Πολιτική|04.05.2023 07:13

Εκλογές 2023: Με «φουλ» επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ πάει στις κάλπες η κυβέρνηση : Σε ποιο κοινό στοχεύει ο Μητσοτάκης

Κατερίνα Κοκκαλιάρη

Επιχείρηση συσπείρωσης των ψηφοφόρων είναι σε εξέλιξη στη Νέα Δημοκρατία, καθώς το ποσοστό στην κάλπη της απλής αναλογικής είναι κομβικό για την επόμενη ημέρα. Με πυρά προς τον ΣΥΡΙΖΑ επιχειρείται να συσπειρωθεί ένα παραδοσιακό κομμάτι των ψηφοφόρων του κυβερνώντος κόμματος και να διασφαλιστεί πως δεν θα … αυξηθούν οι ένοικοι στη δεξιά πολυκατοικία. Παράλληλα στόχος είναι να στραφεί προς τη Νέα Δημοκρατία και ένα κεντρώο κοινό που θέλει σταθερότητα την επόμενη ημέρα.

Μια «ανάσα» πριν από τις εκλογές αυτό που τονίζεται όλο και εντονότερα από την Πειραιώς είναι πως χρειάζονται «καθαρές λύσεις» και πως η κρίσιμη κάλπη είναι αυτή της 21ης Μαΐου. Εκεί άλλωστε θα φανεί η δυναμική των κομμάτων και θα δοθεί μια εικόνα  για το πόσο εφικτός είναι ο στόχος της αυτοδυναμίας σε περίπτωση νέων εκλογών το καλοκαίρι. Επομένως η μητέρα των μαχών δίνεται για την αύξηση των ποσοστών συσπείρωσης και το σκληρό ροκ κυριαρχεί 17 μόλις ημέρες πριν από τις εκλογές.  Τα «γαλάζια» βέλη προς την αντιπολίτευση επικεντρώνονται σε τρία θέματα:  

  • Στα όσα προηγήθηκαν της απόφασης του Αρείου Πάγου, που έβαλε «μπλόκο» στην κάθοδο στις εκλογές του κόμματος Κασιδιάρη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την Νίκαια έκανε αναφορά στην απόφαση του αρμοδίου τμήματος του Αρείου Πάγου και σημείωσε  πως «η  ρύθμιση την οποία ψηφίσαμε στη Βουλή δοκιμάστηκε στην πράξη και είχε τα προσδοκόμενα αποτελέσματα».  Από την κυβερνητική πλευρά ασκείται κριτική στο ΣΥΡΙΖΑ για το ό,τι δεν είχε ψηφίσει την συγκεκριμένη διάταξη αλλά και για το γεγονός πως δεν κατέθεσε υπόμνημα στον Άρειο Πάγο. Με το θέμα να προκαλεί πάντως  μπαράζ δηλώσεων ανάμεσα σε Πειραιώς και Κουμουνδούρου. 
  • Στο τι θα ακολουθήσει την επόμενη ημέρα των εκλογών. Από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας λένε πως δεν αποκλείεται να επιχειρηθεί μια «κυβέρνηση ηττημένων» , ενώ- με αφορμή το σχέδιο «Δήμητρα» του Γ. Βαρουφάκη- διαρκείς είναι οι αναφορές στα όσα προηγήθηκαν του δημοψηφίσματος το 2015. Ουσιαστικά στόχος είναι να συσπειρωθεί ένα κοινό με αντίΣΥΡΙΖΑ χαρακτηριστικά και να περιοριστεί όσο είναι δυνατόν η χαλαρή ψήφος.
  • Στη … μάχη των προγραμμάτων. Αυτό που τονίζεται από την κυβερνητική πλευρά είναι πως το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας  δεν υπερβαίνει σωρευτικά τα 8-9 δισεκατομμύρια. Την ίδια στιγμή  έχει ξεσπάσει «πόλεμος»  μεταξύ κυβερνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης  για το κόστος του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ. 

Δεδομένο είναι πως όσο πιο κοντά θα έρχονται οι κάλπες τόσο θα ανεβαίνει ο πολιτικός υδράργυρος, καθώς τα κομματικά επιτελεία δίνουν μάχη για την αύξηση της συσπείρωσης. Με τη Νέα Δημοκρατία να εστιάζει σε ένα θετικό αφήγημα για την επόμενη ημέρα, ρίχνοντας το βάρος σε μια ατζέντα οικονομίας (ιδιαίτερα στο θέμα  μισθών) αλλά και στους τομείς της υγείας και του εκσυγχρονισμού του κράτους.

 Περιοδείες, tik tok και σποτάκια

 Τα διλήμματα της κάλπης τονίζει διαρκώς ο πρωθυπουργός  σε έναν κύκλο περιοδειών, που είναι σε εξέλιξη. «Η πορεία προκοπής, αυτή η πορεία προόδου δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ανακοπεί στις επόμενες εκλογές» σημείωσε από την Νίκαια και επεσήμανε πως το ζητούμενο των εκλογών «είναι αν θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε μπροστά ή αν θα κυλήσουμε πίσω».

Σήμερα ο κ. Μητσοτάκης θα επισκεφθεί την Κεφαλονιά, μια μονοεδρική περιφέρεια με έντονο ενδιαφέρον για τα κομματικά επιτελεία (υπενθυμίζεται πως το 2019 είχε κερδίσει την έδρα η Νέα Δημοκρατία με περίπου 1.300 ψήφους περισσότερες από το ΣΥΡΙΖΑ). Το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξουν περιοδείες σε Χαλκίδα, ‘Αρτα,  Πάτρα και Καστοριά (που πλέον είναι μονοεδρική). Με βάση τον σχεδιασμό την τελευταία εβδομάδα θα γίνουν και μια σειρά ανοιχτών συγκεντρώσεων στο Ηράκλειο (στις 15), στην Θεσσαλονίκη (στις 17) και στην Αθήνα (στις 19 του μήνα στο Θησείο).

Παράλληλα όλο και συχνότερη είναι η αξιοποίηση του tik tok από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, που με σύντομα βιντεάκια επιχειρεί να «μιλήσει» σε ένα νεανικό κοινό (άλλωστε 430.000 νέοι απέκτησαν για πρώτη φορά μέσα στην τελευταία τετραετία δικαίωμα ψήφου). Μάλιστα υπάρχουν και πιο χαλαρά βίντεο, όπως αυτό που δείχνει το backstage της προεκλογικής εκστρατείας

Σε εξέλιξη βέβαια είναι και η παρουσίαση των προεκλογικών σποτ της Νέας Δημοκρατίας, τα οποία εστιάζουν σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες. Χθες για παράδειγμα δόθηκε στη δημοσιότητα ένα ακόμα σποτ που αφορά στην ψηφιοποίηση του δημοσίου.

Κυριάκος ΜητσοτάκηςΝέα Δημοκρατίαειδήσεις τώραεκλογέςεκλογές 2023