Τσίπρας: Να αποκρούσουμε το οφσάιντ γκολ στο 93' ενάντια στα δημόσια πανεπιστήμια
Newsroom«Έχουμε μπροστά μας άλλη μια προσπάθεια υποβάθμισης του δημόσιου πανεπιστημίου που πρέπει να την αντικρούσουμε συλλογικά. Είναι ζήτημα υπεράσπισης του δημόσιου συμφέροντος», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το νομοσχέδιο «Νέοι ορίζοντες για τα ΑΕΙ» που διοργανώνει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στην αίθουσα Γερουσίας της Βουλής.
«Επιχειρείται επίθεση απέναντι στο δημόσιο πανεπιστήμιο που έχει ως βασικό όχημα την κατάργηση των δημοκρατικών του δομών και τη μετάλλαξη του ακαδημαϊκού και αντιπροσωπευτικού Πανεπιστημίου σε ένα Πανεπιστήμιο που προσομοιάζει σε ιδιωτική εταιρεία», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π. Εξέφρασε τη βαθύτατη ανησυχία του «για το γεγονός ότι η κυβέρνηση επιλέγει σε ένα 'νεκρό' χρόνο, στο '93' -με όρους ποσοδφαιρικούς-, να εισάγει στη βουλή ένα νομοσχέδιο που αλλάζει όλο το πλαίσιο του δημόσιου πανεπιστημίου». Είπε ότι το κάνει σε μια περίοδο που η κοινωνία έχει πάρα πολλά κρίσιμα θέματα που την ταλανίζουν: «σε μια περίοδο που η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο ζήτημα που απασχολεί νοικοκυριά και επιχειρήσεις, σε μια περίοδο έντονων γεωπολιτικών κρίσεων και εντάσεων στην περιοχή, σε μια περίοδο που είναι κοινό μυστικό ότι ο κ. Μητσοτάκης ψάχνει να βρει την ημερομηνία των εκλογών αμέσως μετά το τέλος του καλοκαιριού». Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι ο πρωθυπουργός «έρχεται να επισπεύσει την εκλογική διαδικασία όχι γιατί ανταποκρίνεται στο αίτημα που εμείς θέσαμε εδώ και έξι μήνες, αλλά διότι βρίσκεται μπροστά στα μεγάλα συσσωρευμένα αδιέξοδα που η ίδια η πολιτική του έχει δημιουργήσει και έχει μεγεθύνει». «Στο '93 και από θέση οφσάιντ επιχειρεί να θέσει επί τάπητος πλαίσιο συνολικής αποδόμησης και αλλαγής κανόνων που διέπουν το δημόσιο πανεπιστήμιο», είπε. Σημείωσε ότι αυτή η προσπάθεια πρέπει να αντιμετωπιστεί με σθεναρή αντίσταση της ακαδημαϊκής κοινότητας και των πολιτικών κομμάτων. Επίσης χαρακτήρισε «ύποπτο και το γεγονός ότι για άλλη μια φορά επιχειρείται δομική αλλαγή στο πλαίσιο λειτουργίας του δημόσιου πανεπιστημίου χωρίς να υπάρχει η ελάχιστη διαβούλευση με τους λειτουργούς του».
Ο κ. Τσίπρας σημείωσε ακόμη ότι «επιχειρείται επίθεση απέναντι στο δημόσιο πανεπιστήμιο που έχει ως βασικό όχημα την κατάργηση των δημοκρατικών του δομών και τη μετάλλαξη του ακαδημαϊκού και αντιπροσωπευτικού Πανεπιστημίου σε ένα Πανεπιστήμιο που προσομοιάζει σε ιδιωτική εταιρεία». Πρόσθεσε ότι αυτή η επίθεση έρχεται μετά από τις δύο μεγάλες πληγές που ήδη έχουν ανοίξει στο δημόσιο πανεπιστήμιο: την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας.
Τόνισε ότι σε πρώτη φάση αυτό που χρειάζεται είναι «να αποκρούσουμε, το γκολ οφσάιντ στο '93, αλλά ακόμα κι αν αυτό μπει να δεσμευτούμε ότι ο διαιτητής που θα προκύψει από τη λαϊκή ετυμηγορία στις εκλογές που σύντομα έρχονται, θα το ακυρώσειο και θα επαναφέρει τον ουσιαστικό διάλογο για τις αναγκαίες αλλαγές που χρειάζεται το δημόσιο πανεπιστήμιο για να γίνει ξανά ισχυρό, ποιοτικό, ανταγωνιστικό.
Τα βασικά σημεία στη δημόσια διαβούλευση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
- Έχουμε μπροστά μας ακόμα μία προσπάθεια υποβάθμισης του πανεπιστημίου, πρέπει να την αντικρούσουμε συλλογικά. Είναι ζήτημα υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος.
- Η κυβέρνηση επιλέγει σε νεκρό χρόνο, στο 93 με όρους ποδοσφαιρικούς, να εισαγάγει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο που αλλάζει όλη τη δομή και το πλαίσιο του δημοσίου πανεπιστημίου. Επιχειρείται επίθεση απέναντι στο δημόσιο πανεπιστήμιο που έχει ως βασικό όχημα την κατάργηση των δημοκρατικών του δομών και τη μετάλλαξη του ακαδημαϊκού και αντιπροσωπευτικού Πανεπιστημίου σε ένα Πανεπιστήμιο που προσομοιάζει σε ιδιωτική εταιρεία
- Βρισκόμαστε σε μία περίοδο μέσα στην ενεργειακή και πληθωριστική κρίση, η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο ζήτημα που απασχολεί νοικοκυριά και επιχειρήσεις, σε μία περίοδο έντονων γεωπολιτικών κρίσεων, σε μία περίοδο που όλοι γνωρίζουν ότι ο Πρωθυπουργός ψάχνει να βρει την ημερομηνία των εκλογών αμέσως μετά το τέλος του καλοκαιριού, 11, 18, 25 Σεπτέμβρη, όποτε και αν επιλέξει να γίνουν. Οι ίδιοι από το Μέγαρο Μαξίμου διακινούν τις διαρροές για πρόωρες εκλογές. Και ο κ. Μητσοτάκης έρχεται να επισπεύσει την εκλογική διαδικασία, όχι γιατί ανταποκρίνεται στο αίτημά μας εδώ και έξι μήνες, αλλά διότι βρίσκεται μπροστά σε συσσωρευμένα αδιέξοδα που οι πολιτικές τους έχουν δημιουργήσει.
- Στο 93 λοιπόν και από θέση οφσάιντ επιχειρεί να θέσει ένα πλαίσιο συνολικής αποδόμησης του δημοσίου πανεπιστημίου. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη σθεναρή αντίσταση της ακαδημαϊκής κοινότητας. Οφείλουμε να αναδείξουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας.
- Δεν είναι μόνο η χρονική στιγμή ύποπτη. Είναι και ότι επιχειρείται μία δομική αλλαγή χωρίς να υπάρχει η ελάχιστη διαβουλευση και συναίνεση όσων φορέων αποτελούν τους λειτουργούς του δημοσίου πανεπιστημίου. Οφείλουμε να έχουμε την εικόνα και τις θέσεις τους, όταν επιχειρούμε τόσο κρίσιμες μεταρρυθμίσεις.
- Σχεδόν όλοι διαφωνούν. Οι σύγκλητοι διαφωνούν, οι σύνοδος πρυτάνεων διαφωνεί, οι σύλλογοι καθηγητών διαφωνούν, οι φοιτητές διαφωνούν, γνωστοί επιστήμονες από το εξωτερικό υπογράφουν επιστολές διαμαρτυρίας, έφτασαν 1000 υπογραφές. Πανεπιστημιακοί από όλη τη χώρα ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου. Η αντιπολίτευση διαφωνεί. Μόνο ο Μητσοτάκης και Κεραμέως συμφωνούν και βλέπουν ότι όλα είναι καλά.
- Είναι κρίσιμο να ακουστεί η φωνή των ανθρώπων που λειτουργούν το Δημόσιο πανεπιστήμιο. Η άποψή μας είναι κατηγορηματικά απέναντι. Επιχειρείται επίθεση στο δημόσιο πανεπιστήμιο με όχημα την κατάργηση των δημοκρατικών δομών του. Την μετάλλαξή του σε ένα πανεπιστήμιο που προσομοιάζει περισσότερο σε ιδιωτική εταιρία.
- Αυτή η επίθεση έρχεται μετά από τις δύο μεγάλες πληγές που έχουν ανοίξει στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Την ΕΒΕ, που άφησε δεκάδες χιλιάδες παιδιά εκτός πανεπιστημίων, ενώ θα είχαν δυνατότητα να είναι μέσα σε αυτά και όχι να αναζητούν την ακαδημαϊκή τους τύχη σε αμφιβόλου ποιότητας κολέγια είτε εντός είτε εκτός της χώρας.
- Η δεύτερη πληγή είναι ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση επιχείρησε να αντιμετωπίσει υπαρκτά προβλήματα σε κάποιες σχολές. Αντί να τα αντιμετωπίσει σε συνεργασια με τους ανθρώπους του πανεπιστημίου, προχώρησε στη λογική ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας. Τα πανεπιστήμια χρειάζονται πανεπιστημιακούς δασκάλους, όχι πανεπιστημιακούς αστυνόμους.
- Σε αυτές τις πληγές, έρχεται να προστεθεί και το νομοσχέδιο αυτό. Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρξει ευρύτατη συσπείρωση φορέων και πολιτικών δυνάμεων για να υπερασπιστούμε το δημόσιο πανεπιστήμιο.
- Μας κάνει εντύπωση η διαρκής επίθεση και απαξίωση στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Παρά το γεγονός ότι έχουν συκοφαντηθεί και έχουν υποστεί τεράστια προβλήματα, τα δημόσια πανεπιστήμια βρίσκονται πολύ ψηλά στις διεθνείς κατατάξεις, κάποια στο 3% και πολλά περισσότερα στο 8% παγκοσμίως. Να σταματήσει η συκοφάντηση, και η αποδόμηση του δημόσιου πανεπιστημίου.
- Αυτό που χρειάζεται όχι μόνο το δημόσιο πανεπιστήμιο αλλά η χώρα και η οικονομία είναι η αλλαγή παραγωγικού μοντέλου. Παραγωγικό μοντέλο που θα βασίζεται στην οικονομία της γνώσης, να δημιουργήσουμε όρους ώστε νέοι υψηλά εξειδικευμένοι
- Αντί να δαπανά 7,5 δισ. σε ημετέρους για απευθείας αναθέσεις και κλειστούς διαγωνισμούς, η κυβέρνηση πρέπει να αυξήσει σημαντικά τους πόρους για τα δημόσια πανεπιστήμια. Πρέπει σε βάθος τετραετίας να διπλασιαστούν οι πόροι των ΑΕΙ.
- Να αποκρούσουμε, το γκολ οφσάιντ στο '93, αλλά ακόμα κι αν αυτό μπει να δεσμευτούμε ότι ο διαιτητής που θα προκύψει από τη λαϊκή ετυμηγορία στις εκλογές που σύντομα έρχονται, θα το ακυρώσει και θα επαναφέρει τον ουσιαστικό διάλογο για τις αναγκαίες αλλαγές που χρειάζεται το δημόσιο πανεπιστήμιο για να γίνει ξανά ισχυρό, ποιοτικό, ανταγωνιστικό
Forbes: Η Ελλάδα θα έχει τεχνολογικό πλεονέκτημα ακόμα κι αν πάρει η Τουρκία F-16
Νέο Φάληρο: Έδειρε αλύπητα τη σύντροφό του και την παράτησε ημιλιπόθυμη στο δρόμο
Φυσικό αέριο: Έκτακτη συνεδρίαση της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων υπό τον Κώστα Σκρέκα
Ντίνα Κώνστα: O πολιτικός και καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά τη σπουδαία ηθοποιό
- Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
- «Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
- Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
- Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα