Πολιτική|11.01.2024 14:10

Χατζηδάκης σε εξεταστική για Τέμπη: Υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα – Ευθύνες στο σταθμάρχη

Αλέξανδρος Διαμάντης

Στον σταθμάρχη επέρριψε τις ευθύνες για το δυστύχημα των Τεμπών ο Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια της ακρόασής του από την εξεταστικής Επιτροπή της Βουλής.

«Έπαιξε καθοριστικό ρόλο ο ανθρώπινος παράγοντας»

«Καθοριστικότατο ρόλο έπαιξε ο ανθρώπινος παράγοντας στο δυστύχημα των Τεμπών, κάτι που φαίνεται και από τους διαλόγους που είχε ο σταθμάρχης με τους άλλους υπαλλήλους», είπε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης που διετέλεσε Υπουργός Υποδομών από το 2007 εώς το 2009 και από το 2012 εως 2013 μίλησε για ανεύθυνες συμπεριφορές υπαλλήλων, ωστόσο αναγνώρισε ότι ο ΟΣΕ υπήρξε «πολυτραυματίας». Ισχυρίστηκε, όμως, ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί ως προς τα οικονομικά του αλλά και σε ζητήματα διαφάνειας».

Παράλληλα, ο Κ. Χατζηδάκης υποστήριξε ότι «την ημέρα του δυστυχήματος σε ένα τμήμα γύρω από τον σταθμό της Λάρισας υπήρχε τηλεδιοίκηση», παρά το γεγονός ότι υπήρχε μόνο τοπικός πίνακας χειρισμού.

Σε ερώτηση, βέβαια, του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη υποστήριξε ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση 5 χλμ μετά τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, μολονότι εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής Γεραπετρίτη μιλά για το τοπικό χειρισμό.

Σε ό,τι αφορά τη δική του θητεία υπογράμμισε ότι υπήρχαν μια σειρά συμβάσεων που έτρεχαν, με ορισμένες να πηγαίνουν πιο γρήγορα κι άλλες πιο αργά. Παράλληλα, αναφέρθηκε στις δαπάνες μισθοδοσίας του ΟΣΕ, οι οποίες όπως είπε ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερες από τα έσοδα του οργανισμού. «Το 2008 τα μηνιαία έσοδα από την σιδηροδρομική γραμμή της Μεσσηνίας ήταν 125 ευρώ, όταν οι μισθοί των δύο μηχανοδηγών ήταν 20.000 ευρώ, ποσό που αρκούσε για να πηγαίνουν οι επιβάτες στον προορισμό τους όχι με ταξί αλλά με λιμουζίνα», τόνισε.

σιδηροδρομικό δυστύχημαΚωστής Χατζηδάκηςειδήσεις τώραΤέμπηεξεταστική επιτροπή