Πολιτική | 18.12.2023 20:53

Γιαννάκος στην Εξεταστική για τα Τέμπη: Εφαρμόστηκε μια από τις οκτώ δικλείδες ασφαλείας - Κι αυτό είναι ζήτημα

Αλέξανδρος Διαμάντης

«Κοιτάξτε, εάν μιλάμε για τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών -επιτρέψτε μου τη σιδηροδρομική ορολογία- που έγινε μεταξύ Λαρίσης και Νέων Πόρων λίγο πριν τη σήραγγα των Τεμπών, που ήταν ένα επιβατικό και ένα εμπορευματικό έργο, μπορώ να σας πω ότι, όπως λέμε, ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας προβλέπει οκτώ δικλείδες ασφαλείας. Από αυτές, αν εφαρμόστηκε μία, είναι ζήτημα». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Κώστας Γιαννακός, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ την περίοδο 2001-2005 κατά τη διάρκεια της ακρόασής του από την εξεταστική Επιτροπή. Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας: «Δεν λειτουργεί η σηματοδότηση, δεν λειτουργεί ούτε η τηλεδιοίκηση, διότι έγινε πλημμύρα. Πέστε ότι είχαμε ένα σύστημα ERTMS και έγινε μια πλημμύρα, έπεσε ένας κεραυνός και μεταξύ Λαρίσης και Νέων Πόρων δεν υπάρχει σηματοδότηση καθόλου. Τι θα κάνουμε; Θα κλείσουμε το τρένο; Όχι».

Από την πλευρά του ο πρώην γενικός διευθυντής της ΕΡΓΟΣΕ Χρίστος Τσίτουρας υπογράμμισε ότι ένας βασικός λόγος του ατυχήματος ήταν η συντήρηση. «Τόσο στα θέματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης όσο και στα θέματα ηλεκτροκίνησης η μετά περίοδος από τις κατασκευαστικές εγγυήσεις δεν ετηρούντο, διότι στα συστήματα αυτά, όπως ξέρετε και από τις μικρότερες βιομηχανικές εγκαταστάσεις κλπ., ένα κύριο θέμα είναι η συντήρηση των δικτύων. Ό,τι δεν συντηρήσεις, είναι μαθηματικά γνωστό ότι θα απαξιωθεί, δεν θα μπορεί να λειτουργήσει και στη συνέχεια νομίζω ότι δεν θα υπάρχει η κατάλληλη τηλεδιοίκηση ή υπηρεσία που προβλέπεται στην ηλεκτροκίνηση», σημείωσε.

Η εξεταστική επιτροπή θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο Τρίτη με την εξέταση των πρώην υπουργών Μεταφορών & Επικοινωνιών Τάσου Μαντέλη (1997-2000) και Χρίστου Βερελή (2000-2004), καθώς και του Νικ. Κουρέντα, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ (2005-2008), εφόσον επιτρέψει ο χρόνος.

Τέμπηειδήσεις τώραεξεταστικήΒουλή