Πολιτική|17.04.2019 01:09

Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για ΑΕΙ και πανελλαδικές

Newsroom

Κατατέθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης στη Βουλή και τη Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το πολυνοµοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις συνενώσεις των ΤΕΙ µε πανεπιστήµια και την αλλαγή του συστήµατος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, το οποίο έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την πανεπιστηµιακή κοινότητα και µάλιστα από πολλές κατευθύνσεις. 

Οι πανεπιστηµιακοί υπογραµµίζουν ότι όλα έγιναν πρόχειρα και βιαστικά, γεγονός το οποίο θα λειτουργήσει καταστροφικά για το µέλλον της νέας γενιάς. Επισηµαίνουν ότι η «µέσα σε µια νύχτα» πανεπιστηµιοποίηση των ΤΕΙ είναι τεχνητή, καθώς δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες προϋποθέσεις (υποδοµές, προσωπικό, προγράµµατα σπουδών, προϋπολογισµοί), κάτι που δεν µπορεί να γίνει µέχρι τον Σεπτέµβριο, µε την έναρξη της νέας ακαδηµαϊκής χρονιάς.

Τη Δευτέρα οι εκπρόσωποι των πολυτεχνικών σχολών της χώρας άνοιξαν «πυρ οµαδόν» κατά του υπουργείου Παιδείας, καταγγέλλοντας ότι ξαφνικά αποφασίστηκε η ίδρυση 36 νέων τµηµάτων µηχανικών, σε ένα επάγγελµα, δηλαδή, που υποφέρει από την ανεργία, η οποία έχει φτάσει στο 40%, και του οποίου οι απόφοιτοι µεταναστεύουν προς αναζήτηση εργασίας. Οι εκπρόσωποι των πολυτεχνείων υποστήριξαν ότι το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε µαζική «παραγωγή» πανεπιστηµιακών Τµηµάτων Μηχανικών, οδηγώντας µε βεβαιότητα το σύνολο των αποφοίτων τους σε συνθήκες ακόµα µεγαλύτερης ανεργίας και ετεροαπασχόλησης. Υπογράµµισαν, επίσης, ότι παραβιάζονται βασικές ακαδηµαϊκές αρχές, µε τη συστηµατική οικειοποίηση ονοµασιών σηµερινών πανεπιστηµιακών γνωστικών αντικειµένων, χωρίς τις ανάλογες προϋποθέσεις.

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ θεωρεί ότι οι προωθούµενες ρυθµίσεις µε το νοµοσχέδιο υποθηκεύουν το µέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης της χώρας για τις επόµενες δεκαετίες. Οδηγούν τους αποφοίτους µηχανικούς σε δυσβάστακτες εργασιακές συνθήκες, αποσυνδέουν τη µόρφωση από το επάγγελµα, ενώ εντείνουν την κατηγοριοποίηση και την πολυδιάσπαση των ειδικοτήτων του µηχανικού.

Πανελλαδικές εξετάσεις 2019πανελλαδικές εξετάσειςΠαιδεία