Πολιτική|06.01.2019 17:58

Παπαδημούλης για Ryanair: Να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα

Newsroom

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, κατέθεσε επείγουσα ερώτηση στην Κομισιόν, αναφορικά με το περιστατικό της Ryanair που ταλαιπώρησε εκατοντάδες Έλληνες επιβάτες κατά την πτήση Λονδίνο – Θεσσαλονίκη – Τιμισοάρα.

«Η Κομισιόν να αναλάβει πρωτοβουλίες που θέτουν τους επιβάτες και τα δικαιώματά τους σε προτεραιότητα, όταν αυτά συγκρούονται με τέτοιες πολιτικές χαμηλού κόστους των αεροπορικών εταιριών», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Παπαδημούλης, κάνοντας αναφορά στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004 ο οποίος αναφέρει ρητά ότι η αεροπορική εταιρία φερει την ευθύνη των επιλογών αναφορικά με τέτοιες έκτακτες συνθήκες.

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητεί από την Κομισιόν να λάβει πρωτοβουλίες οι οποίες «θα θέτουν πραγματικά σε προτεραιότητα τους επιβάτες και την ασφαλή και δίκαιη μεταχείρισή τους». 

Αναλυτικά, η ερώτηση του κ. Παπαδημούλη: 

«Στις 4 Ιανουαρίου 2019, η RyanAir επικαλούμενη τις έκτακτες καιρικές συνθήκες αποφάσισε να αλλάξει τον τόπο προσγείωσης της πτήσης RYR8582 από Λονδίνο προς Θεσσαλονίκη και να προσγειώσει το αεροπλάνο στην Ρουμανική πόλη Τιμισοάρα, σχεδόν 800 χιλιόμετρα μακριά. Με δεδομένη την ευθύνη που φέρει η εταιρία σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό 261/2004 για τον καθορισμό εναλλακτικών αεροδρομίων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, η RyanAir επέλεξε προφανώς για λόγους κόστους, όχι κάποιο από τα ανοιχτά αεροδρόμια στην Ελλάδα ή και σε κάποια γειτονική χώρα άλλα σε κάθε περίπτωση κοντά στην Θεσσαλονίκη, άλλα το φθηνό αεροδρόμιο της Τιμισοάρα. Επιλογή ανεύθυνη και κοινωνικά προκλητική.

Αποτέλεσμα ήταν οι επιβάτες μεταξύ των οποίων και παιδιά να ταλαιπωρηθούν υπερβολικά. Λύση έδωσε η Ελληνική Κυβέρνηση η οποία ναύλωσε αεροπλάνο της Aegean το οποίο και μετέφερε τους επιβάτες στην Θεσσαλονίκη.

Με δεδομένο τον κανονισμό 261/2004 και την μεγάλη ευθύνη της RyanAir, ερωτάται η Κομισιόν:

  1. Πώς προστατεύει στα δικαιώματα των επιβατών όταν αυτά συγκρούονται με μία τέτοια πολιτική χαμηλού κόστους των αεροπορικών εταιριών;
  2. Τι πρωτοβουλίες σκοπεύει να αναλάβει ώστε να το θεσμικό πλαίσιο να θέτει πραγματικά σε προτεραιότητα τους επιβάτες και την ασφαλή και δίκαιη μεταχείρισή τους;». 

Το χρονικό της ταλαιπωρίας

Όλα συνέβησαν το βράδυ της Παρασκευής, όταν λόγω καιρικών συνθηκών το αεροσκάφος της Ryanair δεν μπόρεσε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», επέστρεψε στη Ρουμανία και ουσιαστικά παράτησε τους τουλάχιστον 200 επιβάτες της πτήσης στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα. 

Ένας εκ των επιβατών, μιλώντας στο OPEN TV, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Μας κατέβασαν παραπλανώντας μας και διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός για το τι θα γινόταν από εκεί και πέρα. Μας παράτησαν σε ένα μικρο αεροδρόμιο χωρίς άλλα δρομολόγια στη μέση του πουθενά». 

Σύμφωνα με μαρτυρίες, οι Ρουμανικές αρχές υποχρέωσαν τους επιβάτες να μείνουν σε έναν μικρό διάδρομο αναμονής όπου και επικρατούσαν πολικές θερμοκρασίες. Ωστόσο στις 08:00 το πρωί τους είπαν ότι μπορούν να μετακινηθούν σε ξενοδοχείο. «Ήρθε η αστυνομία του αεροδρομίου και μας είπε ότι η εταιρεία μας προσφέρει ξενοδοχείο, κάτι που αρνηθήκαμε γιατί το χρειαζόμασταν χθες το βράδυ, όχι σήμερα το πρωί», δήλωσε η κ. Ταυρίδου, που βρισκόταν στην εν λόγω πτήση.

Η «οδύσσεια» των 89 επιβατών που παρέμεναν στην Τιμισοάρα έλαβε τέλος όταν επέστρεψαν στην Ελλάδα με πτήση που ναύλωσε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έπειτα από συνεννόηση με την αεροπορική εταιρεία Aegean. 

RyanairΔημήτρης Παπαδημούληςπτήση