Πολιτική|09.04.2019 09:24

«Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον»: Η παρουσίαση του προγράμματος του Γιώργου Ορφανού

Newsroom

Οραματικό, με καινοτόμες ιδέες και με στόχους την προσέλκυση επενδύσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την ενίσχυση της οικονομίας της Θεσσαλονίκης και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών είναι το πρόγραμμα του συνδυασμού «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», το οποίο παρουσίασε ο επικεφαλής του, Γιώργος Ορφανός στην κατάμεστη αίθουσα του συνεδριακού κέντρου της Τράπεζας Πειραιώς. Γενική στόχευση του προγράμματος για την οικονομική ανάπτυξη, τον τουρισμό και τις υποδομές είναι να αλλάξει ριζικά η εικόνα της Θεσσαλονίκης και να γίνει πρωταγωνίστρια στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με τη μετατροπή του σε λιμάνι αφετηρίας (Home Port) για κρουαζιερόπλοια, αλλά και πύλη εξαγωγών, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί σε αγαστή συνεργασία πρωτίστως με τη διοίκηση του ΟΛΘ, αλλά και με όλους τους συναρμόδιους φορείς, αποτελεί έναν από τους κύριους άξονες του προγράμματος της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον». Αυτό θα συμβάλλει στην προσέλκυση και στην παραμονή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών υψηλής οικονομικής δυνατότητας στη Θεσσαλονίκη, με ευεργετικές συνέπειες για χιλιάδες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται και η απόκτηση από τη Θεσσαλονίκη του χαρακτήρα παγκόσμιου προορισμού (Thessaloniki Destination), ώστε να αποτελεί έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό 365 μέρες το χρόνο και να μετατραπεί σε ευρωπαϊκή μητροπολιτική πόλη με εθνική και διεθνή ακτινοβολία. Στο πλαίσιο αυτό κυρίαρχη θέση θα έχει η καμπάνια Destination Thessaloniki, μια ολοκληρωμένη παγκόσμια επικοινωνιακή εκστρατεία, ώστε να εντυπωθεί η Θεσσαλονίκη στις συνειδήσεις αυτών που δεν τη γνωρίζουν πραγματικά, με προβολή όλων των συντριπτικών πλεονεκτημάτων της.

«Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να φέρει οικονομική ανάπτυξη για όλους. Δουλειές, δουλειές, δουλειές. Να αλλάξει ριζικά η εικόνα της Θεσσαλονίκης. Να μετατραπεί σε μία ευρωπαϊκή μεγαλούπολη, η οποία θα προσελκύει επενδυτές και επισκέπτες και ταυτόχρονα θα προσφέρει υψηλή ποιότητα ζωής στους πολίτες. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον και ότι έχει όλες τις δυνατότητες να γίνει πρωταγωνίστρια. Ό,τι αναφέρουμε στο πρόγραμμά μας, θα το κάνουμε, χωρίς καμία έκπτωση», σημείωσε ο Γιώργος Ορφανός.

Οι βασικοί άξονες του οικονομικού προγράμματος

Οι βασικοί άξονες του οικονομικού προγράμματος της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» είναι οι εξής:

  • Μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε λιμάνι αφετηρίας για κρουαζιερόπλοια.
  • Ίδρυση Κέντρου Υποδοχής Επιχειρηματιών και Επενδυτών (Thessaloniki Business Region) υπό την εποπτεία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για κέντρο υποδοχής και στήριξης εταιριών και οργανισμών, ώστε να αναπτύσσουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά τους στη Θεσσαλονίκη και να φέρουν καινοτομίες. Με το κέντρο η Θεσσαλονίκη εκσυγχρονίζεται, μπαίνει στο χάρτη ως επενδυτικός προορισμός και προσελκύει έμπρακτα επενδυτές.
  • Ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας, με απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη επιχειρήσεων που ιδρύονται από νέους στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης, δημιουργία ομάδας συμβούλων στο δήμο για νέες επιχειρήσεις και σύσταση γραφείου αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας του δήμου για τους νέους.
  • Στήριξη και ενίσχυση της αγοράς του κέντρου και των περιφερειακών περιοχών (Open Mall). Βασικό στόχο αποτελεί η στήριξη των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με παρεμβάσεις στο αστικό περιβάλλον των αγορών, τη δημιουργία σχετικών υποδομών, την οργάνωση ενεργειών μάρκετινγκ, ψυχαγωγικές δράσεις και την πάταξη του παρεμπορίου.
  • Ψηφιακός κατάλογος για όλους τους επαγγελματίες – επιχειρηματίες της πόλης. Πρόκειται για την δημιουργία εμπορικού και επαγγελματικού οδηγού για την πόλη. Τη δημιουργία βάσης δεδομένων των επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης, ώστε να συνδέονται μεταξύ τους και να συνεργάζονται.
  • Η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε εμπορικό κέντρο για τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
  • Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης. Η ανάπλαση και ανανέωση της ΔΕΘ κρίνεται αναγκαία, για να μπορέσει να αποτελέσει έναν πραγματικά διεθνή εκθεσιακό φορέα, με την αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού της. Ο εκσυγχρονισμός της ΔΕΘ θα δώσει νέα πνοή στην πόλη, κυρίως με τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου.

 
Τουρισμός

Σε ό,τι αφορά τον τομέα του τουρισμού, θα ασκηθεί ιδιαίτερα δυναμική πολιτική, με συγκεκριμένες κινήσεις και στόχους:

  • Απόκτηση από τη Θεσσαλονίκη του χαρακτήρα παγκόσμιου τουριστικού προορισμού 365 μέρες το χρόνο.
  • Δημιουργία τουριστικών οδηγών, καθώς και προώθηση θεματικών χαρτών της Θεσσαλονίκης.
  • Συστηματική και δημιουργική παρουσία του δήμου σε αναγνωρισμέναδιεθνή συνέδρια και διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.
  • Χάραξη τουριστικής στρατηγικής μέσω των συνεργασιών με όλους τους τουριστικούς φορείς της πόλης για προβολή και ανάδειξη όλων των μορφών τουρισμού στην Θεσσαλονίκη (ιστορικός, συνεδριακός, γαστρονομικός, ιατρικός/ιαματικός, θρησκευτικός, κινηματογραφικός, καλλιτεχνικός, κλπ.).
  • Μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε διεθνή προορισμό αστικού τουρισμού σύντομης διάρκειας
  • Παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στον επισκέπτη της πόλης

 
Υποδομές

Σε ό,τι αφορά τον άξονα των υποδομών, σχεδιάζεται η βελτίωση των υπαρχόντων και η δημιουργία νέων. Στόχος είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών, με την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, την ευκολότερη εύρεση θέσεων στάθμευσης, την ενίσχυση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών και τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των πεζών και κυρίως των ατόμων με αναπηρία.

Οι βασικοί άξονες είναι οι ακόλουθοι:

  • Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του λιμανιού και του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, με επενδυτικά έργα, βελτίωση των υποδομών τους και αντιμετώπιση των όποιων αρρυθμιών.
  • Αναδιοργάνωση και βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και διάνοιξη οδικών τμημάτων για βελτίωση της κυκλοφορίας.
  • Αντιμετώπιση του προβλήματος της διπλοστάθμευσης, παρακίνηση αγοράς υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων και χωροθέτηση σταθμών φόρτισής τους.
  • Επαναχωροθέτηση χώρων στάθμευσης ταξί στο κέντρο και περιφερειακά. Χρήση λεωφορειολωρίδων από τα ταξί και συμμετοχή τους σε προγράμματα «πράσινων» καυσίμων.
  • Αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, ώστε τα αστικά λεωφορεία να λειτουργούν συμπληρωματικά στο μετρό και βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες στις στάσεις.
  • Σχεδιασμός νέου μητροπολιτικού δικτύου χρήσης ποδηλάτων, ώστε όλες οι διαδρομές να συνδέονται μεταξύ τους και να συνδέουν σημεία ενδιαφέροντος της πόλης.
  • Βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των πεζών, με ειδική μέριμνα για άτομα με αναπηρίες.
  • Εναλλακτική μετακίνηση με μικροοχήματα και σχεδιασμός ρυθμιστικού και νομοθετικού πλαισίου για τη χρήση τους.
  • Μέτρα για την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης παρά την οδό σε όλες τις περιοχές του δήμου. Σχεδιάζεται περαιτέρω μελέτη του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης για περισσότερες θέσεις σε πεζούς και επισκέπτες.
  • Χορήγηση εκπτωτικών κουπονιών στάθμευσης για ιδιωτικούς χώρους στο κέντρο της πόλης και επιδότηση χώρων στάθμευσης κοντά σε σταθμούς του μετρό.
  • Αύξηση προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας και προμήθεια νέου ηλεκτροκίνητου στόλου.
  • Σειρά παρεμβάσεων στο δημόσιο χώρο, όπως κατάρτιση σχεδίου βιώσιμης κινητικότητας, ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στα δημόσια κτίρια και αξιοποίηση ανενεργών στρατοπέδων.
ΘεσσαλονίκηΓιώργος Ορφανός