Μητσοτάκης: Θέλουμε να «σπρώξουμε» τους πολίτες προς τα ΜΜΜ
Newsroom«Δεν περιμέναμε τις ευρωεκλογές για να δρομολογήσουμε μία κεντρική δέσμευση της κυβέρνησης, που είναι η μεγάλη έμφαση που δίνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα στη γρήγορη αντικατάσταση όλου του στόλου των παλαιών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ από το αμαξοστάσιο στου Ρέντη.
900 καινούργια λεωφορεία μέχρι το τέλος του 2025
«Πολλές φορές είχα πει ότι η εικόνα των λεωφορείων μας είναι μια εικόνα που δεν ταιριάζει σε μία σύγχρονη ευημερούσα χώρα, ευρωπαϊκή χώρα, στον 21ο αιώνα. Γιατί θέλω να σας θυμίσω ότι τα τελευταία νέα λεωφορεία είχαν ενταχθεί εδώ, στο στόλο των λεωφορείων της Αθήνας, το 2009. Άρα, ακριβώς την εποχή που ξεσπούσε η μεγάλη οικονομική κρίση», είπε ο πρωθυπουργός.
«Σήμερα είμαστε στο 2024 και για πρώτη φορά κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και, όπως είπα και πριν, έπονται πολλά περισσότερα», σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε: «Άρα, μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Λεωφορεία τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον και κυρίως είναι προσβάσιμα για όλες και για όλους. Και αναφέρομαι προφανώς στους συμπολίτες μας με αναπηρία».
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «ολοκληρώνουμε και τις υποδομές φόρτισης και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να μπορούν τα λεωφορεία αυτά, όταν δεν κινούνται, να φορτίζουν πολύ γρήγορα και να ξαναβγαίνουν στους δρόμους».
«Τέλος του 2025 είναι έτοιμη η πρώτη φάση τη ανανέωσης, με 900 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Και έπεται ακόμα ένας μεγάλος διαγωνισμός για 700 πρόσθετα ηλεκτρικά λεωφορεία, ο οποίος πρόθεσή μας είναι να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.
«Υλοποιούνται στην πράξη δεσμεύσεις και προγραμματισμός της κυβέρνησης»
Σε ερώτηση για τις αιφνιδιαστικές επισκέψεις ο πρωθυπουργός απάντησε: «Δεν νομίζω ότι κάνουμε κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό το οποίο κάναμε εδώ και πέντε χρόνια. Αυτό το οποίο βλέπετε αυτή τη στιγμή είναι να υλοποιούνται στην πράξη δεσμεύσεις και προγραμματισμός της κυβέρνησης, ο οποίος έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό. Δεν εμφανίζονται ξαφνικά 250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, αν δεν έχει προηγηθεί μία πολύ συστηματική προεργασία».
«Τα λεωφορεία αυτά τα οποία βλέπετε τώρα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο, όπως γνωρίζετε, έχει πολύ αυστηρά ορόσημα προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους που μας έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να γίνουν οι σχετικές εκταμιεύσεις και να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις τις οποίες το Ταμείο Ανάκαμψης δρομολογεί», συμπλήρωσε.
«Επομένως, η στροφή στην καθημερινότητα, στα μικρά και στα μεγάλα προβλήματα του πολίτη, είναι η πρώτη υποχρέωση αυτής της κυβέρνησης και θα επαναλάβω την πολύ μεγάλη σημασία την οποία δίνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
«Πιστεύω ότι πολύ σύντομα σε όλους τους πολίτες που τα χρησιμοποιούν η εικόνα θα είναι ορατή, γιατί θέλουμε να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Άμα δείτε τους απόλυτους αριθμούς, θα διαπιστώσετε ότι τα τελευταία 15 χρόνια υπάρχει μία πτώση στη χρήση και των λεωφορείων και του Μετρό, και αυτή σε έναν βαθμό δικαιολογείται από το γεγονός ότι δυστυχώς οι ποιότητες των υπηρεσιών που παρείχαμε δεν ήταν αυτές που θα περίμεναν οι πολίτες», είπε.
«Αυτό αλλάζουμε, λοιπόν. Θέλουμε να «σπρώξουμε» τους πολίτες προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά προφανώς δεν μπορούμε να το κάνουμε με λεωφορεία σαράβαλα τα οποία δεν έχουν την απαραίτητη συχνότητα δρομολογίων», ανέφερε καταληκτικά.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά