Πολιτική|12.03.2023 07:11

Γεωργιάδης στο ethnos.gr: Το ζήτημα της ασφαλείας των τρένων γίνεται πρώτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση

Κατερίνα Κοκκαλιάρη

«Το ζήτημα της ασφάλειας των τρένων γίνεται για όλη τη χώρα πρώτη προτεραιότητα και έτσι την εκλαμβάνει η κυβέρνηση» σημειώνει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης. Σε συνέντευξη του στο ethnos.gr αναφέρεται στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και στις πρωτοβουλίες που ξεδιπλώνονται από την πλευρά της κυβέρνησης.

Παράλληλα -με αφορμή τα όσα λέει η αξιωματική αντιπολίτευση- σημειώνει πως «και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει το δικό του μερίδιο ευθύνης, όπως και εμείς έχουμε το δικό μας μερίδιο ευθύνης, στο γιατί δεν ολοκληρώθηκε μία σύμβαση που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια».

Στο μέτωπο του πληθωρισμού ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων υπογραμμίζει πως η μείωση θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες και εστιάζει σε μια σειρά εργαλείων που έχουν αξιοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. «Η Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του ’22 ήταν μέσα στις 4 πρώτες σε πληθωρισμό χώρες στην Ευρώπη. Τον Φεβρουάριο του ’23 είναι μέσα στις 4 χαμηλότερες σε πληθωρισμό χώρες στην Ευρώπη» σημειώνει.

Στη συνέντευξη του στο ethnos.gr, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρεται στην επόμενη ημέρα της οικονομίας, υπογραμμίζοντας πως «εάν δεν διασαλευθεί η πολιτική σταθερότητα στη χώρα, το 2023 θα έχουμε τρίτο συνεχόμενο ρεκόρ επενδύσεων». Μάλιστα, επισημαίνει πως οι τομείς που καταγράφεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ο τουρισμός, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το real estate και η βιομηχανία.

Τέλος, όσον αφορά στις εξαγωγές ο υπουργός Ανάπτυξης σημειώνει πως «το 2023 ο στόχος μας είναι να φτάσουμε τα 70 δισεκατομμύρια ευρώ».

Ολόκληρη η συνέντευξη του Άδωνι Γεωργιάδη

Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έφερε στην επιφάνεια ευρύτερες παθογένειες του συστήματος και είναι εμφανές πως απαιτούνται τομές για την επόμενη ημέρα. Σε ποιες κινήσεις προχωρά η κυβέρνηση για να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρξει ξανά ένα τέτοιο τραγικό περιστατικό;

O Υπουργός Επικρατείας ανακοίνωσε όλες τις πρωτοβουλίες της κυβερνήσεως, έτσι ώστε να ξαναλειτουργήσουν σύντομα τα τρένα με απόλυτη ασφάλεια, να ολοκληρωθεί το δυνατόν συντομότερα η περίφημη σύμβαση 717 για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του συστήματος τηλεματικής και διάφορες άλλες πρωτοβουλίες που θα ξεδιπλώνονται όσο περνούν οι μέρες. Το βέβαιον είναι πως το ζήτημα της ασφάλειας των τρένων γίνεται για όλη τη χώρα πρώτη προτεραιότητα και έτσι την εκλαμβάνει η κυβέρνηση.

Μετά την τραγωδία στα Τέμπη ασκείται σε υψηλούς τόνους κριτική από την αντιπολίτευση στους κυβερνητικούς χειρισμούς. Τελικά υπάρχουν περιθώρια να βρεθούν σημεία συναινέσεων σε κάποια θέματα, ώστε να υπάρχει ένα σχέδιο ευρύτερης αποδοχής για την επόμενη ημέρα;

Κοιτάξτε, άκουσα με προσοχή τη συνέντευξη του κυρίου Σπίρτζη. Εάν το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι αυτοί δεν φταίνε καθόλου και φταίει μόνο η Νέα Δημοκρατία, δεν βλέπω που μπορεί να υπάρξει συναίνεση.

Όχι γιατί εμείς έχουμε κάποιο ιδιαίτερο θέμα να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, αλλά γιατί πάρα πολύ απλά δεν έχουν συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί. Είναι τελείως βέβαιον ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει το δικό του μερίδιο ευθύνης, όπως και εμείς έχουμε το δικό μας μερίδιο ευθύνης, στο γιατί δεν ολοκληρώθηκε μία σύμβαση που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.

Δεν λέω ότι οι άνθρωποι έκαναν κάτι με δόλο ή με σκοπό. Προφανώς η σύμβαση είχε προβλήματα, οι εταιρείες τσακώνονταν και δυστυχώς, οι διαδικασίες στην Ελλάδα είναι αργές. Στην πραγματικότητα, είναι τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίσαμε και εμείς. Αλλά μην υποκρινόμαστε ότι όλα πήγαν καλά επί ΣΥΡΙΖΑ, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια.

Κατηγορήσατε τον ΣΥΡΙΖΑ για κοπτοραπτική σχετικά με μια δήλωσή σας για τον Κώστα Καραμανλή και την ασφάλεια των τρένων και μιλήσατε για «τρολ» της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Τι απαντάτε σε όσους λένε πως ο κ. Καραμανλής γνώριζε και έκρυβε τα προβλήματα;

Όποιος έχει δει την εκπομπή, ξέρει πολύ καλά τι είπα. Επί 10 λεπτά εξηγούσα πόσα μέτρα πήρε ο Κώστας Καραμανλής ως Υπουργός Μεταφορών για να εξασφαλίσει την ασφάλεια και των σιδηροδρόμων και πόσο τα μέτρα αυτά εάν δεν είχαν παραβιαστεί εκείνο το βράδυ από τους συγκεκριμένους ανθρώπους, θα είχαν αποφύγει το δυστύχημα.

Το δυστύχημα συνέβη διότι δυστυχώς οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, τόσο ο σταθμάρχης όσο ο Προϊστάμενός του και οι συνάδελφοί του, δεν τήρησαν καμία από τις διαδικασίες που είχαν θεσπιστεί για να τηρείται η ασφάλεια. Αυτή είναι η αλήθεια.

Και είναι απολύτως προφανές ότι ο Κώστας Καραμανλής όταν μιλούσε στη Βουλή για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, πίστευε απολύτως ότι οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς. Αυτό είπα και εγώ στην εκπομπή.

Η απάντηση που έπαιξαν τα τρολ του ΣΥΡΙΖΑ είναι μόνο η μισή, καθώς έχω εξηγήσει όλα αυτά που σας είπα προηγουμένως. Μάλιστα μου κάνει εντύπωση ότι ενώ έχω πει στην αρχή και τη λέξη «πιθανόν», επίσης την έχουν κόψει για να φαίνεται ότι πάω να πω κάτι άλλο. Έχουν κάνει δουλειά χειρουργική.

Αυτές τις ώρες, με τις κηδείες ακόμα να είναι εν εξελίξει και τους γονείς να θρηνούν τα παιδιά τους, είναι ντροπή να χρησιμοποιείς ένα δυστύχημα για να αποκομίσεις πολιτικά οφέλη, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η Ελλάδα που θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι εικόνες από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη έχουν προκαλέσει σοκ στην κοινή γνώμη. Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο να αυξηθεί η λεγόμενη αντισυστημική ψήφος ή να καταγραφούν στις επόμενες εκλογές υψηλά ποσοστά αποχής;

Κοιτάξτε να δείτε, ο ελληνικός λαός είναι κυρίαρχος και μπορεί να κάνει ό,τι νομίζει. Προσωπικά πιστεύω ότι με τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει η κυβέρνηση και με την ειλικρίνεια με την οποία αντιμετωπίζει το πρόβλημα αυτό, αλλά και με τα πορίσματα της ελληνικής δικαιοσύνης που πιστεύω ότι θα κινηθεί ταχύτατα και θα μάθουμε γρήγορα τους πραγματικούς υπεύθυνους αυτής της τραγωδίας, η κοινή γνώμη θα καταλάβει ότι η κυβέρνηση κάνει και θα κάνει ότι μπορεί για να διορθωθεί και αυτό το πρόβλημα. Άρα, νομίζω ότι στο τέλος ο κόσμος θα μας υποστηρίξει. Πάρα ταύτα, ο λαός είναι κυρίαρχος, αυτός αποφασίζει.

Στο κρίσιμο θέμα των τιμών ποια μέτρα λαμβάνει η κυβέρνηση για να περιορίσει τις ανατιμήσεις και να αντιμετωπίσει φαινόμενα αισχροκέρδειας; Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται ο πληθωρισμός το επόμενο διάστημα;

Η Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του ’22 ήταν μέσα στις 4 πρώτες σε πληθωρισμό χώρες στην Ευρώπη. Τον Φεβρουάριο του ’23 είναι μέσα στις 4 χαμηλότερες σε πληθωρισμό χώρες στην Ευρώπη.

Στο ενδιάμεσο έχουμε χρησιμοποιήσει κάποια εργαλεία: αυστηρούς ελέγχους, ασφυκτικά περιθώρια κέρδους, το Καλάθι του Νοικοκυριού και το market pass. Όταν εφαρμόζεις κάποια μέτρα, μετά πρέπει να βλέπεις αν αυτά δουλεύουν. Στη δική μας περίπτωση δουλεύουν. Γιατί για να έχουμε φτάσει από τις 4 πρώτες στις 4 τελευταίες, προφανώς τα μέτρα που έχουμε χρησιμοποιήσει λειτουργούν.

Αυτό είναι αρκετό για τον κόσμο; Όχι, είναι η απάντηση γιατί η ακρίβεια συνεχίζεται. Εγώ δεν είπα ποτέ ότι υπάρχει ένας μαγικός τρόπος να εξαφανίσεις τον πληθωρισμό. Μπορείς να τον μειώσεις, μπορείς να τον θέσεις υπό έλεγχο, μπορεί να πηγαίνεις καλύτερα από τους άλλους, πράγμα που έχουμε ήδη πετύχει, αλλά δεν μπορείς να τον εξαφανίσεις.

Πιστεύω πάντως ότι ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να μειώνεται και τους επόμενους μήνες.

Στο επενδυτικό κομμάτι τι να αναμένουμε τη φετινή χρόνια και σε ποιους τομείς καταγράφεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον;

Εάν δεν διασαλευθεί η πολιτική σταθερότητα στη χώρα, το 2023 θα έχουμε τρίτο συνεχόμενο ρεκόρ επενδύσεων. Είδατε ότι το 2022 είχαμε τη 2η μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ευρωζώνη και μάλιστα κυρίως λόγω των επενδύσεων. Είχαμε ρεκόρ όλων των εποχών. Σας διαβεβαιώ ότι και το 2023 θα έχουμε νέο ρεκόρ όλων των εποχών, αρκεί να μην τινάξουμε μόνοι μας τη χώρα μας στον αέρα.

Και μόνο η επενδυτική βαθμίδα που σίγουρα θα έρθει, αν υπάρχει στη χώρα πολιτική σταθερότητα, θα μας φέρει πρόσβαση σε κεφάλαια και επενδύσεις που σήμερα δεν μπορούσαν να γίνουν στην Ελλάδα γιατί απαγορεύεται.

Οι τομείς που καταγράφεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ο τουρισμός, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το real estate και η βιομηχανία.

Έχετε υπογραμμίσει πως οι εξαγωγές έχουν μεγάλο περιθώριο να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όσο ανεβαίνει στο ενεργειακό μείγμα η πράσινη και φτηνότερη ενέργεια. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία πως βλέπετε να προχωράνε οι εξαγωγές την φετινή χρονιά;

Το 2021 ήτανε η πρώτη χρονιά στην ιστορία μας που περάσαμε τα 40 δις ευρώ σε εξαγωγές. Το 2022 περάσαμε τα 50 δισεκατομμύρια ευρώ και μάλιστα αρκετά, και φτάσαμε τα 54 δισεκατομμύρια.

Το 2023 ο στόχος μας είναι να φτάσουμε τα 70 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι φιλόδοξος στόχος, αλλά αν δεν έχουμε πολιτική αστάθεια, θα τον επιτύχουμε.

Τέμπηπληθωρισμόςειδήσεις τώραΆδωνις ΓεωργιάδηςΝέα Δημοκρατίαεκλογές 2023εκλογές