Μητσοτάκης από ΟΣΥ: 500 νέα λεωφορεία σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο
Αλέξανδρος ΔιαμάντηςΤο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στην οδό Πέτρου Ράλλη επισκέφτηκε νωρίς το πρωί της Παρασκευής 9 Απριλίου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προκειμένου να συνομιλήσει με τους εργαζόμενους, με αφορμή την παραλαβή 40 ακόμα λεωφορείων, τα οποία εντάσσονται σήμερα στο δυναμικό της εταιρείας στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδίου για τη ριζική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, που ήδη εκτυλίσσεται με 450 νέα λεωφορεία ήδη να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα και διπλασιασμό τους στόλου στη Θεσσαλονίκη.
«Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πρωτίστως τα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μία δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορονοϊός. Η ανάγκη αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική λόγω του κορονοϊού και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας», δήλωσε, συνομιλώντας με οδηγούς, ενώ υπογράμμισε πως «θα συνεχίσουμε στην κατεύθυνση της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει».
Διαβάστε επίσης: Πελώνη για εμβόλιο AstraZeneca: Εξετάζεται το όριο στις ηλικίες
Τα οχήματα που εντάχθηκαν σήμερα στους κόλπους της ΟΣΥ τοποθετήθηκαν σε επιβαρυμένες γραμμές και αποτελούν μέρος των 300 οχημάτων που, μέσω προγράμματος leasing, ενισχύουν, με παραδόσεις κάθε εβδομάδα, τον στόλο των αστικών λεωφορείων στην Αττική.
Τα νέα λεωφορεία «θα βγουν σήμερα στους δρόμους της Αθήνας, στις πιο επιβαρυμένες γραμμές προκειμένου να μειώσουμε τον συνωστισμό εκεί που παρατηρείται. Γιατί είναι σημαντικό να πούμε κιόλας ότι δεν παρατηρείται παντού συνωστισμός -εσείς εξάλλου το ξέρετε. Υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες γραμμές οι οποίες πρέπει σε πρώτη φάση θα υποστηριχθούν», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
Άλμα με 450 επιπλέον λεωφορεία στην Αθήνα
Το leasing είναι μία μόνο πτυχή του ευρύτερου σχεδίου ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες το 2019 είχαν ήδη διανύσει μία και πλέον δεκαετία αποεπένδυσης, κατά την οποία δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη στο Μετρό ή στα λεωφορεία, ενώ δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα όχημα για τις ανάγκες των λεωφορειακών γραμμών.
Στο πλαίσιο αυτό, η εικόνα εγκατάλειψης αντιστράφηκε και ο στόλος των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας ενισχύθηκε κατά 450 οχήματα, αριθμώντας σήμερα 1.300 οχήματα. Αυτό είχε απτό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς τα δρομολόγια ανά ημέρα αυξήθηκαν κατά περίπου 23%, από 14.200 το 2019 σε 17.500 δρομολόγια σήμερα.
Πέραν του leasing, 200 λεωφορεία προήθλαν από σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και δεκάδες άλλα προστέθηκαν στο ενεργό δυναμικό της ΟΣΥ χάρη στην ανάταξη και επισκευή οχημάτων, δεδομένου ότι οι δαπάνες για επισκευές και συντήρηση του στόλου έχουν υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με το 2019.
«Θέλω να ξέρετε ότι έχουμε κάνει το αδύνατο, δυνατό. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρει κανείς λεωφορεία σε αυτή τη συγκυρία, πόσω μάλλον μεταχειρισμένα λεωφορεία από leasing, δεν περισσεύουν αυτά τα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Έχει καταβληθεί μία τεράστια προσπάθεια από το Υπουργείο και από τη διοίκηση να βρεθούν αυτά τα λεωφορεία. Και εν πάση περιπτώσει, 500 καινούργια λεωφορεία μέσα σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν πριν από 12-13 χρόνια»
Η διεύρυνση του στόλου συνοδεύτηκε από αύξηση του προσωπικού, καθώς ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο διαγωνισμός για 609 προσλήψεις για τις ανάγκες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. «Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε κάνει προσλήψεις όπως δεσμευτήκαμε, για πρώτη φορά. Το είπατε κι εσείς, οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν ουσιαστικά πριν από 12-13 χρόνια», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
«Σήμερα έχουμε το τέταρτο βήμα ενός συγκεκριμένου σχεδίου. Το πρώτο ήταν η ανάταξη του στόλου, αυξήσαμε τις δαπάνες για επισκευές πάνω από 200%. Το δεύτερο είχε να κάνει με την ενίσχυση του στόλου με τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τα ΚΤΕΛ. Το τρίτο και το πιο σημαντικό ήταν οι προσλήψεις, Το τέταρτο, το βλέπουμε σήμερα, είναι τα 300 λεωφορεία με leasing τα οποία θα αυξήσουν σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα. Και το τελευταίο -όπως αναφερθήκατε κι εσείς- είναι ο μεγάλος διαγωνισμός», δήλωσε από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος συνόδευσε τον Πρωθυπουργό.
«Ευχαριστώ» για την προσφορά των εργαζομένων εν μέσω πανδημίας
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους εργαζόμενους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των νέων οχημάτων, με έμφαση στην ασφάλεια και την άνεση που παρέχουν στους επιβάτες. Τους ευχήθηκε καλή αρχή ενώ ευχαρίστησε σύσσωμο το προσωπικό για το έργο του, ειδικά εν μέσω πανδημίας. «Είναι κάτι που εκτιμούμε ιδιαίτερα αλλά κυρίως νομίζω το εκτιμά το επιβατικό κοινό της πόλης, το οποίο στηρίζει τις αστικές συγκοινωνίες, όπως εξακολουθούμε να τις στηρίζουμε και εμείς», σημείωσε.
Με την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος leasing θα κυκλοφορούν στην Αθήνα 1.500 λεωφορεία και θα εκτελούνται καθημερινά περίπου 21.000 δρομολόγια, ενισχύοντας περαιτέρω το έργο των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Διπλασιάστηκαν τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη
Ανάλογη εικόνα με την Αθήνα επικρατεί στη Θεσσαλονίκη, όπου τα διαθέσιμα λεωφορεία σχεδόν διπλασιάστηκαν και ανέρχονται σήμερα σε 454. «Η ίδια προσπάθεια, φυσικά, έχει γίνει και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν προστεθεί συνολικά 220 καινούργια λεωφορεία», δήλωσε ο Πρωθυπουργός.
Αυτό επετεύχθη χάρη χάρη στη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, τον διαγωνισμό leasing και την παραλαβή οχημάτων από τη Λειψία. Είναι ενδεικτικό ότι από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη καθημερινά κατά μέσο όρο λιγότερα από τα μισά ανήκαν στον παλιό στόλο.
Διαγωνισμός για τη μόνιμη ενίσχυση του στόλου με 1.300 οχήματα
Το επόμενο βήμα για την ενίσχυση των αστικών λεωφορείων είναι η ανανέωση του στόλου μέσω της προμήθειας νέων οχημάτων, η οποία έχει ήδη δρομολογηθεί με την αξιοποίηση πόρων και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στις 11 Απριλίου λήγει η δημόσια διαβούλευση για την απόκτηση των πρώτων 800 λεωφορείων που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ συνολικά σχεδιάζεται η προμήθεια 1.300 οχημάτων.
«Προχωράει και ο νέος διαγωνισμός με ένα μείγμα λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ο οποίος θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Έχει σημασία να λέμε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δεν είναι κάποια χρήματα που δεν αφορούν τους πολίτες. Τελικά μετατρέπονται σε υποδομές και σε επενδύσεις τις οποίες θα αξιοποιήσουν οι πολίτες», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
Επισήμανε μάλιστα ότι ο στόλος του μέλλοντος δεν θα πληροί μόνον τις προϋποθέσεις ασφάλειας και άνεσης, αλλά θα συνάδει με τον στρατηγικό στόχο για συρρίκνωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων.
«Η πολιτική στήριξη στο μέσων μαζικής μεταφοράς, συνολικά, αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Το μέλλον μας οδηγεί και με σύγχρονες τεχνολογίες. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις συγκοινωνίες και η ηλεκτροκίνηση, με λεωφορεία που θα είναι τελείως φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ πιο άνετα για τους επιβάτες και πολύ πιο άνετα για τους ίδιους τους οδηγούς», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μάλιστα, το σχέδιο της κυβέρνησης για αναβάθμιση των υπηρεσιών των μέσων μαζικής μεταφοράς εφαρμόζεται παρά το γεγονός ότι η πανδημία έχει μειώσει παγκοσμίως τις μετακινήσεις. Ενδεικτικό είναι ότι πολλές μεγάλες πόλεις επέλεξαν τη μείωση ή κατάργηση γραμμών με χαμηλή ζήτηση ή επανέφεραν τις προ κορονοϊού συχνότητες δρομολογίων. «Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη που έχουμε κάνει τέτοια σημαντική αύξηση σε τροχαίο υλικό και σε δρομολόγια. Δεν σταματάμε εδώ συνεχίζουμε», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Τον Πρωθυπουργό συνόδευσαν επίσης, στην επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο, ο Υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Στέφανος Αγιάσογλου.
Διαβάστε επίσης: Χρυσοχοΐδης για Φουρθιώτη: Ποτέ δεν τον φύλαξαν 14 αστυνομικοί και τεθωρακισμένα οχήματα
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό