Ανδρουλάκης: Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων
NewsroomΟ Νίκος Ανδρουλάκης αντέκρουσε τις χθεσινές εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από τη Νάξο για την ενεργοποίηση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Νήσων.
«Η Ελλάδα εξασφάλισε μία μοναδική ευκαιρία μέσω του ευρωπαϊκού κανονισμού του ETS»
Με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής υποστηρίζει ότι από το 2017, όντας Ευρωβουλευτής, ανέλαβε για το θέμα νομοθετική πρωτοβουλία την οποία συνυπέγραψαν όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες ευρωβουλευτές, η οποία εγκρίθηκε από το 2021 και, όπως λέει, δεν αξιοποιήθηκε από την κυβέρνηση μέχρι σήμερα που την παρουσιάζει ως δικό της επίτευγμα. Προς τεκμηρίωση των ισχυρισμών του ο Νίκος Ανδρουλάκης δίνει στη δημοσιότητα σχετικά έγγραφα.
«Η Ελλάδα εξασφάλισε μία μοναδική ευκαιρία μέσω του ευρωπαϊκού κανονισμού του ETS, αποκτώντας τη δυνατότητα διάθεσης 25 εκατομμυρίων δικαιωμάτων ρύπων αποκλειστικά για την απανθρακοποίηση των ελληνικών νησιών. Τα δικαιώματα αυτά θα δημοπρατηθούν και τα έσοδα θα διατεθούν άμεσα για έργα που θα συμβάλλουν στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των νησιών μας», αναφέρει ο κ. Ανδρουλάκης και προσθέτει ότι «η κυβέρνηση απέκρυψε ότι αυτά τα 25 εκατομμύρια δικαιώματα, που αντιστοιχούν περίπου σε 1,5 δισ. ευρώ ευρωπαϊκού χρήματος και εμφανίζει ως δικό της επίτευγμα, είναι αποτέλεσμα της νομοθετικής πρωτοβουλίας που ανέλαβα ως ευρωβουλευτής και μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος το 2017».
Σύμφωνα με τον πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής το 2015 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την πρότασή της για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων για την περίοδο 2021 - 2030 όπου εξαιρούσε την Ελλάδα από τις χρηματοδοτήσεις, μολονότι πληρούσε τις προϋποθέσεις.
«Για να διορθωθεί αυτή η αδικία, κατέθεσα τροπολογία που συνυπέγραψαν και άλλοι Έλληνες Ευρωβουλευτές και η οποία υιοθετήθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αλλάξαμε το έτος βάσης, προσθέτοντας το 2014 και το 2015, ώστε με τον τρόπο αυτό η χώρα μας να επωφεληθεί από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις δισεκατομμυρίων ευρώ για έργα όπως η διασύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, ο εκσυγχρονισμός του δικτύου, η επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η ανάπτυξη τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον. Δυστυχώς, όμως, δεν υπήρξε ανάλογη εξέλιξη στο Συμβούλιο Υπουργών εκείνη την εποχή, στο οποίο συμμετείχε η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ», τονίζει και συμπληρώνει: «Ο μηχανισμός και η προικοδότησή του με 25 εκατομμύρια δικαιώματα, που αντιστοιχούν σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ, όχι μόνο δεν είναι επίτευγμα της Νέας Δημοκρατίας που όταν ψηφίστηκε το 2018 ήταν στην αντιπολίτευση, αλλά της οργανωμένης προσπάθειας που έγινε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο».
Τέλος ο κ. Ανδρουλάκης θέτει το ερώτημα: γιατί ενώ ο μηχανισμός αυτός ήταν στη διάθεση της Ελλάδας ήδη από το 2021, η κυβέρνηση καθυστέρησε τρία χρόνια να εκσυγχρονίσει το δίκτυο στα νησιά και να προχωρήσει τα έργα διασυνδεσιμότητας;
- Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
- «Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
- Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
- Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα