Tέμπη: Aνακοινώσεις Γεραπετρίτη το απόγευμα για το πώς θα λειτουργήσει πάλι ο σιδηρόδρομος - Τι συζητήθηκε στο Μαξίμου
NewsroomΟλοκληρώθηκε η σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μεγάρου Μαξίμου για την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Στη διάρκεια της συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας, η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της σύμβασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, η ενδελεχής επιθεώρηση των υποδομών και η ενίσχυση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με προσωπικό.
Κατά την έναρξη της σύσκεψης ο Πρωθυπουργός δήλωσε:
«Κατ’ αρχάς να σας ευχηθώ καλή δύναμη στη δύσκολη αποστολή την οποία αναλαμβάνετε ως καινούριοι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Ήθελα να συναντηθούμε σήμερα, μαζί και με τους εκπροσώπους της Hellenic Train, για να δηλώσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα και αυτό άλλωστε είναι και το περιεχόμενο της ανάληψης της πολιτικής ευθύνης από πλευράς μου. Είναι μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε.
Ο σκοπός μου είναι να σας ενθαρρύνω στη δύσκολη αποστολή την οποία έχετε μπροστά σας. Παραλαμβάνετε δύο πληγωμένους Οργανισμούς, ας μην κοροϊδευόμαστε, οι οποίοι πρέπει να σταθούν στα πόδια τους. Και όπως έχουμε πει και μαζί με τον Υπουργό και όπως αναμένω να ανακοινώσετε σήμερα, η πρώτη προτεραιότητα είναι ένα ασφαλές -το τονίζω το ασφαλές- σχέδιο άμεσης επαναλειτουργίας των σιδηροδρόμων μας, ενδεχομένως όπως μας υποδείξετε με ένα περιορισμένο συγκοινωνιακό φορτίο, αλλά με όσο το δυνατόν περισσότερες πρόσθετες δικλείδες προστασίας και ασφάλειας των επιβατών, αλλά και όσων εργάζονται στα τρένα μας.
Και φυσικά, η δεύτερη καθοριστική προτεραιότητα που αφορά πρωτίστως την ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τον ΟΣΕ με τον οποίο πρέπει να συνεργαστούμε, αλλά και την Hellenic Train, είναι η επιτάχυνση πια της ολοκληρωμένης εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης στον κεντρικό άξονα της χώρας.
Πιστεύω ότι είναι και δικό σας χρέος να ανυψώσετε το ηθικό των εργαζομένων και πιστεύω ότι και αυτοί οφείλουν να γίνουν η όψη του νέου ανανεωμένου προσώπου των τρένων μας.
Ακούσαμε διαλόγους που προκαλούν και οργή και ντροπή. Αρνούμαι προσωπικά να πιστέψω ότι αποτελούν τον κανόνα, όμως και ως εξαιρέσεις δυστυχώς κόστισαν ζωές και γι’ αυτό καμία τέτοια συμπεριφορά πια δεν μπορεί να είναι ανεκτή.
Και πιστεύω επίσης ότι σύντομα το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, αλλά και η τεχνική βοήθεια που έχουμε ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα μπορούν να μας επιτρέψουν να χαράξουμε ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τους σιδηροδρόμους πια του 2030.
Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε. Πιστεύω ότι έχουμε τεχνογνωσία. Θα βρούμε και πρόσθετη τεχνογνωσία από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα εξασφαλίσουμε τους πόρους εκείνους οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να μπορούμε ως χώρα να έχουμε τα τρένα που μας αξίζουν. Και να τονίσω στο σημείο αυτό, ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για εμένα τα τρένα και οι γραμμές που έχουμε, να εξασφαλίσουμε ότι θα λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια πριν συζητήσουμε για μελλοντικές επεκτάσεις των τρένων μας. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα. Όπως βέβαια να εξασφαλίσουμε ότι ο ΟΣΕ θα έχει μια σταθερή χρηματοδότηση, προκειμένου να μπορεί να συντηρεί τις γραμμές του με τον τρόπο που απαιτείται για το δικό μας σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τέλος, θέλω να γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται να αντιμετωπίσω το θέμα αυτό ως πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης. Ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό. Πρέπει να καταπολεμήσουμε -και το λέω ευθέως- και το δικό μας κακό εαυτό.
Χρειαζόμαστε τη συνεργασία και την συμπαράταξη όλων. Ξέρετε πολύ καλά ότι και ο Υπουργός Επικρατείας, ο οποίος έχει αναλάβει τα καθήκοντα με πρώτιστη και κύρια αποστολή την ανάταξη των σιδηροδρόμων μας, αλλά και εγώ, θα είμαστε δίπλα σας. Δεν έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας και νομίζω ότι πρέπει όλοι να υπερβάλλουμε τους εαυτούς μας, ώστε να μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο τον οποίο έχουμε θέσει».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train Maurizio Capotorto.
Από την πλευρά της Κυβέρνησης έλαβαν μέρος, ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, o Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου και ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας.
Από τον Προαστιακό Αθήνας επανεκκινεί ο σιδηρόδρομος
Υπενθυμίζεται ότι όπως έγραφε νωρίτερα το ethnos.gr σε ρεπορτάζ του, η 22η Μαρτίου φαίνεται ότι είναι η ημερομηνία ορόσημο για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. Η αρχή, όπως έχει ήδη αναφέρει το «Εθνος» από την περασμένη εβδομάδα, θα γίνει από τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας, ο οποίος διαθέτει τηλεδιοίκηση. Τα δρομολόγια θα επανέλθουν σταδιακά και θα ακολουθήσει άμεσα και η επανέναρξη των εμπορευματικών μεταφορών με τον σιδηρόδρομο.
Τελευταία εκτιμάται ότι θα επανεκκινήσουν τα υπεραστικά δρομολόγια του τρένου, αλλά σημαντικά μειωμένα σε αριθμό, καθώς για λόγους ασφαλείας θα μειωθούν και οι ταχύτητες στα τμήματα του δικτύου, στα οποία δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, θα γίνονται 4 + 4 δρομολόγια αρτηριακών τρένων, δηλαδή 4 δρομολόγια από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και 4 στην αντίστροφη διαδρομή (από 8 που εκτελούνταν έως την ημέρα του τραγικού συστυχήματος).
Σήμερα Τρίτη αναμένεται να ανακοινώσει και η Hellenic Train ποια δρομολόγια και σε ποιες διαδρομές θα ξεκινήσει να εκτελεί από την Τετάρτη 15 Μαρτίου με λεωφορεία έως ότου αποκατασταθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία.
Τη Δευτέρα, πάντως, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση του υπουργού Επικρατείας με αρμοδιότητες μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη με τους σιδηροδρομικούς προκειμένου να συζητηθούν τα βήματα και τα άμεσα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να ληφθούν.
Στις προτάσεις που οι σιδηροδρομικοί έκαναν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συγκαταλέγονται:
- Η άμεση λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας καθώς η απουσία του έχει ήδη δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη μετακίνηση των εργαζομένων, ενώ έχει μειωθεί και η εξυπηρέτηση από και προς το Αεροδρόμιο της Αθήνας.
- Η μείωση της ταχύτητας στα μη τηλεδιοικούμενα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Η λειτουργία κάθε βάρδιας με δύο σταθμάρχες σε κάθε κεντρικό σταθμό. Επίσης συζητείται η τοποθέτηση δύο μηχανοδηγών και δύο συνοδών στα τρένα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και τριων συνοδών στα αρτηριακά τρένα.
- Η ενίσχυση των βαρδιών των κλειδούχων όπου δεν υπάρχουν αυτόματα συστήματα.
- Η αυστηροποίση των αρμοδιοτήτων που προκύπτουν από τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.
- Η λειτουργία Ενιαίου Κέντρου Παρακολούθησης Κυκλοφορίας με την ευθύνη του ΟΣΕ και μαζί με εκπροσώπους των σιδηροδρομικών εταιριών, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επέμβασης όπου απαιτείται έχοντας εικόνα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.
Οι εργαζόμενοι ζητούν επίσης ψυχολογική υποστήριξη για τους συναδέλφους τους στην κίνηση των αμαξοστοιχιών, δηλαδη σε μηχανοδηγούς και συνοδούς τρένων.
Ανάμεσα στα ζητήματα που συζητούν οι δύο πλευρές είναι η αυστηροποίηση του πλαισίου εκπαίδευσης για όλες τις ειδικότητες των σιδηροδρομικών καθώς επίσης και η καλύτερη επιτήρηση και αστυνόμευση της γραμμής ώστε να προληφθούν τα περιστατικά κλοπών.
Παράλληλα οι σιδηροδρομικοί σημείωσαν στον υπουργό ότι οι προσλήψεις, στις οποίες αναφέρθηκε δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί, ενώ στο τραπέζι μπήκε και η άμεση αξιολόγηση των 90 προσλήψεων που έγιναν με διαδικασίες fast track.
Η συζήτηση περιστρεφεται και γύρω από το κρίσιμο κομμάτι της συντήρησης με τους εργαζομένους να ζητούν τη σωστή ροή ανταλλακτικών για το τροχαίο υλικό καθώς στο πρόσφατο παρελθόν έχει καταγγελθεί ακόμα και ο κανιβαλισμός άλλων τρένων προκειμένου να επισκευαστούν βλάβες σε τρένα. Επιπλέον ζητούν να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην απασχόληση του προσωπικού στην επιθεώρηση γραμμής ώστε να εξασφαλίζεται ασφαλής κυκλοφορία καθώς επίσης και να εξασφαλιστεί η φύλαξη με προσωπικό των ισόπεδων διαβάσεων του δικτύου, η οποία έχει πλέον αναληφθεί από security.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Εθνους», οι δύο πλευρές συζητούν και την επιβολή περαιτέρω περιορισμού της ταχύτητας στα τμήματα με μονή γραμμή και στρώση αποτελούμενη από παλαιά υλικά επιδομής και υποδομής. Η μείωση της ταχύτητας σε συνδυασμό με την αυξημένη εποπτεία συζητείται και για επισφαλή και ευπαθή τμήματα του δικτύου, όπως οι σήραγγες χωρίς λειτουργία ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, οι παλιές γέφυρες, κλπ, ενώ τέθηκε και το ζήτημα του ελέγχου της ταχύτητας και του φορτίου των αμαξοστοιχιών ώστε να αποτρέπονται φθορές στην υποδομή.
- Τέμπη: Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τη Δευτέρα - Τι είπε στον Τασούλα
- Εκδίδεται στην Ελλάδα ο πατέρας του 28χρονου μηχανοδηγού - Επικοινωνία Δένδια με Τσαβούσογλου
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού: Έρχονται ισχυρές βροχές και καταιγίδες - Πώς θα εξελιχτεί η κακοκαιρία
- Μέτρα από τον Πλεύρη για τα περιστατικά βίας σε βάρος των γιατρών - Τι σχεδιάζει
- SVB: Σε αχαρτογράφητα νερά πλέουν οι κεντρικές τράπεζες - Το ρίσκο για ΕΚΤ και Fed
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό