και οι επόμενες κινήσεις του
- Ζιζέλ Πελικό: Στις 20 Δεκεμβρίου η απόφαση για τους 200 βιασμούς της με «ενορχηστρωτή» τον ίδιο της τον σύζυγο
- Live Φινλανδία - Ελλάδα: Το τελευταίο ματς της Εθνικής για τον όμιλο του Nations League